ICM handen elimineren

• Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze

Ik was daarnet aan het kijken naar een SNG video van DonBartos (coaching Calimero) waar ongeveer deze spot kwam. Hij deed daarvan een wizard analyse om duidelijk te maken dat je hier niet mag shoven met AJs.

Ik vroeg me af of je hun ranges niet moet aanpassen, stel dat de CO een 35/22 speler is limpt hij daar toch niet met AJ+ TT+? (Natuurlijk kan hij wel limpen met AA als trap, maar ik zou niet weten hoe dat in te voeren in de wizard). De call ranges van mijn shove heb ik gebaseerd op de veronderstelling dat we tegen 3 fishes spelen, nu ik erop terugkijk zijn ze mss wel te loose, maar daar gaat het voor mij nu niet echt om. Mijn vraag is of het ok is om hun ranges aan te passen op basis van de verkregen informatie? En dus niet of ik in deze spot moet checken/shoven (ik neem aan dat raisen uit positie geen goed idee is, als de CO flat zal de BTN en mss zelfs de SB ook callen).

CO (35/22) zal niet limpen met AJ+ TT+ en wrs zelfs niet met ATs+ KJ+ JTs+ 77+
      BU zal niet mee limpen met AQ+ JJ+
      SB zal niet mee limpen met AK en JJ+

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als de CO 40/0 is bvb. Maar ik ga uit van 3 spelers die wel minstens 5% preflop raisen.

Benieuwd naar de reacties :)

Edit: let niet te veel op het vb in de figuur, iets te vlug in elkaar gestoken
  • 2 antwoorden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Hey,

Ik denk dat de ranges in deze hand wel redelijk kloppen, hoewel de range van CO misschien wat tighter kan, en de range van BTN wat losser, maar dat maakt niet veel uit. Ik denk ook dat je deze hand zeker kunt pushen.

Kun je misschien vertellen op welke hand in de video (met aantal minuten van de video erbij) je precies doelt?
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      18 min denk ik, stacks zijn wel 30bb diep en geen 20 zie ik nu