KQ in BB

• kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Dit is een beetje onvermijdelijk of niet? reraise was op de steen die rechts van me zat bedoeld...

Boss $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1360180
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $3.39
      BB: $1.26
      UTG: $3.68
      MP: $1.50
      Hero (CO): $4.25
      BTN: $10.50

MP posts a big blind ($0.04)

Pre Flop: ($0.10) Hero is CO with K :heart: Q :club:
      2 folds, UTG raises to $0.12, 1 fold, Hero raises to $0.36, BTN calls $0.32, 1 fold

Flop: ($0.88) K :spade: K :club: 6 :spade: (2 players)
      Hero checks, BTN bets $0.44, Hero calls $0.44

Turn: ($1.76) 4 :club: (2 players)
      Hero checks, BTN bets $1.76, Hero raises to $3.45, BTN calls $1.69

River: ($8.66) A :heart: (2 players)
  • 2 antwoorden
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      villain had AK
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik snap niet helemaal wat je hier aan het doen bent. KQ kun je vaak gewoon folden als er iemand fatsoenlijk raised vanuit vroege positie, omdat je soms gedomineerd wordt door AK/AQ waardoor je maar moeilijk value kunt halen van de meeste made hands en je soms veel geld verliest met een made hand. Dat is dus precies wat er nu gebeurd is. Gelieve overigens villains hand niet te noemen, of anders in een spoiler want dit kan de beoordeling beïnvloeden. Ik ga er even vanuit dat het een FR tafel is waarbij er een paar mensen net sitting out zijn of er net wat mensen de tafel hebben verlaten. Als er wat minder mensen zijn of je hebt een andere reden om aan te nemen dat villains openingsrange niet al te tight is, dan is een call ook wel een goede keuze omdat je toch positie hebt. Als het 6max is dan is wat agressiever spel wel mogelijk, maar nog steeds is een 3bet met KQ dan redelijk loose.

Je postflop speellijn vind ik ook niet helemaal logisch, de flop in elk geval. Je hebt preflop het initiatief en op een flop als deze zul je bijna altijd cbetten, ook als je gemist hebt. Daarom is het logisch om hier nu ook te cbetten. Het voordeel is dat er sowieso geld in de pot komt en dat villain je vaak nog niet gelooft omdat je hier meestal cbet. Als villain dan called, dan zou je - als je wilt slowplayen - kunnen checken op de turn, dan lijkt het er op dat je opgeeft. Deze lijn ziet er denk ik zwakker uit dan c/c op de flop en dan weer een check en bovendien loop je niet het risico dat villain behind checked op de flop. Villains potbet op de turn is al de helft van zijn reststack, dus dan is het inderdaad goed om hem met een minraise all-in te zetten.

Dat je hier tegen AK aanliep is pech, want postflop moest je gewoon wel all-in met jouw sterke hand. Maar je kunt dit soort problemen wel voorkomen door KQ gewoon te folden als iemand vanuit vroege positie (of zelf middle positie) opent.