(MSS NL10) JJ op FD board

• marsteen
      marsteen
      Totaal
      Hoe speel ik deze hier?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      SB:
      $14.08
      BB:
      $3.50
      UTG2:
      $4.25
      MP1:
      $9.05
      MP2:
      $8.41
      MP3:
      $15.33
      CO (Hero):
      $4.53
      BU:
      $3.79

Preflop: Hero is CO with J, J.
      2 folds, MP2 calls $0.10, MP3 folds, Hero raises to $0.40, 3 folds, MP2 calls $0.30.

Flop: ($0.95) 9, T, 4 (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $0.50, MP2 raises to $1.00, Hero calls $0.50.

Turn: ($2.95) Q (2 players)
      MP2 bets $7.01(All-In), Hero folds, MP2 gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.95.
  • 3 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Pre-flop is standaard raise.

Op de flop heb je een overpair op een drawheavy board, daarom ben ik het niet eens met je call, in mijn ogen moet dit of een push of een fold zijn. Ik zou zelf pushen voor max FE en ik denk dat je bij een call ook nog genoeg equity hebt.

As played is de turn een twijfel kaart, je hebt geen overpair meer, maar wel een OESD en flushdraw. De flushdraw is niet zo heel sterk, dus ik weet niet of je dit oprecht een monsterdraw kunt noemen. Je moet $3.13 callen om $9.21 te winnen, dus je hebt 33,98% equity nodig en ik betwijfel of je dat hebt. Mijn gevoel zegt dat bij twijfel een fold vaak de betere oplossing is en ik denk dat ook in dit geval een fold zeker niet slecht is.
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Ik zou op de flop vanwege het draw-heavy board hoger hebben gebet, zo'n $0.70.

As played heb je op de turn volgens Erwin 33,98% equity nodig. Als ik Villian hier een range zou geven zou het deze zijn: TT-99, AdTd, Td9d, 9d8d, 8d7d

Het is heel onwaarschijnlijk dat hij hier QQ+ of A:diamond: K:diamond: eerst limpt. De Q:diamond: en J:diamond: kan hij niet hebben, dus voor de flush zou ik hem op de middelhoge suited connecters zetten of misschien A:diamond: T:diamond: . Misschien dat hij 99 of TT eerst limpt en voor 4bb de flop nog wil zien, en misschien zou je daar 44 nog aan toe kunnen voegen.

Volgens Equilator heb je hier 31,25% equity, wat nét niet genoeg is.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Pre-flop is standaard raise.

Op de flop heb je een overpair op een drawheavy board, daarom ben ik het niet eens met je call, in mijn ogen moet dit of een push of een fold zijn. Ik zou zelf pushen voor max FE en ik denk dat je bij een call ook nog genoeg equity hebt.
      100% mee eens!

As played is de turn een twijfel kaart, je hebt geen overpair meer, maar wel een OESD en flushdraw. De flushdraw is niet zo heel sterk, dus ik weet niet of je dit oprecht een monsterdraw kunt noemen. Je moet $3.13 callen om $9.21 te winnen, dus je hebt 33,98% equity nodig en ik betwijfel of je dat hebt. Mijn gevoel zegt dat bij twijfel een fold vaak de betere oplossing is en ik denk dat ook in dit geval een fold zeker niet slecht is.
      Ik denk dat een straat niet echt een clean out is ivm dathij al een flush kan hebben + wij maar een Jhi flush hebben. Daarom callen we hier nooit op de Flop omdat we heel vaak in zulke situatie's terecht komen en dus een cry/emo fold moeten maken :(

Mvg,
      Gerv