NL5 ATo vanaf SB hit 2pair

• smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Hallo,

ik open hier vanaf de small blind met ATo en krijg een call van de big blind, ik flop 2pair en besluit 3 straten te betten voor value, echter krijg ik op river een reraise op mijn bet, ik besluit deze alleen te callen. Nu heb ik aan de ene kant het idee dat ik bij deze hand value heb laten liggen, maar aan de andere kant vraag ik me af hoe vaak mijn hand hier (nog) goed is.

Stats villain (vpip/pfr/fold to steal/af/wtsd): 27/17/55/2/33

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
      BB:
      $6.98
      CO:
      $4.04
      BU:
      $14.17
      SB (Hero):
      $5.17

Preflop: Hero is SB with T, A.
      2 folds, Hero raises to $0.15, BB calls $0.10.

Flop: ($0.3) A, T, 6 (2 players)
      Hero bets $0.20, BB calls $0.20.

Turn: ($0.7) 4 (2 players)
      Hero bets $0.50, BB calls $0.50.

River: ($1.7) 7 (2 players)
      Hero bets $0.80, BB raises to $1.60, Hero calls $0.80.

Final Pot: $4.9.

Results follow:

BB shows two pairs, tens and sixes(Ts 6s).
      Hero shows two pairs, aces and tens(Th Ad).

Hero wins with two pairs, aces and tens(Th Ad).

Is de betsizing verder in orde?

Bedankt,

Kilian
  • 4 antwoorden
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Nice hand imo. Je moet hier inderdaad bet/bet/bet spelen en je betsizings zijn hier wel oké op de flop en turn. Villain heeft hier zeer vaak een valuehand (dus geen drawing-hand) gezien het board zeer droog is en hij je al twee straten callt. Om die reden bet ik de river ook wat groter omdat hij na de twee eerdere calls vaak lastiger van zijn hand afkomt en je uiteraard zijn valuehanden beat.

River is wat lastig maar is gewoon een call omdat een 3-bet overplayed is (je isoleert je bijna altijd tegen beter) en een fold te zwak is gezien de odds en je handsterkte.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Yup, wat Vinmunt zegt.
      Ik zou hem nog wel durven 3betten ook:
      Het enige voor de handliggende waarmee hij dit doet lijkt mij ook een 2pair te zijn, maar jij hebt wel de hoogste. Een backdoor straightdraw callen op de flop lijkt me zeer zeldzaam (in ieder geval dom). Alle sets (dus pockets preflop) zouden preflop al geraised hebben. Voor de rest ligt er helemaal niks, kurkdroog bord.
      Hier zit je 95% met de beste hand volgens mij dus zou ik zelfs aan doorknallen denken.
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Yup, wat Vinmunt zegt.
      Ik zou hem nog wel durven 3betten ook:
      Het enige voor de handliggende waarmee hij dit doet lijkt mij ook een 2pair te zijn, maar jij hebt wel de hoogste. Een backdoor straightdraw callen op de flop lijkt me zeer zeldzaam (in ieder geval dom). Alle sets (dus pockets preflop) zouden preflop al geraised hebben. Voor de rest ligt er helemaal niks, kurkdroog bord.
      Hier zit je 95% met de beste hand volgens mij dus zou ik zelfs aan doorknallen denken.
      imo value town je jezelf alleen maar om hier nog is te 3betten op de river, wat je ook niet vermelt is wat je gaat doen als hij daarna shoved, wat helemaal een fucked up situatie is en je alsnog moet folden.

Ik vind hem gewoon wp, alleen de river value bet maak ik iets van 1.1, maar voor de rest speel ik hem hetzelfde!
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
      Nice hand imo. Je moet hier inderdaad bet/bet/bet spelen en je betsizings zijn hier wel oké op de flop en turn. Villain heeft hier zeer vaak een valuehand (dus geen drawing-hand) gezien het board zeer droog is en hij je al twee straten callt. Om die reden bet ik de river ook wat groter omdat hij na de twee eerdere calls vaak lastiger van zijn hand afkomt en je uiteraard zijn valuehanden beat.

River is wat lastig maar is gewoon een call omdat een 3-bet overplayed is (je isoleert je bijna altijd tegen beter) en een fold te zwak is gezien de odds en je handsterkte.
      Dit, maar ik bet de river wel wat groter.