NL BSS Raise size

• pokercards
      pokercards
      Bronze
      Beste pokerstrategen,

Ik had een vraag over preflop raise sizes, ik hanteer altijd de 4bb + 1bb per limper. Maar nu hoor ik ook dat je vanaf de CO, BU en SB ook kan raisen met 3bb + 1bb per limper.

Wat is nu het beste om te doen, gewoon 4bb + 1bb per limper aanhouden ongeacht welke positie of 4bb + 1bb per limper behalve in de CO, BU en SB daar gewoon 3bb + 1bb per limper.

Mvg

Pokercards
  • 2 antwoorden
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Vanuit late positie raise ik meestal met 3BB. Denk dat dat prima kan!
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      CO, BU en SB doe ik bijna altijd 3bb en de rest 4bb (en altijd +1bb voor een limper). Er zijn wel uitzonderingen mogelijk. Bijvoorbeeld wanneer er veel short/mid-stacks achter je zitten. Dan kan je kleiner openen omdat de SPR (stack-to-pot ratio) anders te laag wordt. In de praktijk houdt dat in dat de shortstacks zich sneller commited voelen, sneller shoven, enzovoort als de pot groter is. Dus daarom kan je bijvoorbeeld gaan min-raisen uit midden- en late positie omdat het voor hen een stuk moeilijker wordt er op terug te spelen.

Maar vanuit late positie raise je dus vaak kleiner omdat het doel vooral is om de blinds te stealen en je dit lekker goedkoop wil doen en niet met je marginale handen om grote potten wil spelen.