(MSS NL5 ) Top pair low kicker vs ?

• marsteen
      marsteen
      Totaal
      Ondanks mijn T als lage kicker ga ik hier toch maar broke, dit lijkt mij gewoon pech om tegen zijn Q kicker aan te lopen.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      BB:
      $1.85
      MP2:
      $5.30
      MP3:
      $7.08
      CO:
      $5.00
      BU:
      $2.55
      SB (Hero):
      $1.75

Preflop: Hero is SB with T, A.
      3 folds, BU calls $0.05, Hero raises to $0.20, BB folds, BU calls $0.15.

Flop: ($0.45) 5, A, 7 (2 players)
      Hero bets $0.25, BU raises to $0.50, Hero raises to $1.55, BU calls $1.05.

Turn: ($3.55) K (2 players)

River: ($3.55) 2 (2 players)

Final Pot: $3.55.

Results follow:

Hero shows a pair of aces(Th As).
      BU shows a pair of aces(Ac Qc).

BU wins with a pair of aces(Ac Qc).
  • 6 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Hoi marsteen,

Het is voor een objectieve handbeoordeling het beste als je het resultaat van de hand niet zegt. In een spoiler is wel mogelijk, maar ook dat kan je eventueel weglaten, omdat de uitkomst van een hand geen effect moet hebben op de manier waarop de hand gespeeld wordt.

Over de hand:

De raise pre-flop is goed.

Op de flop bet je voor value, dus zou ik hoger betten, zo'n 30 à 35 cent. Na zijn raise kan je je hand wegleggen.
    • marsteen
      marsteen
      Totaal
      Oke thanks ! Maar is hier een ~1/2 pot bet niet beter omdat dit toch wel een redelijk drawy board is?
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Zoals ik het altijd doe is bij mij een bet voor value altijd zo'n 3/4 pot bet. Een cbet op een gemiste flop is juist op een drawy board ook 3/4 pot bet en op een dry board 1/2 pot bet. Dus of je hier nu voor value of als cbet bet, is het wat mij betreft sowieso 3/4 pot bet.

Ben benieuwd of een van de handbeoordelaars het met mij eens is :D
    • Nivine
      Nivine
      Bronze
      hey niet lullig bedoeld maar dit is geen pech, ik zou eerder zeggen dat als jij voorstaat na zijn reraise dat jij heel erg veel geluk hebt.
      Zoals jij zegt heb jij top pair lage kicker, er zijn maar weinig handen slechter die jou op deze flop gaan raisen waar jij op voorstaat. Ik persoonlijk zou hier moeite hebben om met AJ te callen in de positie van villain. Om te zien wat jou equity is tegen de meest waarschijnlijke handen

In het beste geval heeft hij een fd: als hij een Kx van harten heeft heb jij 62% equity.

als hij 77, 55, AJ+, A7 en A5 kan hebben heb je slechts 17%. ( ik neem aan dat hij azen had gedriebet)

Zoals al is gezegd na zijn reraise is een fold het beste(zeker zo'n minraise want dat is echt heel vaak "de nuts" naar mijn ervaring).

edit: ik denk er nu ppas aan: ik speel zelf ook MSS sinds een tijdje. Ik vroeg me af of je me miss op msn zou willen toevoegen dan kunnen we miss een soort van studiegroepje proberen te maken, kunnen we bij elkaar sessies meekijken met zo;n programma en beetje zeggen wat we ervan vinden. mijn mail is: dikkenerd@live.nl
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi marsteen,

Preflop is fine, button limpt en wij isoraisen naar 4BB. Geef ondertussen ook even de BTN een note en een colortag dat het een vis is die limpt.

Een cbet van 30-35cent zou beter zijn op dit board omdat het vrij drawheavy is. Als hij gaat minraisen kan je er wel vanuitgaan dat je hand niet goed genoeg is om hier verder te spelen, tegen zijn range doen we het immers niet zo goed. Betere Ax handen , 2pair, sets en paired FD's en combodraws. We hebben hier dus nooit genoeg equity om te callen, laat staan om de flop te shoven.

minraises zijn idd vaak de nuts op de lagere limieten, zelf gebruik ik ze ook soms als bluf tegen regs die mij dankzij mijn 40BB stack eerst markeren als vis en een minraise komt voor een vis vrij nuts-achtig over inderdaad. Alhoewel dat er soms ook overaggro villains zijn die het met random air gaan doen.

Groetjes :) .
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      @nivine, waarom gebruik je geen skype zoals 95% van de community hier doet :D . Programma noemt mikogo trouwens. Met mikogo+skype kan je elkaar veel beter sweaten dan via MSN oid :) .