NL10 AK again

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1:
      $10.00
      MP2:
      $10.61
      MP3:
      $9.13
      CO:
      $6.67
      BU:
      $10.10
      SB:
      $13.19
      BB:
      $1.65
      UTG2 (Hero):
      $10.90

Preflop: Hero is UTG2 with K, A.
      CO posts deadblind, Hero raises to $0.50, 2 folds, MP3 raises to $1.00, 4 folds, Hero calls $0.50.

Flop: ($2.25) 3, 2, 4 (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $1.00, Hero calls $1.00.

Turn: ($4.25) 3 (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $2.00, Hero folds, MP3 gets uncalled bet back.

Final Pot: $4.25.

Wat doe ik hier tegen de unknown villain? Minraise preflop vind ik wel zeer sterk maar geeft me ook goede odds.

Is mijn line voor de rest oke?
  • 2 antwoorden
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Preflop; omdat villain zo'n rare stacksizing heeft duidt dit niet op een regular. Dus 4bet ik hem hier met AKs. Naar ong. $2,2/$2,5. Wanneer hij weer 5-bet minraised/shoved zou ik hem hier wel folden. Omdat hij dit gewoon niet met minder gaat doen. Je zit hoogstens in een flip denk ik.

Tevens door je flat, weet je eigenlijk niet waar je staat. Je hebt geen initiatief.

Hoe jij hem hebt gespeeld, zou ik inderdaad de flop callen, en turn folden. Omdat hij unknown is. Er zijn spelers die op NL10 2nd barrelen met air. Maar beste optie is fold.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Als je hier 4-bet dan kan je niet meer folden op een shove, dan ben je commited met AKs. Dit zijn lastige spots, maar tegen iemand met een fishy-achtige stack die kleiner is dan 100bb wil ik AKs wel 4-bet/shoven omdat dit soort spelers ook kunnen 3-betten met handen als JJ en AQ.

Meteen een note maken met welke hand hij dit dan doet trouwens.

As played kom je post-flop in de problemen omdat je uit positie zit zonder initiatief. Op zo'n lage flop waar villain elk overpair op de turn ook nog zal betten kan je beter meteen maar folden. :)