NL10 AJo MP3!

• Ruleza
      Ruleza
      Silver
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG hemmo70 ($4.12)
      UTG+1 the-2-hunter ($2.95)
      UTG+2 madelke ($1.60)
      MP1 flooch ($17.84)
      MP2 camina ($1.45)
      MP3 Ruleza ($1.85) A:diamond: J:club:
      CO alfredinhos ($1.60)
      BTN winlands ($2.45)
      SB bensen76 ($11.16)
      BB sayaman90 ($2.98)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
      1 fold, the-2-hunter calls $0.10, madelke calls $0.10, flooch calls $0.10, camina calls $0.10, Ruleza goes all-in $1.85, 4 folds, the-2-hunter calls $1.75, madelke folds, flooch folds, camina folds

Misschien discussie over mogelijk, maar vond toch dat ik dit dode geld kon oppikken. Aan te raden play of niet ?
  • 11 antwoorden
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Hmm ik zou hier denk ik gewoon folden. A-Jo is nou niet zo'n wereldhand in MP. Achter je kunnen ook nog betere handen zitten.
      Al zou ik 1 positie later wel pushen met deze hand, dus ik twijfel toch. Wat zou de rest doen?
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Fold in MP.
      Je zou h'm zo nu en dan kunnen spelen, maar dan raise je en riskeer je niet gelijk je stack. Met 4 limpers is de kans groot dat een van hen je met een betere hand callt.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik zie niet in waarom je het over dood geld hebt hier. Je kunt nu toch nog niet zien dat niemand zijn hand wil verdedigen? Verder vind ik AJo inderdaad geen speelbare hand hier.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Shorties die limpen zijn meestal fishes die met connectors limpen of met monsters op deze limiet.
      Daarnaast zit je op MP3 en AJo is geen wereldhand op die positie (ook niet op CO) maar wiskundig gezien kan je hier niet all-in gaan vanwege de SHC en je makkelijk tegen een JJ+ of AQ+ tegenaanloopt.

Vooral met 4 mensen achter jouw en 3 limpers voor jou is dit vrij moeilijk. UTG's die limpen hebben meestal een craphand of een monsterhand. en met AJ zou ik het hier niet proberen.

Je hebt 1 live kaart als je tegenover JJ++ zit en je hebt 1 livecard/bent gedomineerd als je tegen AQ+ aanloopt.

Als je Cut-off was zou ik deze move goedkeuren, ik zou hem zelf dan ook gedaan hebben :)
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ook op de CO/BTN geldt dezelfde redenering, toch? De limpers zijn er nog steeds en grote kans dat minstens eentje van hen toch iets meer heeft dan jij. Daar verandert je positie in dit geval niets aan.

Natuurlijk zijn er dan wel minder mensen die ook nog voor het eerst wat kunnen doen, dat aspect speelt wel in je voordeel in latere positie, maar of dat voldoende is betwijfel ik.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia
      Natuurlijk zijn er dan wel minder mensen die ook nog voor het eerst wat kunnen doen, dat aspect speelt wel in je voordeel in latere positie, maar of dat voldoende is betwijfel ik.
      Dat heeft het wel naar mijn mening, daarom staat AJ ook in het rijtje met 88-77 & KQ die alleen op Late position gespeeld mogen worden. AJo op MP2/3 spelen als uitbreiding is niet echt verstanding.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Maar... in dit geval is er niet een enkele (of 2) limper, maar zijn het er al 4. Dat lijkt me een belangrijk gegeven. In mijn ogen belangrijker, dan de 1 of 2 extra die na je komen (of niet meer).
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia
      Maar... in dit geval is er niet een enkele (of 2) limper, maar zijn het er al 4. Dat lijkt me een belangrijk gegeven. In mijn ogen belangrijker, dan de 1 of 2 extra die na je komen (of niet meer).
      Met 3+ Limpers en jij kijkt met je AJo/s vanuit Late position is dit een easy push door je Fold Equity.

Ik kan het zelf niet echt goed uitleggen maar MP3 met AJo is 'slechter' dan AJo op CO/BTTN regardless hoeveel limpers er voor je zijn. Het gaat althans {mij} erom hoeveel mensen er na jouw komen ook al heeft post-flop play geen aandeel als je all-in gaat

Ik zie trouwens dat die Camina een shortie is en meelimpt na de 3de limper, dit kan een Suited connector enzo zijn (uitbreiding voor Gold/Silver) dus there is no way dat ze hier je push callen.

Overigens als je normaal raise wat je aangaf in jouw eerste post in deze thread, Je moet dus nu raisen naar $1 (=50% of je stack). Betekent dus dat je minder Fold Equity krijgt wanneer je gewoon raised dan dat je all-in gaat.

En je bent op Post-Flop meteen Pot Committed ongeacht welke kaarten op de board komt omdat jij de Aggressor bent.

Hopes this makes sense
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Bedankt voor je bijdrage. Dacht dat ik de zwakte van de limpers kon uitbuiten, ook al zit ik (slechts?) één positie te vroeg.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zou hem niet pushen vanaf MP er zijn nog teveel mensen na je die nog aan de beurt komen. De kans dat iemand een betere hand heeft dan jij is zo dus groter.

Zou 'm folden en wachten op een beter moment.
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Ok dankjewel voor je mening Sreteb.