NL400 AKs - vs tighte UTG

• LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      $2/$4 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $263.40
      BU (Hero):
      $460.00
      SB:
      $400.00
      BB:
      $139.10
      UTG1:
      $522.30
      UTG2:
      $678.15
      MP1:
      $401.50
      MP2:
      $296.50
      MP3:
      $117.20

Preflop: Hero is BU with A, K.
      UTG1 raises to $12.00, 5 folds, Hero calls $12.00, 2 folds, BB folds.

Flop: ($30) 2, 4, 6 (2 players)
      UTG1 bets $24.00, Hero ?

Villain heeft een pfr van 7 in EP, voor de rest geen betrouwbare stats.
      In deze spots ben ik altijd aan het twijfelen of dit nu een goede spot is om te floaten met overcards/bd FD tegen zulke tighte openers.
      Persoonlijk denk ik van niet omdat je hier heel vaak een 2nd barrel om je oren krijgt.
  • 5 antwoorden
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      zoals je zelf zegt zal hij vaak dubbel barrelen omdat hij veel hogere pairs zal spelen.

dit board is droog en laag dus je kunt niet heel veel reppe dus daarom kun je niet veel doen hiero.

floate in deze spot zou ik alleen doen met betrouwbare stats.
    • Joenaes
      Joenaes
      Black
      Enige play hier is fold of raise. Ik raise hier redelijk vaak omdat hij bijna nooit 22-66 in zen range heeft en het dus heel moeilijk zal hebben om door te spelen. Als hij callt, double barrel ik bijna altijd (zeker op h turn), tenzij op A/K, dan bet ik liever de R.

Kies wel je nits, want sommige kunne overpairs niet folden, maar op 400 zijn ze hier wel bijna allemaal toe in staat.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Joenaes
      Enige play hier is fold of raise. Ik raise hier redelijk vaak omdat hij bijna nooit 22-66 in zen range heeft en het dus heel moeilijk zal hebben om door te spelen. Als hij callt, double barrel ik bijna altijd (zeker op h turn), tenzij op A/K, dan bet ik liever de R.

Kies wel je nits, want sommige kunne overpairs niet folden, maar op 400 zijn ze hier wel bijna allemaal toe in staat.
      het enige probleem is dat je hier enkel een set represent natuurlijk (of een geslowplayde KK+), waarmee je meestal niet de flop raiset maar de turn op zo een droog board. Daardoor is je range redelijk polarised en verwacht ik dus wel redelijk vaak een call, maar zoals je zegt moet je het tegen de juiste villains doen.
      Is het dan misschien geen betere optie om de flop te callen en de turn te raisen tegen diezelfde villains? Komt geloofwaardiger over en je krijgt nog een turnbet kado of je kunt natuurlijk nog een A of K hitten
      En zou je je hand hier ooit in een 3barrel bluff veranderen of geef je hier gewoon standaard op na 2 barrels? En wat als je second barrelt en een king hit op de river, is dat dan een easy valueshove?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
      Oorspronkelijk gepost door Joenaes

het enige probleem is dat je hier enkel een set represent natuurlijk (of een geslowplayde KK+), waarmee je meestal niet de flop raiset maar de turn op zo een droog board. Daardoor is je range redelijk polarised en verwacht ik dus wel redelijk vaak een call, maar zoals je zegt moet je het tegen de juiste villains doen.
      Is het dan misschien geen betere optie om de flop te callen en de turn te raisen tegen diezelfde villains? Komt geloofwaardiger over en je krijgt nog een turnbet kado of je kunt natuurlijk nog een A of K hitten
      En zou je je hand hier ooit in een 3barrel bluff veranderen of geef je hier gewoon standaard op na 2 barrels? En wat als je second barrelt en een king hit op de river, is dat dan een easy valueshove?
      Ookal stelde je de vraag niet aan mij ga ik ff zeggen wat ik er van zou denken, ben benieuwd of dat ook een beetje klopt :)

Denk dat je line een beetje eraan ligt van welke lijn je ook echt met de nuts aanneemt en of villian dit weet. Sets raise ik vaak wel al op de flop tegen villians die dit niet van mij weten omdat ze op de T bijna altijd folden. De flop callen ze eigelijk altijd al waardoor je al evenveel value hebt als dat je op de T de pot op zou pikken (als je sizing gewoon goed is).
      Vaak zat callen ze dan ook nog een T bet als je die niet al te groot maakt en dan heb je alweer meer value te pakken. Hier heb je de villian dan toch al redelijk commited gemaakt met een overpair KK+ zodat ze daarmee een R shove eventueel ook nog wel callen waardoor je veel meer value hebt verkregen dan dat ze op de T folden, want daar kunnen ze de fold button naar mijn idee wel 10x sneller vinden. Meestal speel ik sets zo of tegen agressievelingen op een droog board call ik vaak 3 streets en raise ik de R.

Als je nu weet dat villian je line kent van hierboven (note ik altijd ff met een geel markertje in FTP), en je denkt dat hij een goed genoege reg is die van jou notes maakt, dan kan je dat op lage boards goed exploiten. Vaak geven ze na je raise F/ bet T dan op merk ik.

Als villian je totaal nog niet kent ga ik toch vaker de T raisen om een set te reppen, behalve tegen nits die folden ook al bijna altijd op de ch/r F bet T line merk ik.

Verder of je ooit 3barrelt hangt denk ik wel sterk van villian af. Als hij op F en T veel fold maar R niet meer geef je op. T zelfde als dat hij een hoog fold to raise cbet% heeft en laag fold to T bet% heeft dan zou ik alleen de F raisen en dan opgeven. Ook WTS vind ik altijd wel handig om niet bij een station moves uit te gaan halen want dat pakt altijd duur uit heb ik wel gemerkt :)

Stel je 2nd barrelt en hit een K op de R en t is toch een wat nitterig iemand, dan zou ik niet voor value shoven. Hij zal zelden QQ hebben want die vliegt toch wel sneller de muck in, maar vaker AA/KK dus dan is t naar mijn idee eerder als bluf om KK tegen AA te reppen ofzo (of een eerder gehitte set) maar niet echt als valuebet. Tegen een uberstation die zelfs een overpair TT niet weg kan leggen na je agro line (die line had je dan eigelijk dus al nooit moeten aannemen) dan zou ik de K wel voor value betten :)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Nu ik er nog wat over heb nagedacht denk ik dat een flopraise altijd wel beter is dan een turnraise als je besluit te bluffen.
      Een turnraise zullen ze imo bijna evenvaak callen als een flopraise waardoor je bluff enkel duurder wordt en je vaak in de verleiding komt om miss een te spewy shove te maken op de river, en dat terwijl je equity een stuk kleiner is.

En over die gehitte K op de river denk ik wel dat je gelijk hebt