KJs NL10

• Poefters
      Poefters
      Bronze
      OnGame - $0.10 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG+1: $6.52
      Hero (MP): $10.00
      MP+1: $9.20
      CO: $17.70
      BTN: $9.66
      SB: $7.93
      BB: $9.87
      UTG: $9.47

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has K:spade: J:spade:

fold, fold, Hero raises to $0.40, fold, CO calls $0.40, fold, fold, fold

Flop: ($0.95, 2 players) J:club: Q:spade: 2:club:
      Hero bets $0.70, CO calls $0.70

Turn: ($2.35, 2 players) 4:diamond:
      Hero bets $1.50, CO calls $1.50

River: ($5.35, 2 players) 6:heart:
      Hero checks, CO bets $2.70, fold

CO wins $5.00

review:

Goed gespeeld?
      Is een turnbet hier profitabel? Ik bet hier vaak omdat ik vaak mensen zie callen met FD op de flop...en ik hier toch medium hand heb waarbij ik dan gemakkelijk c/f kan spelen op de river...

Preflop: range AQ,KQ,JQ,22+SC,Ax
      Flop: calt hier AQ,KQ,JQ,T9(SD), Axs (FD) (22 wrs niet want dan zou hij reraise...op de turn vermoed ik)
      turn: blank => vandaar de bet...
      River: Blank: check/fold? is dit hier wel de beste optie? De speler was tamelijk tight met decent stats waardoor ik hem hier niet direct zie betten met gemiste flop...of moet ik daar met 2second pair toch c/c spelen?

thx
  • 10 antwoorden
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Zelf weet ik niet wat 1/2 pot betten betekent. Soms is het de andere laten verleiden om te callen of een blockbet.

Ik zou hem hetzelfde spelen als jij hebt gedaan. Een derde schot afvuren laat je alleen maar sterke handen callen. Meeste gaan met een zwakke hand weg op de turn.

Ik ben wel een noob, dus, wacht liever op een judge :D
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik denk dat je hem wel goed gespeeld hebt. Preflop en flop zijn standaard.

Op de turn komt er een blank. Gezien de structuur van de flop zijn er behoorlijk veel draws mogelijk, flushdraws maar ook een paar straight draws. Op een blank turn ga je in het algemeen redelijk wat straight draws kunnen laten folden, en mocht zo'n draw toch niet folden dan ben je in principe gewoon value aan het halen. Daarnaast kan villain soms ook een J wegleggen, bijvoorbeeld KJ, JT of een hand als TT, 99 etc. Een turnbet lijkt me daarom wel profitabel in deze situatie.

Mocht villain als nog niet folden dan lijkt het me een beetje overdreven om weer te betten op de river. Dat wordt ook wel erg duur. Je commit jezelf zo ongeveer al als je een halve potbet of meer bet. Ik vrees dat er weinig anders op zit dan c/f en hopen dat villain behind checked met een gemiste draw (of een verdwaalde JT).
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Kan je hier op de river eventueel geen kleine blockbet maken ?
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ossmiboy
      Kan je hier op de river eventueel geen kleine blockbet maken ?
      Ik denk dat hier een blockbet en een check dezelfde zwakte weergeeft en je gaat dan sowieso een raise verwachten. Je bent dan goedkoper af met gewoon te checken en hopen dat hij behind checked.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Er zijn eigenlijk ook geen zwakkere handen waar je nog value van zal krijgen als je een blockbet maakt, en een beetje value is normaliter wel een onderdeel van een blockbet. Als je het nu zou doen dan is het een pure bluf, en villain zal zijn zwakkere handen toch wel meestal behind checken als jij checked. Een blockbet zou alleen zin hebben als villain heel vaak agressief gaat betten zodra je een keer zwakte toont, maar in dat geval zou je ook c/c kunnen spelen als hij echt vaak zou bluffen met zijn gemiste draws.
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      quote:O orspronkelijk gepost door ossmiboy:Kan je hier op de river eventueel geen kleine blockbet maken ?

Ik denk dat hier een blockbet en een check dezelfde zwakte weergeeft en je gaat dan sowieso een raise verwachten. Je bent dan goedkoper af met gewoon te checken en hopen dat hij behind checked.

Kefke,

Niet bepaald want hij kan nu wel een speler zijn die zijn draw chased en bijna 1/2 pot uitbet om de pot op te nemen...

Nu dan is het maar zo...op de river versla je nog maar weinig handen...een Q is al voldoende en dat kan hij gemakkelijk voorstellen door zijn call op de flop en turn...

