[MSS NL5] ATo op bb, met 1 limper

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Full Tilt - $0.05 NL RUSH - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG+1: $5.00
      MP: $6.82
      MP+1: $17.77
      LP: $2.00
      CO: $13.08
      BTN: $5.04
      SB: $3.72
      Hero (BB): $1.13
      UTG: $6.85

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has T:diamond: A:heart:

UTG calls $0.05, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.20, UTG calls $0.15

Flop: ($0.42, 2 players) 2:spade: K:heart: K:diamond:
      Hero bets $0.21, UTG calls $0.21

Turn: ($0.84, 2 players) A:diamond:
      Hero bets $0.72 and is all-in, UTG calls $0.72

Pre-flop: Ik vraag me af of me raise wel goed is, is het hier misschien beter om voor een freeplay te gaan?

Flop: 1/2 pot cbet, lijkt me standaard?

Turn: Ik wilde hier betten en dat was meer dan de helft van me rest stack, dus shove ik.

Comments? :)
  • 3 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi Erwin,

Ik raise ATo liever dan dat ik check puur omdat mijn hand sterk genoeg is + ik wil hem laten betalen voor een Flop

De Flop cBet is fine alleen ik disagree met de Turnshove. Je hebt weliswaar wel toppair maar ga je ooit gecalled worden door slechters? Als je checked dan kan villain de Turnkaart perfect gebruiken als scarecard bijv.

Let me know what you think

Mvg,
      Gerv
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Nu ik deze hand een dag later nog bekijk, jouw reactie lees en nog eens over de turn nadenk, had ik in de meeste gevallen waarschijnlijk door weinig slechtere handen gecalled kunnen worden. Mogelijke handen van villain waar ik op achter sta zijn KK+, AJ+, KQ en KJ. Handen waar ik op voorsta zijn JJ, QQ en heel misschien andere pocketpairs? Maar van deze handen is eigenlijk al geen call meer te verwachten? In dat geval hoef ik hier geen equity berekening op los te laten om te zien dat ik hier niet EV+ kan shoven :facepalm:

Had ik gecheckt en had hij geshoved, dan hadden er heel wat meer bluffs in zijn range kunnen zitten. Dat is eigenlijk de conclusie?

Villain had QQ en maakte geen beste call (voor hem:p), waardoor ik de hand toch nog won :)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Had ik gecheckt en had hij geshoved, dan hadden er heel wat meer bluffs in zijn range kunnen zitten. Dat is eigenlijk de conclusie?
      Yes :) that's correct