TehFeel desperatly trying to get the "Go" out of SnG

• tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Welkom allemaal op mijn blog!

Wie ben ik?
      Mijn naam is Philip, 21 jaartjes oud/jong. In het doorgaande leven ben ik een 3e jaars (eigenlijk 2e *zucht*) Technische Informatica student in Eindhoven. Ik ben op het moment van schrijven op zoek naar een kamer, omdat het toch echt tijd is het warme nestje te verlaten. Ik hou me naast pokeren graag bezig met gamen, gitaar spelen en tijd doorbrengen met vrienden (oa. BaggerSmurf en UnrealKazu). Ik ben zowel hier als op Full Tilt bekend als TehFeel.

Mijn Pokergeschiedenis
      Ik ben begonnen met pokeren in de tijd dat er die enorme rage was onder jongeren. Dit zal zo'n 6 jaar geleden zijn gok ik. Destijds gokte ik meer tijdens het spelen dan dat ik wist wat ik deed. Het pokeren deed ik gewoon bij vrienden thuis.

Begin 2011 werd ik door BaggerSmurf (daar is ie weer) op de hoogte gebracht van deze site. $50 gratis geld, wie wilt dat nou niet? Ik heb voor Full Tilt gekozen omdat BaggerSmurf daar ook op speelde. In het begin speelde ik alleen SnGs, maar helaas kwam ik zelden door de bubbel. Sterker nog, het leek wel of de 4e plaats voor mij was gereserveerd. Toen mijn BR was teruggezakt naar $17 vond ik het welletjes geweest en gaf ik het op.

Een paar maanden later werd een andere maat van mij (UnrealKazu ^^) op de hoogte gebracht van PokerStrategy en we begonnen tussen en tijdens colleges veel over poker te praten. Dit bracht me weer in de verleiding en ik begon me te verdiepen in de MSS om in ringgames te spelen. Ik begon vanwege deze lage BR op NL2, maar dit ging mij te traag. Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van mijn First Deposit Bonus. Ik stortte $50 om op NL5 te kunnen spelen.
      NL5 verliep mij eigenlijk vrij goed. Zeggen dat ik NL5 beat vind ik nog te vroeg, maar ik boek er in ieder geval over het algemeen goede resultaten. Ik ben vrij snel overgestapt op de rush tafels omdat ik veel meer handen kon spelen in een kortere. Naar mijn mening is rush echter redelijk EV-, en ik probeer nu dan ook van rush af te kicken. Ik heb inmiddels NL10 bereikt en heb een BR van $200
      Mijn standaard sessie duurt zo'n 90 minuten. In deze 90 minuten heb ik 5 gewone tafels op en 1 rush tafel om toch iets te kunnen doen.

Mijn Doelen
      Ik heb voor mezelf doelen opgesteld om te weten waar ik nou eigenlijk voor poker. Het belangrijkste doel is natuurlijk:

:heart: Plezier houden in het spelletje!

Dit is echter niet het enige doel dat ik heb opgesteld. Hieronder staan de pokergerelateerde doelen:

:spade: NL10 halen met 40 buyins a.k.a. $160
      :spade: Werken aan mindset om tilts te voorkomen
      :spade: NL10 beaten
      :spade: Aankomende vakantie andere strategie leren (waarschijnlijk BSS en/of SnGs)
      :spade: BR uitbreiden naar $400 en NL25 halen
      :spade: Beyond NL25 gaan en een limiet vinden waarin ik me op mijn gemak voel

:club: In Juli zoveel mogelijk bonus vrij te spelen op Everest Poker.
      :club: Bij een groot genoege BR een andere pokerroom whoren om de bonus daar vrij te spelen.
      :club: Dit geld (hopelijk meer dan $1200) gebruiken als FDB voor wéér een andere poker room

Ook ga ik van de gelegenheid gebruik maken om niet-poker doelen te stellen voor mezelf:

:diamond: Komend semester 51 ECTs halen om mijn studie achterstand in te halen :facepalm: *zucht*
      :diamond: Topscorder worden in mijn voetbalteam :D
      :diamond: Mijn gitaarspel verbeteren

En nu?
      Op deze blog ga ik proberen jullie op de hoogte houden van mijn spannende en hopelijk winstgevende poker carrière. Neem af en toe een kijkje en laat reacties achter. Hopelijk kunnen we allemaal elkaar helpen om onze doelen te halen! Ook zal ik alles verrot schelden als ik weer een serie bad beats heb, maar hopelijk zal dat niet nodig zijn.

Bedankt voor het lezen en tot spreeks!

Tehfeel
  • 82 antwoorden
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Een mooie opening post :D !
      Goed van je om doelen op te stellen, waarvan plezier in het spel houden een hele goeie is. Ik hoop aan het einde van de vakantie een paar regeltjes meer groen te zien.

Als je wat bijleert en weer voor de SnG's gaat zal misschien wel de 3e plek altijd voor je gereserveerd worden ^^.

Ik ga hier zeker regelmatig op kijken, dus zorg dat ik genoeg stijgende grafiekjes te zien krijg.

Heel veel succes met het pokeren en de tentamens nog natuurlijk :) !
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Deze thread krijgt van mij ook een bolletje, omdat ik benieuwd ben wat voor een pokertalent Bagersmurf gescout heeft :P

Ik heb je naam aan de rush tafels van full tilt al wel eens voorbij zien komen en aan je bankroll te zien doe je het stukken beter dan ik. Hopelijk gaat het straks in de vakantie nog beter en weet je meer van je doelen te bereiken. :D

En 51 studiepunten in 1 semester is echt masterlijk als je dat weet te halen!
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      @TheErwin, haha ik heb jou ook al meerdere keren voorbij zien komen op de pokertafels bij rush.
      Wat houdt zo'n bolletje nou precies in dan?

achja, doelen, dromen, we gaan er in ieder geval voor!

Leek me ook wel leuk om mijn carriere na de break in een grafiek te laten zien, dus bij deze:
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Altijd rot als je grafiekjes op sinussen lijken he :P ?

Bolletje houdt in dat hij een keer reageert op de thread, dan komt er in zijn view van het forum een bolletje in het envelopje te staan.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Full Tilt is Licencie kwijt..

Hopelijk zal er een mogelijkheid zijn om het geld terug te krijgen, anders begin ik weer op $0 en zullen de doelen aangepast moeten worden...

DRAMA!
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Ik hoop heel hard met je mee! Waarschijnlijk is het nu vooral paniek en doemscenario's terwijl we later zien dat het allemaal wel meevalt. Maar toch jammer dat we waarschijnlijk sowieso tot eind juli niet meer op FTP kunnen spelen..
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Goed, het geld op Full Tilt zal helaas nog wel even laten wachten. Ik ben heel erg in dubio wat ik eigenlijk met mijn BR op FT ga doen. Aan de ene kant wil ik daar zo snel mogelijk weg, maar aan de andere kant zullen meerdere goede spelers dat doen denk ik, en dat maakt FT weer erg profitabel.
      Alhoewel het wel moet zijn dat ik na de winst op de achtergebleven vissen wel óóit mijn geld terug moet krijgen :P

Verder wil ik hier op mijn blogje ook heel erg de mensen van PokerStrategy bedanken voor de kans om met een klein Bankrolletje (noujah, klein) van $100 (wat mijn halve stack was op FT) weer een kapitaal op te bouwen op Everest Poker. Hierdoor vervalt mijn eerder gestelde doel, alleen neemt dat niet weg dat ik nog steeds ga voor een BR van $600, die ik zal gebruiken als FD op een andere Poker Room.

Morgen nog één tentamen en dan ga ik weer in de pokerleer! Ik heb besloten om voor de SnG strategie te gaan, omdat ik na woensdagavond (de laatste avond dat ik nog op FT kon) 2 SnG tournaments heb gedaan waarvan ik in één onfortuinlijk eruit vloog en bij de andere in de bubble (alweer helaas) eruit vloog. Dit kwam nadat ik met <13BB met AJs wel allin moest en helaas op JJ stuitte en mij zo'n 35% kans gaf. Hierna raakte ik crippled en moest ik bijna met elk mogelijk speelbare hand allin gaan. Ik heb me in ieder geval erg vermaakt op de SnGs na de strategie snel een keertje doorgelezen te hebben en de sheets naast me te houden.

Nogmaals bedankt PokerStrategy en wordt vervolgd! ^^
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Ah, mooi om te zien dat je ook gewoon door gaat pokeren.
      Had je die $100 al ergens klaarstaan of heb je weer gestort of iets anders?

Leuk dat je ook weer aan de SnG's begint, ik was precies hetzelfde van plan ^^.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Goed, ik ben inmiddels met mijn reserve BR van zo'n $100 begonnen op Everest Poker, maar dat valt vies tegen..

Waar is Rush Poker? xD

Verder speel in vanwege mijn lage BR nu op NL5, en de mensen die op EP voor die bedragen spelen zijn echt bedroevend slecht. De mensen daar callen eigenlijk met alles wat ze hebben. Er zijn standaard zo'n beetje 3 limpers per ronde. Je zou denken dat dit super is, maar dat valt eigenlijk wel vies tegen. Waar je op Full Tilt normaal gesproken met een cBet de mensen die in de hand zitten wegbluft, blijven de mensen hier callen. Leuk als je een toppair+ hit, maar veel vaker zul je niks hitten en dan kun je de cBet beter achterwege laten. Verder knallen er totaal onverwachte two-pairs op het bord. Aan de andere kant in AJ in veel gevallen al genoeg om preflop allin de winst te pakken (geen zorgen, niet gedaan, maar het kan op dat limiet nog wel winstgevend zijn :P ).

