(MSS NL5 ) Preflop actie met QQ

• marsteen
      marsteen
      Totaal
      Toch wegleggen hier?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU (Hero):
      $2.53
      SB:
      $5.85
      BB:
      $7.33
      UTG2:
      $2.83
      MP1:
      $5.07
      MP2:
      $2.21
      MP3:
      $3.12
      CO:
      $3.92

Preflop: Hero is BU with Q, Q.
      5 folds, Hero raises to $0.15, SB raises to $0.36, BB folds, Hero raises to $0.90, SB raises to $5.87, Hero calls $1.63.

Flop: ($8.43) T, 4, A (2 players)

Turn: ($8.43) 3 (2 players)

River: ($8.43) K (2 players)

Final Pot: $8.43.

Results follow:

Hero shows a pair of queens(Qs Qh).
      SB shows three of a kind, kings(Kh Ks).

SB wins with three of a kind, kings(Kh Ks).
  • 9 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Hoi marsteen,

Na de re-raise van villain zou ik meteen shoven. Dat staat volgens mij ook op de beginnercharts. As played zou ik denk ik toch callen.

Als ik er iets verder over nadenk: Hij shoved na jouw 4bet en dat is zeer sterk. Ik denk dat zonder stats van villain zijn range JJ+, AK is en je moet $1.63 callen voor een pot van $5.06, dus heb je 32,2% equity nodig. Tegen de ingeschatte range heb je 47.37%, dus volgens mij is een call de beste optie. (Hier ben ik zelf ook wel benieuwd of ik de range en equity berekening goed heb uitgevoerd :) )

Ik zie trouwens dat je een stack hebt van $2.53, dus eigenlijk had je de tafel al moeten verlaten. Je speelt aan NL5 tafel, dus dan koop je in met $2 en moet je de tafel verlaten bij $2.50.
    • marsteen
      marsteen
      Totaal
      Thanks!

Stond net op het punt om te leaven en dan komt deze even langzetten , maarja het is jammer dat ik hem hier verloor.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi marsteen,

heb je stats van villain? VPIP/PFR en 3Bet% zouden leuk zijn :) .

groetjes :)
    • marsteen
      marsteen
      Totaal
      Noisecore, ik gebruik eigenlijk nog geen stats, heb het gisteren wel voor het eerst geprobeerd maar weet eigenlijk nog niet goed hoe ik het in mijn spel kan toepassen.
      Heb jij misschien nog tips hiervoor?

En kan ik in pokertracker stats van villain opzoeken?
    • xbikx
      xbikx
      Bronze
      Sorry dat ik het zeg maar waarom gebruik je nog geen stats? is echt handig hoor
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marsteen
      Noisecore, ik gebruik eigenlijk nog geen stats, heb het gisteren wel voor het eerst geprobeerd maar weet eigenlijk nog niet goed hoe ik het in mijn spel kan toepassen.
      Heb jij misschien nog tips hiervoor?

En kan ik in pokertracker stats van villain opzoeken?
      Hier is een artikel maar dat is voor gold members http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1599/1/

Tips voor het spelen met stats, goh. Als je net begint met stats begin dan met een simpele hud. Hierin zet je VPIP PFR WTSD Aggresion 3bet en fold23bet. Ook kan je met pokersstrategy equilab zien welke range bijvoorbeeld een PFR is van 20. Zo moet je een beetje oefenen tot je een goed beeld hebt welk ranges bij welk waarden passen. Een HUD is trouwens niet genoeg, notes maken over hoe een villain draws speelt, welke moves hij maakt en wat voor ranges hij heeft is ook echt heel belangrijk.

En nee ik weet niet hoe dat moet, ik gebruik zelf HEM :) .

Dan maar zonder stats:

Volgens de charts moet je hier all-in gaan na zijn 3bet. Als je zoals hier gewoon 4bet en hij gaat erover kan je QQ wel wegleggen op een 5bet shove vermits zijn range dan eigelijk op FR QQ+ (misschien ook AKs) is, en het dus niet +EV is om tegen die range te shoven.
    • marsteen
      marsteen
      Totaal
      Hoe doe je dit dan precies met raise% en dan invoeren in de equilator om er een range uit te krijgen?

Gewoon simpelweg bijvoorbeeld een raise % van 18 en dan bij kaarten kiezen voor villain het rangebalkje naar ~18 verschuiven en kijken welke range er uit komt?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marsteen
      Hoe doe je dit dan precies met raise% en dan invoeren in de equilator om er een range uit te krijgen?

Gewoon simpelweg bijvoorbeeld een raise % van 18 en dan bij kaarten kiezen voor villain het rangebalkje naar ~18 verschuiven en kijken welke range er uit komt?
      ja dat klopt, wel met een korreltje zout nemen natuurlijk :D
    • marsteen
      marsteen
      Totaal
      Thanks en doe ik ;p