NL400 AQo - 3b pot

• LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      $2/$4 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      SB:
      $1115.10
      BB:
      $172.00
      UTG1:
      $235.60
      UTG2:
      $400.00
      MP1:
      $186.00
      MP2:
      $360.00
      MP3 (Hero):
      $653.00
      CO:
      $849.70
      BU:
      $400.00

Preflop: Hero is MP3 with A, Q.
      3 folds, MP2 raises to $12.00, Hero raises to $36.00, 4 folds, MP2 calls $24.00.

Flop: ($78) A, J, J (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $52.00, MP2 calls $52.00.

Turn: ($182) Q (2 players)
      MP2 checks, Hero checks.

River: ($182) 7 (2 players)
      MP2 bets $104.00, Hero?

Villain is redelijk unknown, op het eerste zicht zag hij er nitty uit vandaar dat ik hier light 3bet preflop.
      Op turn ga ik voor potcontrol, FD is unlikely en tegen AK heb ik toch nog maar 1 street value en dan bet ik liever de river omdat ik dan vaker een call krijg imo.
      River donkt ie dan en vraag ik mij af of ik wel kan callen omdat ik eigenlijk niks beat, maar ik denk dat ik hier wel moet callen omdat mijn hand zo underrepped is
  • 4 antwoorden
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Als villian er nitty uitziet zal hij ook niet met een wijde range vs een unknown OOP gaan callen. Verder zit jij op MP3 wat gevaarlijker is als een CO/BU 3-bet imo.

Ik zet zijn range hier voornamelijk op QQ+, AK. Heel misschien dat er eens een verdwaalde JJ in zijn range zit.

Op de flop loop je op 12 combo's (QQ/KK) voor en op 9 achter (AK/AA) en 10 als je JJ meerekent.

Opzich niet erg verkeerd.

Wat ik vrees is dat je met een cbet QQ/KK zeker wel laat folden, AK/AA/JJ zal hier wss slechts callen.

Stel hij callt wel een enkele keer met QQ/KK dan ben je door QQ op de T gepakt. Stel hij speelt hij KK dan zal hij jou zeker op AK/QQ/JJ zetten en daar verliest hij allemaal tegen. KK zou hij tegen splitten maar die zou je ook wss niet 100% vd tijd cbetten.

Op de R beat je eigelijk alleen AK, KK zou hier denk ik eerder ch/call spelen. Dit zouden 8 combo's zijn en 3 logische combo's beaten jou (AA/JJ/QQ). De vraag is alleen of hij hier ooit AK uit zou donken ipv ch/call spelen. Hij beat immers ook alleen nog maar blufs en daar haalt hij op die manier ook geen value uit. Alleen KK zou je kunnen spelen maarja daar zou je dan toch nooit meer mee callen zeker zo'n bet niet.
      Ondanks de aantal combo's denk ik dat je hier toch vaker tegen zijn toprange aankijkt door deze line. Folden is echter wel erg moeilijk omdat je nog niet veel van m weet.

Ik zou in het vervolg geen cbet maken, je isoleert vrijwel altijd tegen beter en op de R ga je dan nooit precies weten of je nu wel of niet beat bent terwijl veel blufs niet meer mogelijk zijn. Als je niet cbet laat je zijn range wat wijder en kan je iig de T makkelijker callen. Een eventuele R bet kan je dan imo ook weer makkelijker callen omdat je hand erg underrepped naar KK is en hij hier dan mogelijk met AK value uit wil halen welke jij beat :)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja maar als hij hier geen cbet maakt met made hands dan kan hij het ook niet doen als hij een keertje bluf 3bet omdat zijn range dan unbalanced is ofniet?
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      vind wel dat hij hier moet cbetten omdat hij tevreden zal zijn om de pot op te pakken in deze spot.

zoals het nu gaat vind ik het wel een call want een fd kan hij eigenlijk niet hebben en qq zou op de flop folden. dus ben je alleen beat door jj (andere jacks heeft hij niet in zijn range als het goed is)

neem aan dat hij toch een verdwaalde flush omdraaide (109/98) anders post je hem niet :P

maar ik vind hem goed gespeeld als je hebt gecallt.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Het was AJs :facepalm: