AJ SB nl10

• Poefters
      Poefters
      Bronze
      OnGame - $0.10 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (SB): $10.00
      BB: $4.00
      UTG: $5.74
      UTG+1: $9.90
      MP: $9.26
      MP+1: $3.63
      CO: $4.67
      BTN: $13.09

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has J:diamond: A:club:

fold, fold, fold, MP+1 raises to $0.30, fold, fold, Hero raises to $0.90, fold, MP+1 calls $0.60

Flop: ($1.90, 2 players) T:heart: 2:club: 3:diamond:
      Hero bets $1.25, MP+1 calls $1.25

Turn: ($4.40, 2 players) 5:club:
      Hero checks, MP+1 bets $1.48 and is all-in, Hero calls $1.48

River: ($7.36, 2 players) Q:diamond:

Hero shows J:diamond: A:club: (High Card, Ace) (PreFlop 61%, Flop 24%, Turn 23%)
      MP+1 shows K:heart: 2:heart: (One Pair, Twos) (PreFlop 39%, Flop 76%, Turn 77%)
      MP+1 wins $6.87

Shorty OR vanuit MP3

Axs, PP, SC?

3bet met azen om de pot op te nemen preflop...

Flop: redelijk droog dus c-bet ik..ik verwacht hier enkel een call van 99+, 45,A5,A4...

Turn: 5

Besluit ik te checken...en laat ik mij verleiden tot het callen van sucky bet met overcards...

River: Q

Is bijna zo goed als een blank...en zo check/ fold zijn...

Na mijn review lijkt het mij dat een fold beter is op de turn daar de 5 een mogelijke straat laat aankomen en ik met mijn overcards toch nergens sta...toch?
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Don't like the 3-bet pre-flop tegen een shortstackfish terwijl je OOP zit met een hand die niet geweldig speelt en mogelijk gedomineerd is. Dit soort vissen callen veel te veel 3-bets dus moet je alleen voor value 3-betten (zeg TT+/AQ+). Het makkelijkste hier is een fold pre-flop en dat raad ik ook aan, omdat je bij een call OOP zit, de flop vaak mist en daardoor moet folden op een c-bet en omdat je gedomineerd kan zijn.

As played moet je de c-bet echt een stuk kleiner maken. Het is een 3-betpot en je zit tegen een shortstack, door zo groot te betten commit je jezelf en geef je hem nauwelijks de kans fouten te maken. Dus liever $0.65-$0.70 hier omdat dat al een heel groot deel van zijn stack is. Hetzelfde geldt trouwens voor je 3-betsizing pre-flop, tegen een shortstack mag je kleiner 3-betten. As played heb je jezelf commit op de flop en zou ik de turn maar shoven omdat je er nog een gutshot bij hebt gekregen en er een kans is dat je betere handen zoals pocketpairs/middle-pairs kan laten folden.