NL10 AQ tptk + nut fd

• Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Hier heb ik dus tptk en nut fd. Kan ik die overpush callen op de turn?
      En wat vinden jullie van de betsizing? Op de flop en turn dan vooral :) .
      Ik dacht dat hij een paar azen had met een lagere kicker. Dit vanwege zijn passieve spel. Had hij AK gehad, of twee paar, dan had hij mij wel geraised om de pot groter te maken, hij kon hier immers bijna 300bb winnen.

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
      FullTiltPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($25.33)
      Lamapalooza (UTG+1) ($29.71)
      CO ($7.50)
      BTN ($3.37)
      SB ($12)
      BB ($10.61)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Lamapalooza is UTG+1 Q:spade: A:spade:
      UTG raises to $0.30, Lamapalooza calls $0.30, 2 folds, SB calls $0.25, 1 fold

Flop: A:heart: 9:spade: 4:spade: ($1, 3 players)
      SB checks, UTG bets $0.70, Lamapalooza raises to $1.90, SB folds, UTG calls $1.20

Turn: K:club: ($4.80, 2 players)
      UTG checks, Lamapalooza bets $3.80, UTG goes all-in $23.13
  • 2 antwoorden
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Afh. van de stats van de villian kan je hier met AQs zelfs nog isoleren
      Tenzij de villian stats heeft zoals 12/10/5 speelt en RFI heeft van 5% dan is een call meer op zijn plaats...

Nu zoals gespeeld:

Call is zeker niet slecht.
      Flop: ik zou gewoon callen, je hebt toppair en flushdraw, int slechtste geval zit je hier tegen AK of AA...
      Turn: check ik behind
      River: bet ik 1,5$ in een 2.4$ pot en fold ik tegen een shove of 3bet raise...

Ak ligt op het board, villian zal hier maar zelden met minder raisen...(Ook is het zo dat de meeste spelers in een 3way pot niet gaan c-betten en dat deed deze villian wel...dus geef hem op deze manier wel ergens credits al hij gaat reraise of shoven)

Je zou de river ook check/call kunne spelen maar dan laat je volgens mij nog wat value liggen van slechtere handen...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop kan een call prima omdat je zo diep zit. 3-betten maakt de hand een stuk lastiger dus als je niet veel ervaring hebt met diepe stacks dan kan je beter callen. Wel raad ik het erg aan om niet zo diep te spelen als je het moeilijk vind, omdat je fouten veel duurder worden en de variance ook flink toeneemt.

Op de flop lijkt een call me ook beter; villain heeft UTG geopend en op dit board zal hij een heel erg groot deel van de handen die jij beat opgeven wanneer je raist. Er zijn maar heel weinig vervelende turnkaarten omdat je zelf de nutflushdraw hebt. Nu zal villain vaak alles opgeven, behalve 44/99/AA/AK (ervan uitgaande dat hij niet zo loose opent dat hij hier veel handen als T:sJ in zijn range heeft). Een flushdraw agressief spelen is niet verkeerd, maar nu heb je showdownvalue en dat heeft een flushdraw normaal gesproken niet. Dus je verandert je showdownvalue in een semi-bluf omdat je niet gecalled gaat worden door slechter. :)

As played heb je op de turn twee keuzes, betten of behind-checken. Omdat men normaal redelijk veel respect geeft in 3-bet pots denk ik niet dat de K een geweldige kaart is om op door te betten, omdat villain AK nu minder snel zal opgeven en alle andere handen waar we verwachten dat hij de flop mee kan callen (44/99/AA) ook niet opgeven. Je checked hier behind omdat je geen foldequity hebt tegen deze range, je er niet tegen kan valuebetten en de kans ook groot is dat villain wil check/raisen. Nu villain all-in check/raist 300bb diep ben je altijd beat. Dit is nooit een (semi-)bluf, de bottom van villain's range is hier AK en zelfs daar loop je tegen achter: dus een fold.