NL25 79s resteal call

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU (Hero):
      $25.52
      SB:
      $25.82
      BB:
      $25.00
      UTG2:
      $23.25
      MP1:
      $27.19
      MP2:
      $25.00
      MP3:
      $7.65
      CO:
      $34.88

Preflop: Hero is BU with 7, 9.
      5 folds, Hero raises to $0.75, SB raises to $2.50, BB folds, Hero calls $1.75.

Flop: ($5.25) A, 7, 8 (2 players)
      SB bets $3.00, Hero calls $3.00.

Turn: ($11.25) 3 (2 players)
      SB checks, Hero bets $6.50, SB raises to $20.32, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $17.75.

15/12/2.7/1.5k hands
      3B 10% uit

Heel wat vragen bij deze hand waar ik hopelijk een antwoord op vind :)

1) Ok om deze IP te callen tegen een agressieve restealer? Suited one gappers hebben zelfde waarde dan SC's dacht ik.

Normaal float ik geen A boards aangezien die vaak in z'n range zitten. Ik hit hier echter een pairtje +backdoor S en FD's dus vind ik dit wel ok om te callen. Plus hij cbet 87% in 3B pots (7).

2) Kan een raise hier ook? Ik denk dat ik mezelf dan wel commit tegen een reshove van hem dus besloot enkel te callen.

3) Hij besluit te checken op de turn en ik pick een FD op. Wat is hier de beste optie betten om de pot op te pikken of behind checken en hopen op een 3de :spade: 7/9?

4) Op welke hand zetten jullie hem hier? Zou ie elke made hand niet doorbetten op turn ter protection? Kunnen we daarom z'n shove misschien callen als blufcatcher?

Heel wat vragen waar ik hopelijk een antwoord op vind :)
  • 8 antwoorden
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      ik denk dat ik hier de turn behind check, je wilt niet gecheck raised worden en je hebt in ieder geval showdown value tegen zn air, en nog een hoop equity tegen toppair. River is dan een check behind/fold als hij bet als je mist en een value bet/raise als je hit.

As played ga ik hier denk ik allin, je hebt hier geschat 27% equity ong. nodig en denk dat je hier of net breakeven speelt of net klein beetje -EV maar het goed voor je image is, als hij je ziet dat jij met 97s defend gaat hij waarschijnliojk minder 3betten + het feit dat hij kan tilten als je hier hit.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door livethelife7
      ik denk dat ik hier de turn behind check, je wilt niet gecheck raised worden en je hebt in ieder geval showdown value tegen zn air, en nog een hoop equity tegen toppair. River is dan een check behind/fold als hij bet als je mist en een value bet/raise als je hit.

As played ga ik hier denk ik allin, je hebt hier geschat 27% equity ong. nodig en denk dat je hier of net breakeven speelt of net klein beetje -EV maar het goed voor je image is, als hij je ziet dat jij met 97s defend gaat hij waarschijnliojk minder 3betten + het feit dat hij kan tilten als je hier hit.
      ², overigens kan je ook gewoon 4bet/folden(of direct folden) met deze hand gezien t niet zo is dat je ook maar een hand hebt die t remotely goed doet tegen zn (extreem wijde) 3betrange; je ligt vaak genoeg achter en gaat ook nog s supervaak de flop bricken
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ok, is het dan beter om SC's of S1G's IP te callen op een 3 bet tegen iemand die een tighte range heeft voor de implied odds?

Ik 4bet liever met blockers terwijl ik met deze handen toch liever een flopje kijk omdat ze zoveel potentieel hebben, maar ok tegen een loose range heeft het niet veel zin aangezien er bij hen ook een pak crap in zit.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rvvrecke
      Ok, is het dan beter om SC's of S1G's IP te callen op een 3 bet tegen iemand die een tighte range heeft voor de implied odds?

Ik 4bet liever met blockers terwijl ik met deze handen toch liever een flopje kijk omdat ze zoveel potentieel hebben, maar ok tegen een loose range heeft het niet veel zin aangezien er bij hen ook een pak crap in zit.
      het probleem zit er vooral in dat je postflop vrij weinig gaat kunnen uitrichten met je hand most of the time, je moet onderhand any pair / any draw callen/raisen op de flop wil je dit profitabel kunnen spelen denk ik, waardoor je dus in een high variance spewfest terecht komt. wat dat betreft ben ik daar meer comfortabel met een TPGK hand als KJ oid (dit hangt wel af of je tegenstander een pure top% van de handen 3bet, of een nuts-of-air range - dit is waar t voor mij vanaf hangt of ik call of fold/4bet).
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      Oorspronkelijk gepost door rvvrecke

het probleem zit er vooral in dat je postflop vrij weinig gaat kunnen uitrichten met je hand most of the time, je moet onderhand any pair / any draw callen/raisen op de flop wil je dit profitabel kunnen spelen denk ik, waardoor je dus in een high variance spewfest terecht komt. wat dat betreft ben ik daar meer comfortabel met een TPGK hand als KJ oid (dit hangt wel af of je tegenstander een pure top% van de handen 3bet, of een nuts-of-air range - dit is waar t voor mij vanaf hangt of ik call of fold/4bet).
      Als ie top% van z'n handen 3bet ben je dan net niet vaak gedomineerd met TPGK? Want dan hoor je toch ook af te stacken met TP? Of hoe speel je die dan postflop? Ik dacht net dat het goed was om SC's op 3bets te callen omdat je zelden gedomineerd bent.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      zie post hieronder :P
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ben het wel met Rogier eens. Als je 3bets callt tegen iemand die heel veel 3bet zou ik me niet zozeer zorgen maken over dominated zijn, maar meer je gaan afvragen hoe goed je de hand kunt spelen postflop.

Callen met KJ is dan makkelijker dan met een lage suited gapper omdat je simpelweg vaker toppair hit of iets als een GS met 2 overs waarmee je eventueel nog een move kunt maken met redelijk wat equity als back-up.

Met suited connectors/gappers zou ik liever 3bets callen als je wat dieper bent (125bb++) omdat backdoor draws veel belangrijker worden. Als je hier bijvoorbeeld 200bb diep bent en hij checkraist turn, kun je nog wel callen om op de river te hitten.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ok, thx guys!

Ik had wel nog 1 vraagje: Callen jullie dan in geen enkele situatie HU een SC of S1G IP/OOP op een 3bet met 100bbs? Jullie spelen ze dan enkel IP in multiway potten neem ik aan?