Aq op co

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik heb dus AQ op de co en vind mijn play tot de river ech heel standaard.
      ook betsizing?
      op de river twijfelde ik echter tussen een valuebet voor value tegen zwakkere pairish handen of een checkcall/raise om bluffs enzo nog te laten betten.
      wat prefereer je hier.
      en ga je bij een check voor een checkraise of een checkcall.
      meestal checkcall ik dan omdat elke bluf toch wel fold en je meestal alleen betere handen krijgt.
      met checkraise houd je natuurlijk je hand geheim.
      vind dit oop nog wel eens weird spots. vooral als er weinig draws zijn.

OnGame No-Limit Hold'em Tournament, 0.50/1 Blinds (6 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t99)
      BB (t100)
      UTG (t103.25)
      MP (t100)
      CO (t98.50)
      Button (t130.55)

Preflop:
      2 folds, CO bets t3, Button calls t3, 2 folds

Flop: (t7.50) 6, Q, 4 (2 players)
      CO bets t5.50, Button calls t5.50

Turn: (t18.50) A (2 players)
      CO bets t14, Button calls t14

River: (t46.50) 7 (2 players)
      CO bets t25, 1 fold

Total pot: t71.50
  • 1 antwoord
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Preflop, flop en turn zijn wel standaard. Bets zouden ietsje groter kunnen (6 op flop, 16 op turn o.i.d., is toch weer 2,5bb extra value). River zou ik vervolgens ook groot betten of nog kleiner dan dat je nu doet. Zijn hand is in de meeste gevallen QX of een missed fd. Ik verwacht niet dat hij veel bluffs gaat maken op de river op dit board, want het is voor jou veel te makkelijk om hier te check/callen met elke A.

Mijn punt met jouw riverbet is dat het er veel te valuebetterig uit ziet. Als je kleiner bet is het ook wel een obvious valuebet, maar dan zul je toch snel bij de grens zitten van 'oh hij bet zo klein nu moet ik wel callen want ik krijg belachelijke odds'. Hij zou ook nog zijn hand in een bluff kunnen veranderen op een kleine bet. Qua sizing denk ik hier dan aan een betsize rond de $15-16.
      Dat kun je doen, maar ik vind een bet van $38 of zelfs een overbet ook niet heel slecht (liefst nog een overbet), want dan zou hij zichzelf ook kunnen levellen tot een call.

Als het de standaard nit grinder is en hij heeft hier vaak QX zou ik voor de $15 bet gaan. Omdat hij een vrij marginale handrange heeft, zou ik nooit voor een check/call of check/raise gaan want ik verwacht dat hij een heel groot deel van zijn range behind gaat checken. Bovendien als hij wel besloot te floaten met AX zal hij een riverbet ook wel callen maar zou hij die zelfs wel behind kunnen checken. De kans dat hij AX echter float is relatief klein dus het overgrote deel van zijn range bestaat uit QX, PP's (die turn callen omdat jij de A kan barrelen) en missed flush draws.