Visje meldt zich

• yasminn
      yasminn
      Bronze
      Hoi, ik ben nieuw!

Ben sinds 3 weken begonnen met pokeren. Het leek me al langere tijd interessant om poker te leren spelen, maar aangezien ik iets tegen hypes heb, heb ik de grote poker-rage aan mij voorbij laten gaan ;)

Enfin, nu dus sinds kort toch bezig en ik ben verliefd op het spel! Alle mogelijkheden, het analyseren en beredeneren, de geluksfactor. Vind het superinteressant!

Ik heb eerst een week met een trainingsprogramma gespeeld, daarna met play money begonnen op Pokerstars. Gaat me goed af en heb nu meerdere freerolls gewonnen waarbij ik in het geld eindigde! Wil graag nu op partypoker verder spelen, dus ik heb vandaag de quiz gehaald voor mijn startkapitaal!

Het lijkt me iig fijn om hier regelmatig te gaan posten en mijn handen te laten analyseren, en dan verder zien we wel waar dit strandt ?( :tongue:
  • 16 antwoorden
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Leuk dat je erbij bent, gemotiveerde spelers zijn altijd goed!
      Weet je al wat je gaat spelen aan strategie? BSS of een andere variant?
      1 regel : je blijft van mij geld af :s_love:
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Om te beginnen MSS. Wil eerst gewoon veel basiskennis opdoen, zodat ik alle theorien en strategieen die ik de laatste weken lees ook in context kan plaatsen.

Enne, als jij nou van mijn geld afblijft dan hoef jij niet bang te zijn :P
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Oke klinkt goed!
      Ik zal uit je buurt blijven haha

GL!
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Jammer dat je de grote poker rage aan je voorbij hebt laten gaan. Waren veel fish in die tijd heb ik mij laten vertellen! Was zeker lucratief geweest :P

Maar iig succes aan de tafels ;)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hallo yasmin89,

Welkom op het forum en leuk dat je je komt voorstellen :) .

Als ik het goed begrijp wil je voornamelijk MTT's spelen? Een tip hierbij: de variance in MTT's kan erg hoog liggen. Overal, maar zeker ook hier, is een goed bankrollmanagement erg belangrijk. Voor MTT's wordt een bankrollmanagement van 100 buyins geadviseerd. Misschien is het daarom een idee voor je, als je eerst met de single table of multi table Sit 'n' Go's begint.
      Een trainingssessie heb je al doorlopen, zei je? Is dat iets dat je via PokerStars hebt gedaan? Misschien heb je het zelf al gevonden, maar artikelen over Sit 'n' Go's en MTT's hebben we hier op de site in overvloed. Deze kun je in onze strategiesectie vinden.

Mocht je verdere vragen hebben, kun je die natuurlijk altijd stellen.

Veel plezier en succes!

Orodin
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Bedankt voor het welkom allemaal!

Nee, ik speel nu cashgames, hou gewoon 200 buy ins aan en speel tight, gaat goed, heb mijn startkapitaal al uitgebouwd :D MTT's speelde ik vooral om wat geld op te bouwen op PS zonder te storten, heb daar ook 5NL gespeeld wat goed ging maar speel liever op party poker, want het niveau ligt toch wat hoger op PS.

Trainen heb ik gedaan met poki's poker academy (vond het een beetje eng om meteen tegen mensen te spelen :P )
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey Yasmin!

Cashgames nu dus?
      Hm, dan begin je nu op NL2 denk ik, zeker als je 200 buyins wilt gaan aanhouden.
      Ik vind het heel goed dat je in ieder geval het principe van bankrollmanagement wilt toepassen; op die manier speel je veilig.

Maar 200 buyins is wel erg conservatief en niet nodig voor cashgames.
      Ik raad je aan om dit artikel eens te lezen. Daarin staat waarom het goed is een wat agressiever bankrollmanagement toe te passen. Misschien heb je er iets aan :) .

Succes!!
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Oeps je hebt helemaal gelijk, ik zat de hele tijd met die 200 in m'n hoofd maar nu ik m'n tabellen nakijk zie ik dat ik zelf niet goed gekeken heb en met een te ruim aantal buy ins speelde. Thnx voor de heads up en de link naar het artikel, ga het meteen ff lezen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      En, heb je er wat aan gehad? :)
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Ja heb het gelezen, ben het er erg mee eens. Ik wil ook gewoon omhoog wanneer m'n bankroll dat toelaat, hou wel van een beetje uitdaging :pokerface:
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Welke limiet speel je op dit moment?
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      $0.01/$0.02NL
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Da's prima te doen, denk ik he?

Wil 't wat lukken?

Gebruik je ook een programma als Hold'em Manager of PokerTracker?
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Ja gaat redelijk, ik gebruik inderdaad Hold'em Manager, al wil het nog niet helemaal lukken met de auto import. Maar daar hebben we Google voor :D
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Als je hulp nodig hebt, moet je het hier maar even laten weten :) .
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      what up vis