Robbie's WSOP zit erop - stel hem al je WSOP vragen!

• Arjon
      Arjon
      Bronze
      Misschien hadden jullie het al vernomen, maar onze Robbie heeft zijn WSOP van dit jaar beëindigd. Na zijn fantastische eerdere prestaties had hij even genoeg van de WSOP gezien voor dit jaar en is hij naar huis gegaan om daar lekker te kunnen nagenieten.

Uiteraard een mooi moment om hem met vragen te bestoken! In deze thread zal hij alle WSOP 2011 gerelateerde vragen beantwoorden.

Ben jij benieuwd wat hij in Vegas achter de schermen heeft meegemaakt? Wil jij weten wat er door hem heenging toen hij heads-up om een bracelet speelde? Laat het hier weten en krijg persoonlijk antwoord van Robbie!
  • 20 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Hoe dik ben je geworden in Vegas?
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Hoe dronken was je na je big ship?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Waarom niet gebleven voor the main :f_grin:
    • samni
      samni
      Bronze
      Waarom speelde je het Main Event niet meer :(
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      in hoeverre is zijn top prestatie te danken aan zijn nieuwe levensstijl?
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      hoeveel % van je winnings ga je aan het goede doel geven?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Robbie, ik heb een paar vragen voor je:
      1. Wat heeft het meeste indruk op je gemaakt in Vegas?
      2. Was het een culture shock, Thailand -> Vegas?
      3. Wat heb je gedaan voor afleiding? Ik kan me voorstellen dat elke dag spelen echt verrot is na een tijdje.
      4. Hoe vind je dat de rest van het team het gedaan heeft/doet?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Even een flauwe vraag maar kan hem even niet laten: ben je weggegaan uit Vegas omdat je bang was dat je poep moest eten voor een eventuele bet met Caroline???
    • Knien12
      Knien12
      Silver
      Moest je elke keer je id laten zien als je bier bestelde?
    • Wekkerton
      Wekkerton
      Bronze
      Het staat al in de TS, maar, inderdaad, wat ging er door je heen toen je om de bracelet speelde? En kom je zelfs op de WSOP nog leaks tegen in je eigen spel, waar je vervolgens flink aan gaat werken? ( En ja, natuurlijk heeft ieder leaks in zijn haar spel, maar ik bedoel meer: Ben je dingen tegen gekomen waarvan je zoiets had van: Hey! Dat ik dat kan! )

Groetjes :D :s_cool:
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
      Hoe dik ben je geworden in Vegas?
      Het is heel makkelijk te zien. Nu had ik een 6pack voordat ik er heen ging, das nu een 1 pack.

Oorspronkelijk gepost door timBKR
      Hoe dronken was je na je big ship?
      Niet. Ben gaan slapen toen. Saai he? ;D

Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Waarom niet gebleven voor the main :f_grin:
      Denk dat je me aan het trollen bent, maar omdat sommige leden het zich echt afvragen: Het is 1 week wachten voordat het begint. Zodra het begint heb je vier start dagen, dus dat is ook weer 3 dagen wachten. Dan heb je een dag break er nog bij! en dan nog twee start dagen en dan een dag break. Om main event te spelen zou ik hier 2.5 week extra moeten zijn. Ik heb het al helemaal gehad met Vegas, maar als je 2.5 week in geld uitdrukt dan kost me dat ongeveer 3500$ om in Vegas te blijven. Aangezien ik niet eens een 100% aandeel heb in de buy-in is het zelfs verliesgevend om te blijven.

Niet dat winst of verlies een reden was, maar vond het wel interessant om dat aan te kaarten. De echte reden is gewoon dat ik Vegas voor minimaal 11 maanden niet meer wil zien/horen:)

Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      in hoeverre is zijn top prestatie te danken aan zijn nieuwe levensstijl?
      Durf het bijna niet te zeggen, omdat ik bang ben om over te komen als een blinde religieuze sekteleider, maar heel erg. Wanneer je ECHT gezond bent, dan zijn je hormonen in balans, dan is je uithoudingsvermogen veel groter en je concentratie beter.

