NL25 AK 3B call TP vs 3 barrels

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      UTG2:
      $9.16
      MP1:
      $5.82
      MP2:
      $8.05
      MP3 (Hero):
      $25.47
      CO:
      $8.82
      BU:
      $25.67
      SB:
      $25.40
      BB:
      $13.35

Preflop: Hero is MP3 with K, A.
      3 folds, Hero raises to $0.75, 2 folds, SB raises to $2.50, BB folds, Hero calls $1.75.

Flop: ($5.25) 8, 2, Q (2 players)
      SB bets $3.00, Hero calls $3.00.

Turn: ($11.25) K (2 players)
      SB bets $6.00, Hero calls $6.00.

River: ($23.25) 5 (2 players)
      SB bets $13.90, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $23.25.

14/13/6.0/516 hands
      3B 5.3%

AF op F T R respectievelijk 8.3, 7.0 en 2.0 in normale potten.

Ik peel de flop aangezien het board zo droog is en hij hier wss vaak op zal cbetten.

Hij bet echter door op turn maar ik hit TP.

De vraag is waarmee gaat hij hier de river shoven? Denk niet dat AQ/JJ/TT 3x zou barrelen dus vond het net een fold maar wat doen jullie hier? Thx
  • 10 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Naja denk dat je hier altijd wel beat bent. Verder heb je gechecked of zijn 3bet % niet door resteals komt? Dit kan namelijk soms een verknipt beeld geven over wat hij zou doen in deze situatie. Wat is de sample size?

Het is helemaal geen ramp om PF te folden in deze spot namelijk. Ik zou eerder 4betten naar 5,75/6,00 dan hier callen omdat je meteen weet waar je staat en je hebt blockers tegen veel handen. Verder nitty opponenten folden vaak dan alles tot QQ en mssn zelfs AK. Denk dat als je called je vaak reversed implied odds hebt (vooral tegen deze wat tightere opponent). Mja iig je villain is sowieso redelijk nitty dus ik zal hem hier wss wel respect geven.

Verder over postflop play: Ik zou flop folden omdat mssn je A niet meer live is door AQ type handen. Mssn ben je al beat door QQ. Als hij KK heeft of AA ben je helemaal niet blij als een A of K valt op de turn. AK split je mee. Als je hit op de turn haal je geen value van slechtere handen. Verder wat doe je tegen 3 barrels ;)

Je kan wel de flop callen imo als hij vaak 3bet en flop cbet en turn c/f tegen een bet. Je bet op de flop zou dan iets van $5,5 moeten betten. Ik denk alleen dat je te weinig sample op je villain hebt aangezien je post hoe hij in normale potten speelt wat vaak heel anders is dan in 3bet potten.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Hij heeft wel een behoorlijk resteal% van 11% in de blinds. Hij 3bet echter nog steeds 5% (41) in SB resteals niet meegerekend.

Het kan wel zijn dat ik net niet genoeg sample op hem heb om er vanuit te gaan dat hij daar light gaat 3betten maar ik wil m'n AK daar toch niet opgeven. Een 4 bet had idd een optie geweest, maar dan had ik moeten afstacken toch en daar had ik dan ook weer niet blij mee geweest. Dus hield ik het liever op een call IP en flopje kijken. Of zou je dan folden?

Idd er zijn wat handen die me op flop al beat hebben maar aangezien hij erg agressief is denk ik dat er vaak nog wat bluffs in z'n cbetrange zitten. Hij cbet bv. 96% in normale potten en 100% (4) in 3B pots had ik er wel nog moeten bijzetten :) Dan leek het voor mij wel logisch op flop te callen maar idd als ik hit kan ik crushed zijn..
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Naja ik denk dat een iets meer dan min4bet/fold mssn nog wel kan? Ik fold echter altijd in deze situaties tot ik zeker weet dat hij dit erg wijd doet en ik hem dus vaak domineer. Tot die tijd fold ik gewoon om nare spots te voorkomen + de evt reversed implied odds van het callen me niet echt aanstaan :p
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Naja ik denk dat een iets meer dan min4bet/fold mssn nog wel kan? Ik fold echter altijd in deze situaties tot ik zeker weet dat hij dit erg wijd doet en ik hem dus vaak domineer. Tot die tijd fold ik gewoon om nare spots te voorkomen + de evt reversed implied odds van het callen me niet echt aanstaan :p
      min4bet/fold zou ik enkel met blufhanden doen (waar je met andere handen dan min4bet/shovet zegmaar).