Het allergrootste nadeel van EP vind ik toch wel het lage aanbod aan tafels. Waar ik op Full Tilt gewend was om makkelijk 6 tafeltjes open te hebben, is het hier al lastig om 3 tafels open te hebben op NL5, en dat vind ik erg jammer.

Op de SnGs heb ik helaas nog geen geluk gehad, maar ik heb wel elke tafel het idee dat ik de betere speler ben, dus karma zal het vast wel allemaal weer goedmaken.
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Als je op een gegeven moment bepaalde read hebt op personen, zoals dus mensen die alles lijken te callen, dan mag je best je spel aanpassen en de cbet maar gewoon achterwege laten af en toe ^^.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      @Baggersmurf; ja, dat weet ik ^^

Alleen het punt is dat ik het gevoel heb dat mijn eigen speld lijdt onder al die slechte spelers. De spelers hier zijn zó slecht dat ik met AQo in middelpositie rustig een raise maak op een EP1 bet.
      Volgens de MSS hoort dit niet, en toch zal ik op in ieder geval dit limiet zo ongelooflijk vaak voorliggen op de andere hand.

Dit is eigenlijk dus ook de voornaamste reden dat ik misschien liever een andere tactiek wil aanleren. Kun je met BSS méér flops zien? Het is gewoon heel vervelend om AQo weg te moeten leggen omdat er iemand in EP1 bet met 3Ts.
      Ik denk dat als ik af en toe kan limpen en dan iets hit dat ik dan zoveel meer kan winnen..
      Aan het postflop spel van deze vissen is ook geen touw te knopen.
      Tsja, en ze zijn zo slecht dat mensen op de flop allin gaan met 55 terwijl er 889 ligt. Met mijn KK was dat natuurlijk geen moeilijke keuze en het ging goed...
      ...Totdat Villain zijn sets hitte op de river.
      Verder had ik ook pech met pocket 99. Hits trips op de flop, evenals mijn andere 2 tegenstanders, helaas KK.
      Maargoed met een BB/100 van boven de 20 is er eigenlijk ook niks te klagen.

Naast die tafels dan. Er waren 6 tafels voor NL5, die ik allemaal winnend heb afgesloten. Dan zit je dus met het probleem dat er geen MSS meer valt te spelen :(
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Zojuist weer een sessie achter de rug.
      Blijf toch volhouden op NL5 met MSS.
      Ben nu de MSS Advanced serie aan het kijken van greyboy
      (zie http://nl.pokerstrategy.com/video/12909/ als je geinteresseerd bent.)
      De mensen op Everest Poker zijn echt dramatisch slecht, en helaas wordt ik soms in hun slechtheid meegezogen.
      In de sessie van net stond ik $14 in de plus, totdat ik te loose hier en daar begon te callen, wat mijn winst terug bracht naar $5 helaas.

Hierbij viel me één dingetje op: Tafel Kaveri-4 bracht me bad luck. Op alle tafels heb ik met winsten (of marginale verliezen) afgesloten, en op dit kreng heb ik -$9 verloren, bah :P
      Voortaan ga ik dus ook gewoon van deze tafel af als ik één BI heb verloren daar.

In ieder geval heb ik na een moeilijke start op EP het plezier in poker weer teruggevonden! :D
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Plezier in poker blijft toch een belangrijke factor :D ! En was het ook misschien zo dat de stats van de mensen op Kaveri-4 nogal solid leken? Als er geen enkele vis aan tafel zit of meer dan 2 short/mid-stackers of aardig wat sit-outers zitten sluit ik die tafels sowieso af ^^.

Wat is je bankroll ondertussen?

Ik heb vanavond al een shotje NL10 gedaan en kon me daar veel beter in vinden. Misschien was het grotendeels een hotrun, maar ik merk dat ik me niet zo goed aan kan passen aan het spel van de grote hoeveelheid vissen op NL4/5. Dus misschien moet je toch weer eens een paar keer shotje NL10 doen als je bankroll dat toelaat ^^.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Plezier is absoluut het belangrijkst, en ik moet toegeven dat ik heel even aan stoppen heb gedacht.

