NL10 laydown

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BB:
      $11.53
      UTG1:
      $10.40
      UTG2:
      $16.51
      MP1:
      $3.50
      MP2:
      $10.00
      MP3:
      $9.94
      CO (Hero):
      $15.15
      BU:
      $11.50
      SB:
      $10.00

Preflop: Hero is CO with K, A.
      5 folds, Hero raises to $0.40, 2 folds, BB calls $0.30.

Flop: ($0.85) A, 5, 6 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.60, BB raises to $1.50, Hero calls $0.90.

Turn: ($3.85) 7 (2 players)
      BB bets $2.30, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.85.

Moet ik op de flop folden?

Zonee, moet ik op de turn folden?

Zonee, moet ik flop/turn/river shoven?

Ik dacht dat villain vrij normale stats had
  • 2 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ligt aan villain imo. Raised hij ~8% dan is de flop al fold want dan beat je niets. Tegen de wat aggro spelers/maniacs call ik dit en ship ik turn bij elke non :diamond:

In ieder geval denk ik dat dit het beste is. :) Maar zijn idd lastige situaties.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Ligt aan villain imo. Raised hij ~8% dan is de flop al fold want dan beat je niets. Tegen de wat aggro spelers/maniacs call ik dit en ship ik turn bij elke non :diamond:

In ieder geval denk ik dat dit het beste is. :) Maar zijn idd lastige situaties.
      Inderdaad, dit is erg moeilijk te beoordelen zonder stats/reads. Mijn motto is altijd: "beschouw iedere speler als een TAG-ish regular tot hij het tegendeel bewezen heeft".

Folden op de flop is misschien heel erg nitty, maar tegen een onbekende tegenstander ga ik 't risico niet nemen om voor bijna 120bb uit te zoeken of hij hier aan het bluffen is. Je hebt geen reden om aan te nemen dat hij hier een move maakt, dus fold ik 'm zelfs op de flop al. Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar in mijn ervaring wordt TPTK veel te vaak overspeelt tegen unknowns als ze een sterke move zoals een check/raise maken. Op zo'n board kan hij namelijk veel goedkoper bluffen door bijvoorbeeld te donken. ;)