maargoed, je gaat er eig op de flop vanuit door te floaten dat ie veel air in zn range heeft. in dat geval is TPTK de nuts gewoon en moet je afcallen imo
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Dus zou turn ook nog een fold kunnen zijn of vind je dat je daar moet floaten?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      hoe is TPTK hebben in een 3bet pot ooit een float ><

naar mijn mening barrelt onze tegenstander al zn air/draws/Kx/AQ door op die K als ie een wijde range heeft, en wij improven naar TPTK.

ik vind de turn/river letterlijk zo goed als nooit een float als je de flop callt met AKhi en je improved naar TPTK, dus als je daar ergens wil folden moet je jezelf echt afvragen wat je op de flop hebt gedaan
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      hoe is TPTK hebben in een 3bet pot ooit een float ><

naar mijn mening barrelt onze tegenstander al zn air/draws/Kx/AQ door op die K als ie een wijde range heeft, en wij improven naar TPTK.

ik vind de turn/river letterlijk zo goed als nooit een float als je de flop callt met AKhi en je improved naar TPTK, dus als je daar ergens wil folden moet je jezelf echt afvragen wat je op de flop hebt gedaan
      Maar is het dan niet ok om de river te folden? Hij zal z'n air wss toch geen 3de keer barrelen of vind jij van wel? Enige Kx hand is AK of KQ (zie andere Kx niet in z'n range maar ok het kan) waartegen we splitten of beat zijn en draws komen ook niet aan op river.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      dat draws niet aankomen is juist een reden om te callen naar mijn mening ;)

maargoed, wat is je eigen gedachten bij zowel de preflop call(ipv 4bet) en de flopcall?
      ook: welke handrange denk je dat je tegenstander jou opzet op de flop/turn/river? ik denk dat je ongeveer de top van die range hebt namelijk, maar schrijf t ff uit.

ben vooral benieuwd naar je preflop redenering en je flopredenering
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oops ik bedoelde flop call ;o turncall is obv geen float :p
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      dat draws niet aankomen is juist een reden om te callen naar mijn mening ;)

maargoed, wat is je eigen gedachten bij zowel de preflop call(ipv 4bet) en de flopcall?
      ook: welke handrange denk je dat je tegenstander jou opzet op de flop/turn/river? ik denk dat je ongeveer de top van die range hebt namelijk, maar schrijf t ff uit.

ben vooral benieuwd naar je preflop redenering en je flopredenering
      Preflop: 4 bet ik niet omdat ik me dan isoleer tegen z'n QQ+ AK range waar ik hoogstens tegen flip of split. Op deze manier domineer ik nog wat handen in z'n range en ik lig ook gwn voor op z'n range v 99+, AJs+, KQs, AQo+, KQo ongeveer. Wnr ik en 3bet call zet ie me denk ik op JJ+/AK.

Flopcall: Is een pure float aangezien hij 96% cb en 100% in 3B pots. Momenteel lig ik wel achter op z'n range maar ik wacht af wat hij op de turn doet. Hij 2nd barrelt wel vaak in normale potten maar ik verwacht dat dit toch wat minder gebeurd in 3B pots. Als ik call zet ie me op JJ+ en ik denk dat ie verwacht dat ik AK wel fold dan. Zelf denk ik dat hij elke hand in z'n range gaat cbetten.

Turn: M'n equity in de hand vergroot nu wel enorm tov z'n range. Hier weet ik gwn niet zo goed waarmee hij doorbarrelt (geen turn AF in 3B pots). K kan voor mij wel een scarecard zijn dus kan ie z'n mid PP's hierop mss doorbarrelen en eventueel z'n AQ/AJ. Het ding is, als ik de turn call moet ie me toch op een sterke hand zetten? QQ+ en heel af en toe AK

River: ik verwacht daarom gwn niet dat hij nog een keer gaat vuren omdat ik een erg sterke hand rep. Daarom geef ik hem op de river een range van QQ+KQ en verwacht ik steeds beat te zijn.

Pure equity wise zou ik de blank river natuurlijk moeten callen maar vind het toch wat een marginale spot.