NL25 AK 3bet OOP vs fish

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ola,

Ik weet nooit of ik nou met AK moet 3betten of niet tegen dit soort spelers? Ik hit namelijk maar 1/3 van de tijd en kan wss alleen een Q als scarecard gebruiken. Verder met een cbet zet je ze all in.

Hier bette ik maar gewoon omdat ik wss overcards had tegen een call en daarnaast nog fold equity. Dus ik dacht wss kom ik iets +ev of iets -ev uit op deze manier. Mssn beter gwn c/f en hopen op een A of K om de variance iets te beperken van mijn game?

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1354040
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG: $25.00
      UTG+1: $10.00
      UTG+2: $13.31
      MP1: $10.16
      MP2: $26.91
      CO: $13.32
      BTN: $9.12
      SB: $35.69
      Hero (BB): $38.36

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with A :spade: K :spade:
      1 fold, UTG+1 raises to $1, 4 folds, BTN calls $1, 1 fold, Hero raises to $3.25, 1 fold, BTN calls $2.25

Flop: ($7.60) 7 :heart: T :diamond: 3 :heart: (2 players)
      Hero bets $6, BTN calls $5.87 all in
  • 5 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Het zijn allebei midstacks, dus squeeze voor value en shove any flop tegen de BU. Maar normaal krijg je geen call en is 't gewoon pre er in krijgen.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Het zijn allebei midstacks, dus squeeze voor value en shove any flop tegen de BU. Maar normaal krijg je geen call en is 't gewoon pre er in krijgen.
      +1
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Mssn shove PF? Zie half stack fishes nog wel eens callen.. Vooral omdat ik bb ben.
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Agreed. Soms krijg je zelfs een flopcall van AQ, AJ en is het voor value :D .
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Preflop moet je gewoon wat groter squeezen voor value en zodat je nog meer committed bent op any flop tegen de shorty. Met deze sizing ben je ook comitted maar als hij iedere flop die hij mist gaat folden mis je dus extra monies.

Op de flop kun je dan check/call spelen omdat zo'n shorty hoogstwaarschijnlijk 100% van zijn range gaat shippen als jij checked en er nog enkele handen kunnen zijn die hij fold als jij shipt. Als je denkt dat hij hier te passief voor is dan ship je de flop zelf.