QQ vs?

• Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      In hoeverre had ik de turn moeten betten en in hoeverre kan ik hier de river nog callen?

Known players:
      SB:
      $4,82
      BB:
      $5
      Hero:
      $9,85
      MP1:
      $6,93
      MP2:
      $1,9
      MP3:
      $3,82
      CO:
      $5,67
      BU:
      $1,83

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with Q:heart: , Q:club:
      Hero raises to $0,15, MP1 calls $0,15, MP2 folds, MP3 calls $0,15, 4 folds.

Flop: ($0,52) 6:club: , 4:club: , 2:diamond: (3 players)
      Hero bets $0,4, MP1 calls $0,40, MP3 folds.

Turn: ($1,32) J:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0,7, Hero calls $0,70.

River: ($2,72) 8:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $1,8, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $2,72
  • 6 antwoorden
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Ik prefereer hier een bet/fold turn. Als je de turn callt zou ik de river ook callen. Maar dat voorkom je met een bet/fold turn allemaal.
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
      Ik prefereer hier een bet/fold turn. Als je de turn callt zou ik de river ook callen. Maar dat voorkom je met een bet/fold turn allemaal.
      +1 en open pre naar 4x bb
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      NOOB-ALERT (ben zelf nog lerende):

Pre flop raisen naar 4BB + 1BB/limper voor jou.

Flop-bet is groot genoeg. Je geeft hem hier 2.3:1 en voor een flush heb je 4:1 nodig. Flush met OESD zie ik hem pre-flop niet callen, aangezien dat hier maar marginale handen zijn (imo)

Turn zou ik ook bet/fold spelen, ik bet hier altijd 1/2 pot, maar ik vind zelf dat dit zwakte uitstraalt. Hoeveel zouden jullie hier betten?
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Uit vroege positie zou ik inderdaad wel 4bb openen op FR in de micro's. Maar je kan prima vanaf de middle positions naar 3bb openen zodat je over het algemeen wat looser kan spelen. Het is meer een kwestie van de stijl die je hanteert. Maar 3bb of 4bb is nooit per definitie fout op de micro's.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Alles is al wel gezegd zo'n beetje. :)

Pre-flop is 4bb wel het beste, UTG speel je vooral valuehanden en daar wil je een pot mee bouwen.

Op de flop is je c-bet prima, de sizing ook.

De turn is een bet/fold, de flush komt aan en je re-draw is net iets te zwak, maar er zijn nog wel zat handen die niet meteen opgeven bij deze J, denk aan 77-TT en daarnaast zijn er wat handen die outs hebben tegen je hand, zoals AJ, AQ, AK, 33 en 55 die de flop nog wel callen, maar die vaak opgeven bij een turnbet. Checken maakt deze hand onnodig moeilijk en erg lastig te spelen. Daarnaast wil je niet dat villain behind-checked omdat er zo veel rivers zijn die scary zijn (A, K en bijvoorbeeld). Ook wil je niet dat villain jou van de beste hand gaat bluffen, want een nadenkende speler zal altijd weten dat jij hier niet sterk staat bij een check/call op de turn en als hij bluft dan zal hij dit doorzetten op de river.

Op deze turn zou ik $0.80 betten om zwakkere handen niet weg te jagen zoals 77-TT en Jx die de flop hebben gefloat. Setjes en flushes zal villain vaak raisen op deze turn, dus wil je het ook niet te groot maken omdat je toch moet folden op een raise. Let wel op: dit geldt natuurlijk niet op een drawy board waar je hand nog bescherming nodig heeft. Maar als je hier nadenkt over villain's range dan gaat hij alleen een wat kleinere bet callen met de handen die jij beat. Hoe groter je bet, hoe kleiner de kans op actie van slechter.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Bedankt voor alle reacties! Zal dit meenemen in mijn spel.