Bewuster worden over moves en spel

• kefkef
      kefkef
      Bronze
      Hallo

Ik weet niet of het hier thuishoort of niet. Zo niet, verander maar.

Achtergrond:

Na twee maanden op mijn bestelde laptop te wachten, was ik het beu en hem mijn bestelling geannuleerd. Soit, twee maand geleden heb ik gezegd dat ik even ging stoppen met poker door 1) examens en 2) huidige pc kan met moeite een poker-client + chrome + Elephant aan.

Nu:

Dit veranderde toen ik een tweede startkapitaal kreeg, omdat je op PartyPoker 100 PartyPoints moet halen in 90 dagen om je kapitaal te behouden. Afgezien van het feit dat ik dus zonder de Elephant speel, wil ik verder aan mijn spel werken. Ik wil tegen januari volgend jaar, perfect de bronze-artikelen kennen en kunnen toepassen in het spel. Dan pas ga ik me klaar voelen voor de Silver-artikelen.

Ik ga zeker deze vakantie nog eens alle relevante bronze en basic artikelen doornemen + video's bekijken, maar ik merk dat ik in mijn hoofd meer moet bezig zijn met de handen op dat moment. Vaak doe ik een call of fold of raise, zonder er echt bij na te denken waarom ik nu die move doe. En op lange termijn kost dit natuurlijk geld.

Als ik Pre-Flop een hand krijg, kijk ik naar de chart en doe gewoon wat er staat, zonder bij na te denken, hoe ik ga reageren als ik de flop kom. Als ik handen lees op het handbeoordelingsforum lees ik vaak. Als je pre-flop callt met deze hand, dan wil je gewoon hitten op de flop, indien niet, ben je onmiddelijk weg. Zoiets denk ik dus niet pre-flop. Ik kijk gewoon wat er gebeurd na de flop en om eerlijk te zijn ga ik een beetje op mij gevoel af. :f_mad:

Ik ga om mij echt bewust te maken van mijn spel en om te leren nadenken over het spel, de odds, tegenstanders,... een lijstje maken met vragen en die onderaan mijn monitor plakken. Zo dwing ik mezelf om op die vragen te beantwoorden en ik hoop, na een verloop van tijd dat ik dat papiertje niet meer nodig heb en zelf vragen begin te beantwoorden. Wat kan er allemaal op die vragenlijst staan? Het is enkel om mij meer bewust te maken van't spel, van wat ik doe en vooral waarom ik die move doe.

Dit is ook essentieel om dan later via de Elephant je sessie te beoordelen, want zoiets moet je ook leren en dat wil ik leren, zelf een eigen sessie beoordelen, maar daarvoor moet je leren actief nadenken! Dat hoop ik te bereiken met die vragen... :f_biggrin: :f_biggrin:

Ik heb ook ergens gelezen, dat het handiger is om bv één artikel te lezen en dan tijdens je sessie daar op letten. Volgend sessie lees je eerst een ander artikel en dan speel je je sessie met het vorig artikel in je achterhoofd en het huidig artikel toepassen in je spel. Elke sessie dus focussen op het artikel dat je gelezen hebt.
      Ik heb namelijk gewoon eerst alles eens doorgenomen en dan veel sessies spelen en dan nog eens alles doornemen en veel sessies spelen.

Ik moet dus:
      - bewuster worden van mijn moves en het spel (nadenken op voorhand, wat als dit of dat,...)
      - leren de artikel integreren in mijn spel, want dat doe ik helemaal niet. Ik lees de relevante artikels en dan speel ik vele sessie's, zonder echt de kennis die ik heb te gebruiken in mijn spel

Zijn er nog tips voor mij?
      PS: Ik zoek dus voornamelijk vragen die ik op mijn papier kan schrijven!

Om nu een vb te geven: Ik blijf constant met AA betten, zonder er eigenlijk bij na te denken en van tijd komt dat duur te staan. Ik heb ook het gevoel dat ik nooit verbeter in mijn spel. Op pokerstars zit ik constant rond 40$ te modderen en nu op partypoker constant tegen de 52$. Soms wat meer, maar dan val ik terug naar 47$ bv en dan terug 51$.

Als ik dat zo bekijk, lijkt mijn huidige spel mij breakeven te draaien en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik gebruik ook geen HUD, omdat mijn huidige pc dat niet aankan.

Met vriendelijke groeten,
      kefkef
  • 2 antwoorden
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Ha Kefkef,

Wat goed dat je zo graag aan je spel wilt werken en je bent hier aan het juiste adres ;)

Je noemt zelf al goede tips. Omdat je niet alles in een keer kunt leren is het idd handig om stapje voor stapje, 1 ding tegelij te impleenteren in je spel. bijv. wanneer moet ik c-betten? of wat zijn goede flops/spelers om te checkraisen? of wat zijn implied odds en wert dat precies? Focus je even intensief op een onderdeel door er veel over te lezen, filmpjes over te kijken, handen over te posten en elf te analyseren. Na een tijd heb je het redelijk onder controle en pak je een nieuw item.

Ook coachings zijn zeer leerzaam. Je kunt direct je vragen stellen en gedachtegangen vergelijken met die van jou.

successsss!
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Uit je post kan ik opmaken dat je zelfs een week over 1 bepaald artikel doen om onder de knie te krijgen. Al hangt dat ook sterk af van welk artikel je leest natuurlijk.

Ik heb bijvoorbeeld nu al al 1 à 2 dagen geen nieuwe artikels meer gelezen, omdat ik mezelf dwing om na te denken over implied pot odds. Een keer dat ik dat heb. Bam, volgend artikel.

In verband met die filmpjes. Van tijd vind ik session reviews, zeer interessant, maar wanneer loont het om zo'n session review te bekijken. Zelf ben ik van mening dat zo'n session review enkel handig kan zijn als je bv alle bronze artikelen al redelijk goed door hebt en kunt toepassen.
      Zo kan je ook actief meedenken met het filmpje.