NL10 KK 200BB diep

• luca02
      luca02
      Bronze
      Allereerst excuses dat de hand niet geconverd is. De hand is gespeeld op Unibet op een anonymous tafel en ik heb nog geen handconverter gevonden die handen van deze tafels kan converten.. Ik hoop dat het toch redelijk leesbaar is. Verder heb ik ook geen stats, aangezien ik geen HEM heb (toevallig vandaag besteld). Dus alles is gebaseerd op reads die ik per speler heb.

Onderbouwing gespeelde hand

Ik krijg op de button KK. Op de cut off zat een LAG. Hij speelde de hele tijd degelijk en zette de rest continu flink onder druk. Normaal opende hij met 3BB en nu ineens met 5BB. Het leek mij dat hij value wilde krijgen met een goede hand. Ik dacht dat hij iets als Ak/AKs/AA had. Als hij Ak/AKs had dan stond ik natuurlijk voor, maar als hij AA had dan niet.

Uiteindelijk besloot ik zijn raise te flatten. Zo wist ik niet of ik voor of achterstond en met 200BB diep leek dit me het beste.
      Als ik 100BB diep had gezeten had ik wel ge3bet. Echter vond ik het verdacht dat hij ineens met 5BB opende en verwachte ik tegen AA te spelen.

De flop geeft mij de nuts met een set kings. Hij bet gelijk de pot en toen dacht ik gelijk dat hij wel AA zou hebben. Door hem niet te groot te reraisen hoopte ik weak over te komen, wetende dat hij zeer agressief speelde en snel all in ging.

Hij deed precies wat ik wilde en shoved all in. Uiteindelijk win ik de pot en daarmee 400BB. Echter na de tijd vroeg ik me wel echt af of ik de hand wel goed gespeeld heb. Dan doel ik met name op het flatten pre flop en de kleine reraise op de flop.

Normaal 3bet ik pre flop altijd met KK, maar ik denk dat ik toch wat voorzichtiger speelde dan normaal omdat ik 200BB diep zat.

De hand

** Hand # 3966709091 starting - 2011-06-24 17:30:51
      ** Anon Holdem 1 - €10 Max [Hold'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

Player 1 sitting in seat 1 with €8.15[Dealer]
      Player 2 sitting in seat 2 with €10.00
      Player 3 sitting in seat 3 with €10.22
      Player 4 sitting in seat 4 with €44.08
      MucksAlot sitting in seat 6 with €21.30
      Player 2 posted the small blind - €0.05
      Player 3 posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to MucksAlot: Kc, Kh
      Player 4 raised to €0.50
      MucksAlot called - €0.50
      Player 1 folded
      Player 2 folded
      Player 3 folded

** Dealing the flop: 5h, 4c, Kd
      Player 4 bet - €1.10
      MucksAlot raised to €2.70
      Player 4 went all-in - €42.48
      MucksAlot went all-in - €18.10

** Dealing the turn: 6d

** Dealing the river: 10s
      Player 4 shows: Ks, Ad
      MucksAlot shows: Kc, Kh
      MucksAlot wins €40.62 from the main pot

Rake: €2.13
  • 3 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Goed dat je hier zo over nadenkt.

Als je zou 3betten, wat zou hij dan callen 200 bb deep?

Ik denk persoonlijk dat je AA uit zen range kan doen zonder nr je result te kijken. Mensen hebben de neiging om dat niet zo agressief te spelen en als hij plots 5bb opent dan geef ik hem meer aq QQ AK.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Lijkt mij dat als ik 3bet ik alleen een call van de top van zijn range krijg. Ik denk dat ik dan alle mindere kaarten uit de pot zal jagen. Ik wilde hem juist het idee geven dat hij mij van de hand kon zetten, zodat hij zijn eigen kaarten zou overspelen.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Lijkt mij dat als ik 3bet ik alleen een call van de top van zijn range krijg. Ik denk dat ik dan alle mindere kaarten uit de pot zal jagen. Ik wilde hem juist het idee geven dat hij mij van de hand kon zetten, zodat hij zijn eigen kaarten zou overspelen.

Gezien jullie beide zo deep zitten zou ik net denken dat hij met veel meer handen je 3bets gaat callen omdat zen implied odds een pak hoger zijn.

Jou range zou ook normaal groter moeten worden om 3bets mee te callen als je deep zit.

Als hij gwn tight blijft folden kan je hem met heel veel handen beginnen 3betten.