1010

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik ben utg met 1010.

ik cbet de flop, en hoop op een fold.
      op de turn komt er een Q bij en ik bet nog een keer omdat hij genoeg draws en pairs kan hebben die hij hier fold.
      echter hij reraiset mij. en op dit moment maak ik een gedachtenkronkel.
      ik denk hij zal niet snel en Q hier gaan reraisen omdat dit wel heel face up is. en hij zal dus elke non Q op de river wel behind checken.
      en na zijn bet op de river fold ik.

echter weet ik niet of ik een giga gedachtenkronkel maak of dat er nog wel wat sense in zit.
      oop zie ik ze hier veel vaker een Q reraisen omdat ze toch value willen halen.
      in positie denk ik dat ze een Q vaker flatten om de river gewoon te betten als ik check.
      maar als ik hier call moet ik dan ook een blank river callen.
      en dit is geen blank, is het dan gewoon een easy fold.

OnGame No-Limit Hold'em Tournament, 0.50/1 Blinds (5 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t100)
      UTG (t100)
      MP (t96.55)
      Button (t127.88)
      SB (t273.55)

Preflop:
      UTG bets t3, MP calls t3, 3 folds

Flop: (t7.50) 2, 6, Q (2 players)
      UTG bets t4.50, MP calls t4.50

Turn: (t16.50) Q (2 players)
      UTG bets t9, MP raises to t26.50, UTG calls t17.50

River: (t69.50) J (2 players)
      UTG checks, MP bets t52, 1 fold

Total pot: t121.50
  • 4 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Nou ten eerste zou ik de flop groter cbetten. Ik vind in alle handen die je post dat je vaak te klein bet. Je hebt op dit board simpelweg heel vaak de beste hand en dus wil je value krijgen van lagere PP's, 6x, flush draws en random floats. Ik zou de flop minimaal $6 betten.

Turn is een standaard dubbel barrel, maar weer is jouw betsize te klein. Wanneer hij re-raist verwacht ik niet dat hij vaak niks heeft, omdat het board zo ontzettend droog is. Ik zou de turn daarom gewoon folden. Als je wel een read of gut feeling hebt dat hij een zwakke hand heeft kun je callen maar dan moet je de river ook gewoon callen. Ik vind het op zich wel een blank want ik ga er niet vanuit dat hij een FD op de turn gaat raisen op een paired board. Dan zou hij eerder raisen op de flop.

Jouw probleem hier is wederom betsizing. Je moet simpelweg groter betten want dan zorg je er ook voor dat je minder outplayed wordt. Met die kleine bets induce je eigenlijk rare plays omdat je er zwak uit ziet en dan moet je uiteindelijk ook folden.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hoi Twisted, een aantal vragen over deze hand en jouw beoordeling:

- c-bet je op deze flop met je hele range dan ook 4/5e pot? Vanwege bet-sizing tells etc.

- waarom is de turn een standaard second barrel? Het board is droog en totaal niet connected, alleen een -draw is mogelijk. Bedoel je dat je hier met TT standaard second barrelt of dat je hier met je hele range zou second barrelen? Want villain zal vrijwel niets folden op deze turnkaart waarmee hij de flop called (dat kan hij doen met 22, 66, Qx, -draws, middle-pairs en misschien wat floats zet ik in zijn range, klopt dit?). Dan zou deze turnbarrel dus puur voor value zijn, right?

- wat is je plan op de river indien villain de turn alleen called? Zeg bij een complete blank (4), een , of bijvoorbeeld een 6 die het board twee keer paired.

Alvast bedankt. ;)
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Hoi Twisted, een aantal vragen over deze hand en jouw beoordeling:

- c-bet je op deze flop met je hele range dan ook 4/5e pot? Vanwege bet-sizing tells etc.

- waarom is de turn een standaard second barrel? Het board is droog en totaal niet connected, alleen een -draw is mogelijk. Bedoel je dat je hier met TT standaard second barrelt of dat je hier met je hele range zou second barrelen? Want villain zal vrijwel niets folden op deze turnkaart waarmee hij de flop called (dat kan hij doen met 22, 66, Qx, -draws, middle-pairs en misschien wat floats zet ik in zijn range, klopt dit?). Dan zou deze turnbarrel dus puur voor value zijn, right?

- wat is je plan op de river indien villain de turn alleen called? Zeg bij een complete blank (4), een , of bijvoorbeeld een 6 die het board twee keer paired.

Alvast bedankt. ;)
      - Jep. Over het algemeen cbet ik liever wat groter inderdaad. Als je air hebt zorgt dat voor meer fold equity en de pot is groter waardoor turn barrels ook groter worden. Je tegenstanders moeten daar dus weer rekening mee houden. tldr: je wordt gewoon lastiger om tegen te spelen.

- Misschien verkeerde woordkeuze. Standaard valuebet. Er zitten veel lagere pocketpairs en flush draws en dergelijke in zijn range dus tegen het grootste gedeelte van zijn range sta je voor, zeker omdat het nu minder vaak voorkomt dat hij een Q heeft.

- Na 2 valuebets zul je over het algemeen de river check/folden. Ik denk niet dat villain vaak een complete bluff heeft en op een dubbel paired board zal hij A-high vaak nog behind checken. Maar zijn range bevat gewoon een hoop zooi waar hij heel graag mee naar de SD gaat zoals lagere PP's etc.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Helemaal duidelijk, thanks.