Nl5 | 1010

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (8 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG+1 ($1.98)
      MP1 ($2)
      MP2 ($2.03)
      CO ($5.02)
      Hero (Button) ($4.79)
      SB ($5)
      BB ($1.82)
      UTG ($5.40)

Preflop: Hero is Button with 10, 10
      5 folds, Hero bets $0.20, 1 fold, BB calls $0.15

Flop: ($0.42) J, 4, 2 (2 players)
      BB bets $0.25, Hero calls $0.25

Turn: ($0.92) Q (2 players)
      BB bets $0.30, Hero folds

Total pot: $0.92

Pré: standaard

Flop: Hij donkbet, en op dit board twijfelde ik erg om te callen. Ik zie hem met een lager pocket pair enkel checken, dus heeft hij hier waarschijnlijk een J vast. Toch besloot ik om één bet te callen en de turn te herevalueren (in positie dus heb wel voordeel)

Turn: Hij bet door dus fold hier maar.
  • 1 antwoord
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Preflop en flop zijn wel standaard. Direct folden op de flop is wel wat te zwak want hij kan wel een lagere pocket pair hebben of gewoon überhaupt bluffen omdat er niet hele hoge kaarten op tafel liggen. Omdat je in positie zit geef je nog geen informatie weg en heb je een kans dat villain inbindt op de turn en dat je uiteindelijk toch de pot zal oppakken.

Villains turnbet is wel apart. Als villain een turnbet van normale grootte had geplaatst dan is een fold wel de beste keuze aangezien hij dan wel vaak een J vast heeft of iets beters. Als villain zo klein bet dan zou hij een draw kunnen hebben, maar op de flop zijn er nauwelijks draws mogelijk dus er zitten toch maar weinig draws in villains range. Het zou ook prima kunnen dat villain een J heeft en nu kleiner bet vanwege de overcard. Villain zal met een grotere bet nooit value van zwakkere handen kunnen krijgen. Dit kan een vorm van potcontrol zijn van hem. Gezien de structuur van het board denk ik dat een fold wel verstandig is, aangenomen dat villain niet bijzonder agressief is. Als je denkt dat er nog genoeg troep in zijn range zit dan zou je nog kunnen callen vanwege de goede odds en omdat je verwacht dat villain op de river vaak zal checken, maar een fold lijkt me op zich wel een veilige keuze op de turn.