NL2 - QQ vreemde line

• kefkef
      kefkef
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1 (Hero):
      $2.19
      MP2:
      $2.56
      MP3:
      $1.66
      CO:
      $2.00
      BU:
      $2.39
      SB:
      $1.79
      BB:
      $2.00
      UTG2:
      $2.03

Preflop: Hero is MP1 with Q, Q.
      UTG2 folds, Hero raises to $0.08, 3 folds, BU raises to $0.14, 2 folds, Hero calls $0.06.

Flop: ($0.31) 5, J, 6 (2 players)
      Hero checks, BU bets $0.10, Hero calls $0.10.

Turn: ($0.51) 9 (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($0.51) J (2 players)
      Hero bets $0.36, BU raises to $0.72, Hero calls $0.36.

Final Pot: $1.95.

Results follow:

Hero shows two pairs, queens and jacks(Qh Qs).
      BU shows two pairs, kings and jacks(Kd Kh).

BU wins with two pairs, kings and jacks(Kd Kh).

Pre-Flop: Standaard raise naar BB. Ik krijg een 3bet en zelf vond ik de hoogte ervan vrij zwak, maar zonder statistiek, besloot ik dan te set minen.

Flop: Ik heb met Q gemist en ik check naar hem toe, omdat hij pre-flop agressor was. Hij bet 0.1$. Ik vond dat zelf redelijk laag, dat is zo'n 1/3 pot en vond het zwakte uitstralen. Ik zet hem hierdoor op AK, AQ, misschien zelfs TT of AT. Ik besluit hem gewoon te callen en wacht af wat hij op de turn gaat doen.

Turn: check/check Nu zette ik hem wel degelijk op een AK, AQ, AT, TT,... handen.

River: Ik besluit om te betten 3/4 pot voor value, aangezien hij zoiets niet speelt denk ik met Jx. Anders zou hij op de turn ook een bet plaatsen.
      Uiteindelijk krijg ik een min-raise van hem. Ik had het gevoel beaten te zijn, maar ik vond die raise zo'n vreemde move. Waarom doet hij dat? Met welke handen?

Handen die hij zou kunnen hebben:
      - gemiste flush (possible)
      - Jx (weinig waarschijnlijk, aangezien ik vermoed dat hij op de turn ook zou betten)
      - AQ, AK, TT, AT,... en dan als pure bluf (weinig waarschijnlijk, maar wel een mogelijkheid, met stats kun je hier een beter beeld schetsen)
      - set (onwaarschijnlijk)

Ik besluit uiteindelijk om gewoon te callen, omdat ik met raise helemaal niets bereik, aangezien ik zelf ook zwakte toonde. Kan ik met gewoon te callen hier gaan voor showdown value?
      Zijn er dingen die beter konden?
  • 4 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      De vraag is wat wil met een river donkbet bereiken?

Je geeft hem zelf deze mogelijke handen:

Handen die hij zou kunnen hebben:
      - gemiste flush (possible)
      - Jx (weinig waarschijnlijk, aangezien ik vermoed dat hij op de turn ook zou betten)
      - AQ, AK, TT, AT,... en dan als pure bluf (weinig waarschijnlijk, maar wel een mogelijkheid, met stats kun je hier een beter beeld schetsen)
      - set (onwaarschijnlijk)

Met welke van deze handen zou hij jouw river bet callen?

Gemiste flush: niet.
      Jx: wel en wss een raise
      AQ,AK,AT,TT: niet, alhoewel heel mssn met TT maar je weet het niet.
      Set: wel en wss een raise.

QQ+: Deze kan hij natuurlijk ook heel waarschijnlijk hebben om je te trappen dus deze zitten zeker in zijn range. Deze called hij ook en je ligt dan achter of hebt een split pot.

Dus in andere woorden hij called nooit jouw bet met slechter. Dit is een fundamenteel poker concept en het is belangrijk om dit te snappen. Je bet voor value als je denkt te worden gecalled door slechtere handen. Je kan wel voor zijn range liggen (wat jij nu denkt te zijn) en dan toch niet betten omdat je niet gecalled word door slechtere handen. Als je niet gecalled word door slechtere handen is je bet in feite een bluf. Hier kan je betere check/call spelen op de river omdat hij nog zijn gemiste flushes kan bluffen of zijn gemiste AK/AQ/AT etc. kan bluffen :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik ben het eens met RicoW, je gaat hier maar heel zelden nog value krijgen van een slechtere hand. Flushdraws en A-high's gaan vaak folden en niet bluffen (met een min-raise zonder foldequity), Jx en setjes gaan vaak raisen en alleen een hand als TT called je misschien nog. Villain's line ziet er echt uit als een hand die niet heeft gehit (AK, bluf, etc.) dus ga ik ook voor de check/call op de river. :)

As played is zijn raise gewoon nooit een bluf en moet je eigenlijk folden. In de praktijk snap ik wel dat je called, maak in ieder geval een note van de hand waarmee villain zo speelt.
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      OK, bedankt.

Dit vond ik persoonlijk een lastige situatie, omdat hij zo'n vreemde line speelt. En ik denk wel dat ik nu, via mijn hand hier EINDELIJK begrijp wat er achter "slechtere handen laten callen" zit.

Even voor mezelf een samenvatting:
      - betten als je weet dat slechtere handen zullen callen
      - in zo'n situatie checken ook al vermoed dat je waarschijnlijk de best hand hebt, omdat je op dit ding, slechtere handen laat folden en betere handen niet. Wat hier dus het geval was.
      Thanks!
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja idd! Mooi zo dat je het door hebt ;)