Maw geen profitabele move om daar nog geld in de pot te steken...een toppair (Q) laat je daar nooit folden en ik zie mensen daar maar zelden bluffen hoor...
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
      Er zijn eigenlijk ook geen zwakkere handen waar je nog value van zal krijgen als je een blockbet maakt, en een beetje value is normaliter wel een onderdeel van een blockbet. Als je het nu zou doen dan is het een pure bluf, en villain zal zijn zwakkere handen toch wel meestal behind checken als jij checked. Een blockbet zou alleen zin hebben als villain heel vaak agressief gaat betten zodra je een keer zwakte toont, maar in dat geval zou je ook c/c kunnen spelen als hij echt vaak zou bluffen met zijn gemiste draws.
      +1
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Ik zeg toch ongeveer hetzelfde als RealPecunia? x)

Ik denk gewoon dat hier of je een blockbet maakt of checkt, dat dat in zijn ogen allebei even zwak is. En met een blockbet ben je ook nog eens geld kwijt als hij je gaat raisen.

Hoe ik een blockbet bv gebruik:
      AK
      Flop: Axx => bet
      Turn: x => bet
      River: x (flushkans mogelijkheid) => blockbet

Spelers krijgen schrik van de flush, maar bet is niet groot dus ze kunnen nog callen met Ax. Als ze dan re-raisen, foldt je.

Welke slechtere handen zou je hier laten callen? Jx, 2x, gemiste draw,...
      Die handen zijn ook nog eens zoor onwaarschijnlijk, dus hier check je gewoon, een blockbet is geldverspillingen.

En sorry judges, maar ik wil mijn gedachtengang over deze hand ook eens laten beoordelen x)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Wat voor stats heb je op de villain? Ik denk dat ik naar villains stats een besluit maak.

Eerst kijken we naar zijn PF range. Als hij hoge VPIP heeft betekend het dat hij meer suited handen en dus meer draw achtige handen in zijn range heeft. Dit stemt dus voor een call.

Passief --> fold, aggro --> call. Je kan ook kijken naar WTSD en W$SD. Als hij hoge WTSD en lage W$SD kan hij nog wel eens bluffen.

Het probleem dat ik met deze hand heb is dat er zoveel draws missen. Alle FD's en SD's missen dus imo moet je de river wel callen als je de turn besluit te barrelen om tegen draws te protecten. En als hij uiteindelijk QQ, JJ, 22 heeft kan je note maken. Ik denk zelf dat villains vaak KQ en AQ behind checken. AA en KK zitten ook nog in zijn range, maar die zullen ze echter vaker 3betten wss. En op dit board weet ik niet eens of die zullen gaan betten.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kefkef
      Ik zeg toch ongeveer hetzelfde als RealPecunia? x)

Ik denk gewoon dat hier of je een blockbet maakt of checkt, dat dat in zijn ogen allebei even zwak is. En met een blockbet ben je ook nog eens geld kwijt als hij je gaat raisen.

Hoe ik een blockbet bv gebruik:
      AK
      Flop: Axx => bet
      Turn: x => bet
      River: x (flushkans mogelijkheid) => blockbet

Spelers krijgen schrik van de flush, maar bet is niet groot dus ze kunnen nog callen met Ax. Als ze dan re-raisen, foldt je.

Welke slechtere handen zou je hier laten callen? Jx, 2x, gemiste draw,...
      Die handen zijn ook nog eens zoor onwaarschijnlijk, dus hier check je gewoon, een blockbet is geldverspillingen.

En sorry judges, maar ik wil mijn gedachtengang over deze hand ook eens laten beoordelen x)
      Ik denk dat er zeker wel verschil is in hoeveel zwakte je toont als je checked of een blockbet maakt. Als je checked op de river dan kan het zijn dat je aan het semi-bluffen was met een sterke draw, villain zal je range toch net iets zwakker inschatten denk ik. Als je blockbet dan heb je vaker wél iets gehit, een hand als AQ zou dat ook kunnen doen. En zelfs als villain een check en een blockbet even zwak zou vinden, dan nog is hij door een blockbet minder snel geneigd te gaan raisen dan als je checked. Als jij blockbet wordt een raise voor hem toch wat duurder en is hij toch gauw weer onzeker of hij jou niet verkeerd inschat.

Maar ik denk nog steeds dat het voordeel van een blockbet, dus minder vaak weggebluft worden, minder zwaar weegt dan het nadeel van een blockbet, namelijk dat je meer geld kwijtraakt tegen betere handen.