Rush 25/10 K high flush wegleggen na AI op river?

• Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $58.57
      BU:
      $43.79
      SB:
      $10.75
      BB:
      $48.87
      UTG1 (Hero):
      $35.15
      UTG2:
      $29.76
      MP1:
      $24.09
      MP2:
      $31.29
      MP3:
      $25.47

Preflop: Hero is UTG1 with Q, K.
      Hero raises to $0.75, 5 folds, BU calls $0.75, 2 folds, BB folds.

Flop: ($1.85) 3, 9, 8 (2 players)
      Hero bets $1.00, BU calls $1.00.

Turn: ($3.85) 7 (2 players)
      Hero bets $2.25, BU raises to $6.00, Hero calls $3.75.

River: ($15.85) 5 (2 players)
      Hero checks, BU bets $35.20, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $15.85.

Stats villian 13/5 agressiefactor 4.0 over 41 handen.

Normaal is dit een hand die ik niet zo vroeg open.
      Maar de tafels zijn tight,en als je op deze positie opent dan pak je vaak de blinds op.
      Op de flop maak ik een continuation bet,met een flush draw.
      Op de turn maak ik de flush en bet ik weer en nu wordt ik geraisd.
      Misschien had ik hier moeten reraisen om te kijken waar ik stond.
      Zou villian mij reraisen met een set of heeft hij ook een flush.
      .De river is een 5 en ik besluit te checken en villian bet $35 in een pot van $15.
      Een zware overbet en ik twijfel om te callen.
      Zou hij dit doen met een set of een of met de nutflush.
      Ik kan mij niet voorstellen dat hij dit met een J hoog flush zou doen
      Het lijkt mij een bluf maar villian zou toch moeten weten dat ik minimaal een flush heb en geneigd ben om te callen,als hij hier zo groot bet.
      Maar misschien wil hij juist wel laten lijken dat het een bluf is en heeft hij gewoon de nuts.
  • 6 antwoorden
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Mja, eerst en vooral: ik speel nooit cashgames, dus veel ervaring heb ik niet :P

Maar ik denk dat hij dit met any flush kan doen. Jij rept helemaal de flush niet, eerder een set of overpair dat niet direct wil opgeven.
      Ik denk dat hij de turn ook wel eens als pure bluff kan spelen, echt alle draws komen namelijk aan.

Alleszins, ik zet hem op een flush, maar zou zeker callen :P
    • Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Ja,daar zat ik ook aan te denken.
      Dat villian mij op een setje zet en besluit op de turn te raisen om zijn hand te beschermen.
      Ik denk dat ik de turn toch iets groter had moeten betten.
      Villian is best wel tight en ik denk dat A10clubs wel in zijn range zit om op de button te callen.
      Wat ik eerder al zei,misschien had ik moeten reraisen op de turn.
      Dan was villian misschien alsnog AI gegaan.
      Dan had ik nog steeds voor een moeilijk beslissing gestaan.
      Het was dat we allebei nogal diep zaten anders had ik misschien toch wel gecalt.
      Maar waarom maakt hij een zo grote overbet.
      Dan zou je toch denken dat hij niet wil dat ik cal.
      Hij zal toch niet gedacht hebben dat ik met een set zo een overbet ga callen.
      Of misschien dat hij toch hoopte dat ik een flush had en hoopte dat ik wel zou callen.
      Ik vind het toch moeilijk op rush op deze limieten hoogte krijgen van mensen.
      Mensen doen soms de raarste dingen.
      In dit geval zullen we het nooit zeker weten wat hij had.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey Joris!

Aangezien deze hand op NL25 is gespeeld zal ik vragen of deze thread even verplaatst kan worden naar het juiste subforum. Al zal ik wel vast een gokje wagen, ik heb toch niks te doen. :f_p:

Pre-flop kan je deze hand best openen, maar doe het dan wel om de goede redenen. De blinds oppikken kan je met elke hand en vanaf elke positie, al is het veel makkelijker en beter in de late posities omdat er minder mensen achter je zijn die een hand kunnen hebben, en omdat je vaak positie hebt wanneer je gecalled wordt. Wanneer je nu een caller of meerdere callers krijgt speel je vaak uit positie en als je daar niet goed op voorbereid bent dan kost dit je meer geld dan die paar blinds die het je oplevert. Op Rush wordt er inderdaad tight gespeeld, dus loop je juist het gevaar dat je gesetmined wordt (omdat je een hele sterke range representeert door je UTG-open) of dat je gedomineerd wordt door sterkere handen zoals AQ en AK en jezelf daardoor valuetowned bij een Q- of K-high flop.

