NL2 AJ - drawy board

• kefkef
      kefkef
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      UTG2:
      $1.95
      MP1:
      $1.67
      MP2:
      $6.81
      MP3 (Hero):
      $2.00
      CO:
      $1.83
      BU:
      $1.34
      SB:
      $2.00
      BB:
      $2.65

Preflop: Hero is MP3 with J, A.
      UTG2 folds, MP1 calls $0.02, MP2 folds, Hero raises to $0.10, CO folds, BU calls $0.10, SB calls $0.09, 2 folds, MP1 folds.

Flop: ($0.34) 9, J, T (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.30, BU calls $0.30, SB calls $0.30.

Turn: ($1.24) 6 (3 players)
      SB checks, Hero checks, BU checks.

River: ($1.24) 4 (3 players)
      SB checks, Hero checks, BU bets $0.59, SB folds, Hero calls $0.59.

Final Pot: $2.42.

Results follow:

Hero shows a pair of jacks(Jc Ad).
      BU shows high card ace(Ac Kh).

Hero wins with a pair of jacks(Jc Ad).

GEDACHTENGANG:
      Pre-Flop: Normaal, denk ik?
      Flop: Drawheavy board, maar heb wel TP die ik wil beschermen. Ik raise daarom naar 0.30$. Of moet dit nog hoger?
      River: Ik besluit te checken, want het board nog drawier + er kan al een flush liggen
      Turn: SB vond ik een zwakke line spelen, maar besluit toch te checken, omdat ik niet goed weet waar ik sta. Uiteindelijk kreeg ik een bet.

1/2 bets is ofwel je in de verleiding brengen om te callen ofwel goedkoop bluffen. Ik denk wel als hij een straight geflopt had, dat hij mij ofwel op de flop zou raisen ofwel betten op de turn, ondanks de flush-kans.

Het enige wat ik beat is een bluf en ik denk wel dat de meeste op de turn zullen betten met een straight of een flush en als ze dat niet doen, op river AI gaan met de nuts. Ik vond hier dat de 1/2 pot, eerder een bluf was.

Kan je hier dan AI gaan of toch liever callen voor het geval dat? Hij heeft nog maar 0.39$ over.
      Ik speelde deze sessie met in mijn achterhoofd "slechtere handen laten callen en bij handen waarvan je niet goed weet, niet raisen, omdat er op dat ogenblik waarschijnlijk enkele sterkere handen zullen callen...

Goede gedachtengang of niet?
      Zijn er verbeteringen? Over betsizes,...
  • 2 antwoorden
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Preflop en flop zijn wel goed. Op de flop moet je inderdaad wel groot betten voor bescherming, dat betekent potsize. Maar $0.30 is bijna $0.34 dus dat is wel in orde. Kleiner dan $0.30 moet je niet doen.

Beide villains callen en op de turn valt een derde harten. De kans is redelijk aanwezig dat iemand een flush heeft. Daarnaast zijn er op de flop ook wel zoveel straight draws en combo's van straight draws en pairs mogelijk dat je nog een redelijke kans hebt om voor te staan op de turn. Ik denk dat je hier twee opties hebt.

De eerste optie is checken op de turn en goedkoop de showdown willen zien omdat je goede showdownvalue hebt. In dat geval heb je de hand wel goed uitgespeeld. Wat je dan eventueel nog had kunnen doen is zelf $0.60 betten op de river met de bedoeling wat value te krijgen van handen als KJ of QJ en tegelijk is het een soort blockbet waarmee je de nare situatie voorkomt dat de BU bijvoorbeeld zou potbetten. Uiteraard zou je na jouw value/blockbet moeten folden tegen een raise. Maar checken op de river is ook wel in orde, je kunt dan inderdaad wel villains bet callen vanwege mogelijke top pairs en blufs. Je hoeft dan ook echt niet te raisen omdat villain maar $0.39 behind heeft, want villain called dan toch bijna alleen met beter. Maar ik denk eigenlijk dat ik een kleine value/blockbet toch net iets leuker vind.

De tweede optie is doorbetten op de turn voor value en bescherming, met de bedoeling nog value te krijgen van draws, en dan op de river gratis de showdown te willen zien. Vanwege de al mogelijke flushes en straten zou ik dan niet al te groot betten, dus $0.90 of $1 of zo want je wilt je hand niet overspelen en je wilt wat value van draws. Tegen een turnraise zou je dan moeten folden en als iemand (hard) bet op de river dan zou je ook moeten wegleggen. Dus betten op de turn geeft wat meer mogelijke value van draws, maar je betaald ook iets meer af aan betere handen. Vanwege de mogelijke betere handen en het feit dat je eigen hand ook niet overdonderend sterk is en de lage FE, is de turn doorbetten niet per definitie de beste speellijn, je mag dus ook wel voor de andere optie kiezen. Ik zou niet een twee drie durven beweren dat een van deze twee speellijnen de beste is.
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Ik ben al blij dat ik één van de opties heb gekozen en deze optie ook goed heb uitgevoerd. Dit was een leerrijke hand ^^ ivm pot control en SD-value.