NL10 LIVE Sessie AA op drawheavy board

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Volgens mij is dit de goede plek om dit te plaatsen.
      Ik had gister tijdens een live 4-handed sessie de volgende hand.

NLHE 0.05/0.10

SB: 9
      BB: 12
      UTG: 8
      BU: 11

Ik zit UTG met A :heart: A :spade: . Ik maak een raise naar 45ct. De button gooit af en de sb en de bb callen.

Pot: 1.35
      Flop: 2 : :club: 3 :spade: 5 :club:
      SB: check, BB: bet .40 Ik raise naar 1.10 button gooit af. Hierna zegt de BB raise en ik ga instant all in.

Mijn idee hierachter is dat ik weet dat de BB redelijk loose speelt en deze actie ook met matige handen doet . Zo dat ik hem van een hoop handen af kan zetten.

Mijn table image was redelijk solid ik had nog maar weinig showdowns hoeven laten zien en zat gewoon goed te spelen.

Was het misschien beter geweest om op de flop te callen om dan te shoven op de turn?
  • 5 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey schaapbeh,

Zo dat ik hem van een hoop handen af kan zetten.
      Maar je hebt AA en je wilt eigenlijk slechtere handen erin houden. Ik denk dat je hier klein kan reraisen in plaats van all-in te gaan zodat deze speler nog een stomme semi-bluff kan maken met bijv. 7:s8 als all-in.

Als ie jouw raise called kan je altijd op de Turn all-in

- Gerv
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Hey Gerv,

Bedankt voor de snelle reactie.

Natuurlijk wil ik graag dat slechtere handen erin blijven. Maar op board waar veel draws liggen en ik zet hem eerlijk gezegd op range met KJ :club: oid of laag pp met straat kans. Voor dat soort handen zijn er veel outs. Dan vind ik het absoluut niet erg om daar de pot al op te pakken. Inmiddels was het al een redelijk pot geworden.

Maar jij zegt dat ik dan beter zijn raise nog een keer kan minraisen. Dat zou betekenen dat ik een raise moet maken naar bijna 3 euro en dan laat ik nog ong. 3 euro achter, dan lijkt het mij beter om meteen all in te gaan.

De andere optie is dan zijn raise te flatten en opnieuw te bekijken op de turn.

Op de turn kwam een :club: 3.

Ervan uitgaande dat de BB dan checkt, is dat nog steeds een shove?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Mja als je naar 3eu gaat en je hebt 3eu over dan is shoven natuurlijk beter.

Ik denk dat een call niet zo goed is omdat zijn drawhands meeste equity hebben op de Folp en je veel kaarten niet wilt zien. Ik denk iig dat K:cJ nooit gaat folden op de Flop

- Gerv
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Ja oke... klinkt logisch.
      Stel dat ik niet geraisd had, maar slechts gecalld. en dan komt de flop 3 :club: . Daarna als nog doorbetten of dan tempo terug nemen?

Dan nog een vraagje...

Uiteindelijk maakt hij de call met 6 :spade: 6 :club: en wint met de 6 :heart: op de river. Wat vind je van zijn call?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door schaapbeh
      Ja oke... klinkt logisch.
      Stel dat ik niet geraisd had, maar slechts gecalld. en dan komt de flop 3 :club: . Daarna als nog doorbetten of dan tempo terug nemen?
      Gewoon door valuebetten :)

Dan nog een vraagje...

Uiteindelijk maakt hij de call met 6 :spade: 6 :club: en wint met de 6 :heart: op de river. Wat vind je van zijn call?
      Op een Turn 3 heeft ie een magere flushdraw( easily countered ) en een gutshot dus ik vind het een slechte call & hij luckboxed je :(