Overigens maak ik het pre-flop vanuit UTG altijd 4bb omdat je normaal hier alleen sterke handen opent. 3bb zou wel kunnen als je wat meer als een LAG speelt, maar dat raad ik je echt niet aan. Eerlijk gezegd is je post-flop spel nog niet goed genoeg om LAG te spelen en daarom is het misschien ook maar beter om een hand als K:cQ te folden vanaf deze vroege positie omdat het een hele lastige hand is om goed te spelen.

Op de flop is je c-bet wat aan de lage kant. Je hebt best wel een mooie flop voor je hand, met twee overcards en een flushdraw. Op zo'n board zou ik het bijna standaard 2/3e pot oftewel $1.25 maken met elke hand om zo niet voorspelbaar te worden.

Op de turn hit je de flush en bet je opnieuw wat aan de kleine kant. Je wilt hier value krijgen van slechtere handen en die zijn er genoeg. Daarom zou ik het hier $2.75-$3,- maken. Je tegenstander speelt 13/5 en in die range zitten niet zo heel veel speculatieve handen. Daarnaast zal zo'n speler hier niet vaak de A-high flush hebben omdat hij tegen een UTG-openraise niet gaat callen met een Ax-hand die jij vaak domineert.

Het is een grote leak dat je hier voor informatie wil raisen. Er bestaat niet zoiets als raisen voor informatie. Heel simpel gezegd raise je voor value als je denkt dat je de beste hand hebt, of je raist als bluf om betere handen te laten folden. Wanneer je "raist voor informatie" dan verander je een sterke hand in een bluf.

Je moet jezelf afvragen waarom je K:cQ opent als je met de second-nutflush en dan ook nog eens heads-up niet broke wil gaan. Jouw tegenstander kan hier heel goed slechtere flushes hebben, of zelfs een setje hier raisen omdat jij heel weinig flushes in je range hebt. Nu de derde op het board komt gaat hij zijn hand dan wel beschermen, omdat jij goed een hoge kan hebben zoals de A en de K. Dus als hij raist moet je eigenlijk blij zijn en dan het geld zo snel mogelijk in het midden krijgen. Door hier naar iets van $18 te raisen kan je tegenstander eigenlijk niet meer callen maar moet hij een beslissing maken voor zijn hele stack. En dan hopen dat hij shoved. :)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Wryzeth heeft alles al zowat gezegd, kan er moeilijk nog iets extra's aan toe voegen, je kan hier gerust broke gaan op de turn omdat villain buiten de nutFD ook nog een hoop slechtere draws in zijn range heeft samen met heel wat sets/straights, als ie de hogere flush heeft is het gewoon een cooler
    • Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Normaal gesproken speel ik deze handen ook niet in deze positie.
      En nu doe ik het wel een keer,en dan kom ik gelijk in zo een spot terecht.
      Ik twijfelde natuurlijk wel om te callen maar omdat dit zo een onwijs grote overbet was dacht ik dat hij waarschijnlijk de nuts had.
      Waarschijnlijk verkeerd gedacht.
      Ik denk als ik voor stacks moet gaan spelen ik villians teveel respect geef.
      Maar in ieder geval bedankt voor de analyse.
      Ik heb toch nog een vraag.
      Waarom denk je villian zo een grote bet maakt op de river.
      Is dit een valueshove en wil hij dat ik cal of is het misschien een bluf en wil hij dat ik juist niet call.
      Wat zou hij denken dat ik heb?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      meestal zijn zo een overbets voor value met de nuts maar de vraag is natuurlijk wat villain hier als 'de nuts' ziet. Hij kan dit namelijk voor 'value' doen met alle mogelijke lagere flushes/sets/straights ed. omdat jij totaal geen flush represent en hij dus verwacht voor te liggen. En af en toe zal hij hier ook nog eens een bluff hebben wat maakt dat je hier bijna niet kan folden