Nl2 Kk

• kefkef
      kefkef
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BB:
      $4.30
      UTG1:
      $1.98
      UTG2:
      $7.23
      MP1 (Hero):
      $3.75
      MP2:
      $1.94
      MP3:
      $2.00
      CO:
      $2.23
      BU:
      $0.97
      SB:
      $0.86

Preflop: Hero is MP1 with K, K.
      UTG1 folds, UTG2 calls $0.02, Hero raises to $0.12, 6 folds, UTG2 calls $0.10.

Flop: ($0.27) 5, Q, T (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $0.20, UTG2 calls $0.20.

Turn: ($0.67) 9 (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $0.40, UTG2 calls $0.40.

River: ($1.47) K (2 players)
      UTG2 checks, Hero checks.

Final Pot: $1.47.

Results follow:

Hero shows three of a kind, kings(Kc Kd).
      UTG2 shows a pair of nines(Ac 9s).

Hero wins with three of a kind, kings(Kc Kd).

GEDACHTENGANG;
      Pre-Flop: Obvious. Ik zat early position + limper, dus 6BB-raise
      Flop: Value + Protection
      Turn: Value + Protection + ik wil weten waar ik sta
      River Ik check behind, schrik voor straights

Waarom check ik behind:
      Hij callt heel erg loose, maar begint begint te bluffen op de river zonder iets. Als hij op de turn check/call speelt heeft hij de nuts. Op river valt nog eens een K. Hij checkt weer, omdat ik schrik heb van zijn line. Check/call speelt hij om dan op river te check/raisen met de nuts.

Speel ik hier te tight?
      Deze sessie was voornamelijk met in het achterhoofd "slechtere handen laten callen, terwijl als je raist enkel betere laat folden'
      En wat doe ik op de river bij iemand zonder reads? Afstacken?
  • 3 antwoorden
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Je hebt de hand wel goed gespeeld. Overigens is preflop 5bb de standaard raisesize na één limper.

De flop en turn zijn standaard, je bent aan het betten voor value en bescherming. Zolang villain c/c speelt zal jij vaak de beste hand hebben en je kunt dan ook weinig anders dan gewoon doorbetten. Je flopbet is wel goed maar je turnbet zou iets groter mogen omdat die draws nu toch wat gevaarlijker zijn geworden dus dan is het niet verstandig om kleiner dan 2/3 potsize te betten. Je kunt er prima $0.50 van maken of zelfs nog iets meer.

Op de river hit je een set, maar elke J heeft een straat en er valt geen value meer te halen van draws. Een check behind is hier wel de standaard move omdat je hier absoluut geen checkraise wilt zien en omdat villain dankzij die straatkans ook zelden nog met zwakkere handen gaat callen. Wellicht zou een kleine bet nog kunnen omdat er heel wat two pairs mogelijk zijn, maar in het algemeen is het risico groot en de opbrengst laag dus een check is wel een goede keuze.

Nog even over jouw gedachtegangen en vragen:
      - Ten eerste ben ik het niet eens met de zin "Als hij op de turn check/call speelt heeft hij de nuts" en jouw idee dat hij de river dan zal checkraisen. De mogelijkheid bestaat inderdaad, maar die is niet zo heel groot. Meestal betekent een c/c op de turn dat villain een draw heeft of een middelsterke made hand die te sterk is om te folden maar te zwak om agressief te worden. Denk dan vooral aan handen als AJ, AT, KQ, QJ, JJ, JT, J9. Op een drawy board als dit is zo'n c/c-lijn van villain vaak zoiets en maar soms de nuts. De nuts slowplayen is ook niet logisch op een drawy board omdat draws zijn hand kunnen ont-nutsen en omdat jij bang kan worden vanwege aankomende draws.
      - Ten tweede: wat doe je op de river bij iemand zonder reads? Ik denk meestal behind checken vanwege de al eerder genoemde argumenten, behalve als het een passieve vis is die met al zijn two pairs, top pairs etc nog c/c zal spelen, dan kun je wel een valuebet maken. Mocht villain je checkraisen op de river dan is folden in het algemeen beter dan afstacken.
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Met dat "als hij op de turn check/call speelt heeft hij de nuts", dat was elke keer hij bv een sit hit, flush hit, straight hit,... blijft hij zeer passief, omdat dan op de river check-raise te spelen.

Het was een soort read die ik uit vorige handen die hij speelde opmerkte, maar misschien kan ik beste enkel reads vertrouwen als ik statistieken heb!

Bedankt!
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kefkef
      Met dat "als hij op de turn check/call speelt heeft hij de nuts", dat was elke keer hij bv een sit hit, flush hit, straight hit,... blijft hij zeer passief, omdat dan op de river check-raise te spelen.

Het was een soort read die ik uit vorige handen die hij speelde opmerkte, maar misschien kan ik beste enkel reads vertrouwen als ik statistieken heb!

Bedankt!
      Als het een duidelijke read is dan mag je dat natuurlijk wel meenemen in je overwegingen. Maar met reads moet je natuurlijk goed opletten aangezien het dan om jouw interpretatie en geheugen gaat, en het menselijk brein kan zichzelf wel voor de gek houden. Je zou zo kunnen denken dat je die nuts bij wijze van spreken in zijn hand ziet zitten en dat je vervolgens vergeet dat hij ook andere handen zo kan spelen. Statistieken geven iets minder specifieke informatie dan reads, maar stats zijn wel heel betrouwbaar en liegen niet.

Oké, je read vertelt je dus dat villain ook nutshanden in zijn range heeft omdat hij die ook zo kan spelen. Maar daarnaast zal hij draws en zwakke made hands ook nog steeds zo kunnen spelen. Door de read kun je dus zeggen dat een wat groter deel van zijn range uit nuts bestaat, maar nog steeds zitten er zat zwakkere handen en draws in villains range, nog wel genoeg om twee straten te betten lijkt mij.