Nl5 | Kk

• ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.05 BB (9 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($1.28)
      SB ($1.99)
      BB ($4.98)
      UTG ($6.63)
      UTG+1 ($3.62)
      MP1 ($2.44)
      Hero (MP2) ($5.23)
      MP3 ($7.62)
      CO ($9.78)

Preflop: Hero is MP2 with K, K
      UTG calls $0.05, 2 folds, Hero bets $0.25, 5 folds, UTG calls $0.20

Flop: ($0.57) 8, 8, A (2 players)
      UTG checks, Hero checks

Turn: ($0.57) 6 (2 players)
      UTG bets $0.20, Hero calls $0.20

River: ($0.97) 2 (2 players)
      UTG bets $0.40, Hero folds

Total pot: $0.97

Pré: 5BB (4+1 limper)

Flop: Besluit hier om niet te c-betten. Is dit verkeerd? Echt drawheavy is het bord niet maar ik opteerde om niet te c-betten.

Turn: Hier maak ik dan wel een grote fout denk ik. Ik beat enkel pocket pairs of blufs, maar ik geloofde hem niet besloot te callen.

River: Ik denk niet dat hij hier met een slechtere hand nog zou betten, dus besluit te folden.
  • 3 antwoorden
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Je geeft hier gelijk je hand op omdat er 1 overcard ligt? Ten eerste is het een limper, dus zijn range kan bestaan uit 22-66/suited-connectors/QT oid. Een aas wordt meestal niet vanuit vroege positie gelimpt tenzij het gewoon een echte beginner is.

Ten tweede: Jij hebt preflop een raise gemaakt, en op een board als dit wordt naar je toegecheckt. Jij besluit hier te checken, terwijl je hier gewoon een continuation bet hoort te maken. Waarom? Jij bent de pre-flop aggressor geweest, doe dit dan ook op de turn, zelfs met 1 overkaart.

De turn en river: Villain maakt hier een redelijk kleine bet, zo'n 35-40% van de pot. Dit betekent meestal gewoon zwakte. Ook al mocht hij hier een aas hebben, dan krijg je nog goede odds om te callen. Al is het om te kijken wat villain nou speelde.

Het wordt anders wanneer je met 4 man in een hand zit met K :spade: K :heart: en er komt een A op board.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Preflop is prima. Op de flop moet je echt de mogelijkheid gebruiken om te cbetten. Je zou normaliter vaak cbetten op dit board, ook als je gemist hebt. Maar belangrijker is dat villain op een A88 flop eigenlijk bijna nooit hit, behalve als hij een A heeft (of bij uitzondering een 8). Vaak zal villain met een pocket pair zitten of met hoge kaarten als KQ, QJ. Vooral lage en middelhoge pocket pairs worden nog wel eens zo gespeeld als villain hier preflop gedaan heeft. Je kunt dus het beste cbetten op de flop in de hoop de pot direct op te pakken.

As played heb je het initiatief weggegeven en gaat villain de turn betten. Je weet nu echter niet of villain dat doet omdat hij gehit heeft of omdat jij zwakte hebt getoond. Daarnaast doet je hand het goed tegen een behoorlijk deel van zijn range en is villains bet vrij klein, dus een call is dan wel logisch. Wat dat betreft heb je op de turn wel goed gespeeld en is je uitleg over je turnplay dus te pessimistisch. Maar ja, als villain dan doorbet op de river dan wordt het moeilijk om nog eens te callen, dan is folden inderdaad wel een logische keuze zoals je zelf al zegt.

Maar deze turn- en riversituatie had dus voorkomen kunnen worden door op de flop gewoon te betten. Als villain dan niet fold, dan probeer je daarna gratis de showdown te zien. Na jouw flopbet zal villain op de turn vaak weer checken omdat jij het initiatief hebt en agressie hebt getoond. Je kunt dan behind checken en dan ben je al op de river aanbeland. Met een beetje mazzel bet villain weer niet of slechts heel klein en dan kun je toch de showdown zien. Mocht villain toch agressief gaan worden dan kun je uiteraard als nog wegleggen.
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Bedankt beiden, heb hier erg veel van gehad!