Ik vond dat ik 3 keuzes had:
      -stoppen, waarom zou je doorgaan als je het niet meer leuk vindt?
      -een storting maken van $60 om op NL10 te gaan spelen
      -meer verdiepen in MSS en het nog één keer proberen

Zoals ik eerder al aangaf ben ik begonnen om de MSS Advanced serie van Huckebein en Greyboy te gaan kijken. Hoewel ik alle videos nog een keer zal bekijken heb ik wel alweer wat stappen gezet. Ik kijk meer naar stats om te kijken of ik kan stealen danwel 3-bet bluffen.
      Ik kan wel zeggen dat dit absoluut effect heeft! :D Welliswaar wordt je weleens gecalled en kom je in lastige situaties terecht soms, maar ik denk wel dat ik de situaties steeds beter onder controle krijg.

Dan wordt t tijd voor weer een grafiekje:

Wat natuurlijk opvalt is dat ik de laatste 600 handen zowel de money won with als without showdown positief heb. Ideaal toch? ;)

Dit alles heeft geleid tot een BR van $120 (dit was eergister nog $95) wat ik al genoeg vind om af en toe eens een NL10 tafeltje te openen ^^
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Bam, daar schiet ie inderdaad de hoogte in :D !
      En zelfs over alle 2680 handen heb je een BB/100 van 6.80 wat meer dan netjes is.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Slechte sessie gehad, waar hij eigenlijk positief zou moeten zijn. Geen één keer boven EV gehit maar wel in ieder geval 4 keer eronder:

QQ<A4s, JJ<A7s en ATo (3-way), KK<AA, JJ<98o

Helaas resulteert dit dan in een break-even sessie wat zonde is van het anderhalf uur zitten.
      Vanavond kijken of ik er nog een positieve sessie uit kan drukken.
      BR is inmiddels gestegen naar $130 en ik zal doorbouwen op NL5 tot ik de $160 heb bereikt, tenzij ik alle NL5 tafels op everest in één sessie heb uitgespeeld met winst. Als dit het geval is, dan ga ik een kleine sessie NL10 doen.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      Zojuist mijn poker-doel om naar Everest te gaan bij een BR van $1000 aangepast, omdat ik door de break bij Full Tilt een andere room "moest" uitzoeken. Dit is Everest geworden, vandaar dat dit niet langer op die manier als doel vermeld kan worden. Dit doel heb ik dus voorlopig veranderd naar "een andere pokerroom joinen bij een groot genoege BR".
      Met groot genoeg bedoel ik dat ik de BR kan gebruiken om de maximale bonus bij een andere room vrij te kunnen spelen.

Voor de rest is het even afhankelijk van hoe Full Tilt zijn zaakjes oplost. Hebben ze een goede 'Trust' bonus of iets dergelijks, dan blijf ik daar denk ik, want de software vind ik wel echt goed (veel beter dan Everest for sure).

Misschien is na het gebeuren met Full Tilt het handig om een moneybookers of neteller account aan te maken om daar een gedeelte van mijn BR te bewaren, maar ik heb hier geen ervaringen mee, dus als iemand me kan helpen, graag! ^^
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Moneybookers hoef je alleen een e-mail adres voor te hebben en een wachtwoord aanmaken, keisimpel :D ! Wanneer je er keer werkelijk gebruik van wilt maken en hulp nodig hebt moet je maar roepen.

Als de traffic bij Full Tilt nog enigszins in de buurt blijft van wat het vroeger was wil ik er eigenlijk ook wel graag terug naar toe. De software was heel fijn en het idee om gewoon even een kwartiertje tussendoor Rush poker te kunnen spelen -in plaats van de wachtlijsten te joinen- is heel fijn.
    • tehfeel
      tehfeel
      Bronze
      @Baggersmurf: Thanks, ik zal binnenkort eens een accountje aanmaken.

Gisteren weer eens een hele slechte sessie gehad met een resultaat van -13$ omdat ik weer niet afgesloten heb op mijn stoploss limiet van 3BI. Dit kwam denk ik mede vanwege mijn eerste hand die QQ was en verloren ging aan een A8o waarbij hij de kleinste straat hitte (5 hoog). dan begin je al meteen met 1BI verlies, en dat liep al snel uit, en op een gegeven moment had ik geen zin meer en verloor ik nog eens met AA 3way met een grote stack (speelde tot de BB) en BAM dan is het dus nog treuriger dan het was.
      Maargoed, hoort erbij en ik moet echt proberen om stoploss limieten in mijn spel te bouwen.

Vandaag had ik besloten om maar een dagje niet te pokeren, en die tijd heb ik gevuld door afleveringen van "The Office (US)" te kijken, geniale serie :D Verder ook nog veel op mijn gitaar gespeeld en 's avonds gewerkt.
      Al met al was het dus een prima dagje.

Morgen ga ik appartementjes bekijken en misschien weer eens proberen mijn BR weer terug op te bouwen. ^^