Nl10 - AKs

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BU:
      $10.70
      SB:
      $9.28
      BB (Hero):
      $10.07
      UTG1:
      $4.24
      UTG2:
      $4.25
      MP1:
      $3.20
      MP2:
      $4.67
      MP3:
      $17.31
      CO:
      $2.90

Preflop: Hero is BB with A, K.
      7 folds, SB raises to $0.30, Hero raises to $0.90, SB calls $0.60.

Flop: ($1.8) 8, J, 4 (2 players)
      SB bets $0.90, Hero calls $0.90.

Turn: ($3.6) Q (2 players)
      SB bets $1.80, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.6.

Villian speelt 32/16 en erg fishy.

Wat moet ik hier doen? ^^
  • 14 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF is prima :)

Nah ik zou gwn c/f flop. Wat beat je hier nou en wat iwl je bereiken door te callen? Verder mssn zijn je A en K outs niet eens live en word je flink gestacked als je ze hit (door bv KJ en AJ).

Villain is fishy en wss beetje call happy dus een bluf raise zit er ook niet echt in imo. Fold is op de flop de beste optie.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Op de flop al folden? Tegen een donkbet van iemand die dit met een erg wijde range kan doen? :o
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      wat is je plan op de turn dan? En evt river als hij bet?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      iaw, je kan beter wachten op handjes tegen dit soort aggro donks imo om variance en spuwplays te verkomen :)

Er zijn ook niet echt draws waar hij mee kan donken ofzo dus eerder made hands dan (semi)blufs.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Clear ;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Mwah ik geef hier niet meteen op de flop al op. Je hebt twee overcards en een backdoor nut-flushdraw en backdoor-straightdraw, daar wil ik wel mee floaten IP omdat zijn line niet zo heel sterk is en er best veel kaarten zijn waar je op door kan spelen zoals een A, K en (3 + 3 + 10 = 16 kaarten). Als dit een bluf is dan zal hij niet zo heel vaak doorbarrelen op de turn en kan je daar de pot oppakken.

De Q geef je wel een gutshot maar het is een kaart die je tegenstanders range ook aardig kan versterken en daarnaast krijg je geen geweldige prijs, dus vind ik de fold goed en de hand eigenlijk prima gespeeld.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Maar dan ga je ervanuit dat je fold equity hebt tegen hem. Ik denk dat als hij TP heeft op de flop en mssn zelfs second pair heeft op de flop hij op de turn niet opgeeft. Waarom proberen te bluffen tegen een fish die waarschijnlijk toch niet fold? Mssn fold ie wel maar kost wel weer wat geld om dat uit te zoeken he. Naast dat er maar net een goede kaart op de turn moet vallen.

Verder zijn er geen draws waarmee hij kan barrelen he? Fish doen dit soort dingen namelijk ook vaak met draws maar dat kan nu niet, dus eerder een made hand dan een complete bluf en fishes zijn ook call happy.

Dus kortom:

Wss made hand + call happy fish =/= callen om latere straten te bluffen.

Je 6 outer hitten kan wel duur komen te staan omdat Azen wel vaker respect krijgen en K ook dus minder value en reversed implied odds.
    • Willem103
      Willem103
      Bronze
      Eens met RicoW:)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oke rico begrijp ik allemaal en ben het ermee eens.

Wat bedoel je juist met dat laatste: als je hit kan het je duur komen te staan. --> Dan moet hij toch al 2 pair hebben.
      En weinig value van een vis?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik bedoel te zeggen dat als een K of A hit je weinig value kan halen wss omdat de K en A vissen redelijk bang maakt. Als ze toch callen is het wss maar 1 straat en dat vergoed niet alle keren dat je mist.

Naast dat ze mssn KJ, AJ,K8, A4 etc kunnen hebben wat jou dan weer duur komt te staan. Je 6 outs zijn wss niet 6 clean outs door deze reden. Naast dat hij je nu al beat heeft met sets en andere random two pair wat zeker in zijn range zit. Dit geeft je dus refersed implied odds.

Verder is een Q iets minder scary zeker voor een fish en een random haalt hij helemaal zijn schouders bij op waarom hij er bang voor moet zijn.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik zal vragen of een andere judge zijn mening wil geven over deze hand.

De punten waar jullie imo geen rekening mee houden:

- het is SB vs BB. Als hij jouw 3-bet pre-flop niet gelooft (of als hij sowieso licht 3-bets called) dan is het een typische fishplay om zo'n board te donken als bluf. Zijn callingrange is erg wijd zijn pre-flop en hij mist dit board ook erg vaak. Vissen bluffen graag op boards waar ze denken dat jij ook niks kan hebben (paired boards, twee lage kaarten en één broadway, boards die totaal niet connected en rainbow zijn).
      - je hebt zoals gezegd best veel gunstige turnkaarten. Juist omdat hij de als geen gevaar zal zien heb je tegen hem veel implied odds om je backdoorflush te maken.
      - foldequity? Het is eerder een soort float/draw, je called omdat er best veel gunstige kaarten op de turn kunnen komen en zelfs als die niet komen kan je de pot winnen indien villain checked. Het moet niet je plan zijn om zijn turnbet te gaan raisen.

Ook weten niet wat voor 'n type vis het is. Als het een callingstation is dan zou hij TP niet uitbetten op deze flop; dan zou hij vrijwel nooit donken, maar check/raisen. Hij rept gewoon zo weinig.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      intresting :o. Als ik dit zo lees zie ik in beide beoordelingen wel logische redeneringen. Een randgeval denk ik zo.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Het lijkt mij inderdaad wel een randgeval ja. Ik weet niet zeker wat ik zou doen in deze situatie. Wel weet ik dat ik zou folden als villains bet wat groter was en callen als zijn bet wat kleiner was. Daaruit valt al af te leiden dat we in dit geval ergens in de buurt van de grens zitten tussen die twee opties.

Ik zou je keuze verder vooral af laten hangen van zaken als hoe makkelijk je value kunt halen als je hit en hoe groot de kans is dat villain opgeeft of juist door zal blijven betten.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Mee eens. Ik had hier ook gefold als de bet ook maar iets groter was geweest, maar dit is inderdaad precies op 't randje. Bedankt voor de toevoeging RealPecunia. :)