NL2 JJ overpair folden?

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Had ik op de flop moeten folden hier?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      SB:
      $2.02
      BB:
      $2.50
      MP1:
      $2.00
      MP2 (Hero):
      $1.97
      MP3:
      $0.94
      CO:
      $2.09
      BU:
      $1.08

Preflop: Hero is MP2 with J, J.
      MP1 folds, Hero raises to $0.08, 2 folds, BU calls $0.08, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.19) 8, 4, 5 (2 players)
      Hero bets $0.11, BU raises to $0.22, Hero calls $0.11.

Turn: ($0.63) J (2 players)
      Hero checks, BU bets $0.22, Hero raises to $0.66, BU raises to $0.78, Hero calls $0.12.

River: ($2.19) 2 (2 players)

Final Pot: $2.19.
  • 5 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat hangt er vanaf. Als het een tight-passive speler is dan kan ik 'm wel folden op de flop, maar eigenlijk call ik ook meestal wel. Hij kan nog 99-TT hebben, of 77-66 waarmee hij eigenlijk semi-blufft. Daarnaast bluff minraisen sommige spelers ook regelmatig een c-bet om te kijken of je "echt wel wat hebt". Als je gewoon callt hou je die bluffs erin.

Ik denk dat als je hier vaak gaat folden op de flop, dan ben je echt superexploitable. Dus call en re-evaluate turn lijkt me het beste.

(oh ja, QQ, KK, AA zit vast niet in zijn range, daar had hij wel mee gereraist)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Dank voor je antwoord. Ik vond die minraise zwak vandaar dat ik call. Hij bleek op een set te zitten.
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Dat hangt er vanaf. Als het een tight-passive speler is dan kan ik 'm wel folden op de flop, maar eigenlijk call ik ook meestal wel. Hij kan nog 99-TT hebben, of 77-66 waarmee hij eigenlijk semi-blufft. Daarnaast bluff minraisen sommige spelers ook regelmatig een c-bet om te kijken of je "echt wel wat hebt". Als je gewoon callt hou je die bluffs erin.

Ik denk dat als je hier vaak gaat folden op de flop, dan ben je echt superexploitable. Dus call en re-evaluate turn lijkt me het beste.

(oh ja, QQ, KK, AA zit vast niet in zijn range, daar had hij wel mee gereraist)
      Fold je deze tegen een nit? De enigste wat hier aankomt is een set of 6-7. Ik fold hem hier NOOIT tegen een BU call. Omdat BU loose callen, zelfs een nit. Echter duidt een minraise op of de nuts of op een bluff zoals je al zei.

Ik zeg nh ;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Vanwege villain's stacksize denk ik niet dat hij een goede speler is en dat hij, zoals darko163 goed heeft uitgelegd, ook slechtere handen of blufs kan hebben. Dus de call op de flop tegen deze vis lijkt me prima.

Op de turn ga je natuurlijk happy broke. :)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Kan je me dan eens vertellen met welke handen een passieve nit (of gewoon een nit) je c-bet gaat minraisen?