Het eerste zorgt ervoor dat je niet tilt en gewoon kalm blijft en daardoor de beste beslissingen kunt blijven maken. Ik heb ook deze WSOP weer keer op keer gezien dat goede spelers na een bad beat de rest van hun stack wegspewen. Dit is nog meer waar als ze na een bad beat slechts 5-10bb overhouden. Vaak rammen ze het gelijk de hand erna all-in met 93o etc. Als je kijkt naar mijn grootste ship, de 1500 shoot out, en hoe ik daar gekomen ben dan zul je zien dat ik in de heads up tegen Taylor Paur(echt een sick goede speler overigens) een bad beat kreeg met QQ vs 33 preflop all-in. Ik had nog 11bb over en dacht bij mezelf, ach is maar 2x all-in voor een goede stack en 4x om te winnen. Natuurlijk heb je dan ook de kaarten nodig, meer dan op enig ander moment, maar ik bleef gewoon rustig en tiltte niet toen ik de 3 op de river zag. Vervolgens stond ik binnen 30 minuten gewoon weer voor ;)

Over uithoudingsvermogen sja, als je iedere dag 12-13uur moet grinden op een stoeltje, dat is lastiger dan je zou denken. Live spelen is toch anders dan achter je computer zitten. Bij velen zie je dat het aan het einde van de dag zijn tol eist en ze de domste fouten maken. Daarmee bedoel ik complete misplays tot zelfs het board verkeerd lezen en callen met K high ipv 9-K straight. OOPS. Gebeurt vaker dan je denkt.

Dus ja, mijn nieuwe levensstijl heeft zeker mijn ROI omhoog gekrikt, live iig.

Oorspronkelijk gepost door shevas7
      hoeveel % van je winnings ga je aan het goede doel geven?
      Ik geloof niet dat ik dit ooit op het forum of in enig interview gezegd heb, dus vraag me af waarom je het zo zeker vraagt. Maar het is indd waar dat ik altijd een gedeelte doneer van wat ik per jaar win. Het ligt er maar aan hoeveel ik aan het einde van het jaar up ben. Een ding wil ik wel zeggen en dat is dat ik nooit doneer aan de standaard goede doelen. Ik verbrand nog liever mijn geld.

Oorspronkelijk gepost door Leo
      Hey Robbie, ik heb een paar vragen voor je:
      1. Wat heeft het meeste indruk op je gemaakt in Vegas?
      2. Was het een culture shock, Thailand -> Vegas?
      3. Wat heb je gedaan voor afleiding? Ik kan me voorstellen dat elke dag spelen echt verrot is na een tijdje.
      4. Hoe vind je dat de rest van het team het gedaan heeft/doet?
      1. Het is ondertussen alweer mijn 3de jaar op rij in Vegas en ik ben ieder jaar voor 6 weken+ geweest. De allereerste keer kan ik me nog herinneren dat ik toen aankwam na 9 maanden Gibraltar in de Palms Place toen de Playboy Bunny Limousine aan kwam zetten. Daar stapten meer lekkere wijven uit dan ik in de laatste 9 maanden bij elkaar gezien had.

Verder zijn de enorme bouwwerken wel bizar om een keer te zien. Wat veel mensen niet weten is dat Vegas gewoon een massieve stad van 2 miljoen mensen is en als je een hotel kamer hebt op de xx'ste verdieping dan kun je over de hele stad heen kijken, omdat deze nagenoeg vlak is. Zover je kunt zien, zie je dan lichtjes. Het is gewoon indrukwekkend wanneer je bedenkt dat het een woestijn is waar het op dit moment 40graden is en er niet echt water gemakkelijk in de buurt was/is.

2. Sja je gaat wel van uiterste naar een uiterste. Maar omdat ik in beide plaatsen al veel tijd heb doorgebracht wist ik natuurlijk wat ik kon verwachten. Een ding is wel is dat Vegas zeker NIET Sin City is. Vergeleken bij Bangkok is dit maar een puriteins stadje ;)

3. Niets, daarom ga ik ook naar huis en speel ik de main event niet. De dagen dat ik niet speelde heb ik geprobeerd naar het zwembad te gaan, maar deze zat altijd vol of was al dicht aangezien ik graag om 6uur savonds wakker word op mijn vrije dag. Veel van de 'epic' entertainment zoals je die te zien krijgt is bizar duur. Als ik hier uit wil gaan ben ik altijd 500$ kwijt voor een avondje stappen in 1 club. Als ik hier een dag naar zo'n pool party wil ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. In het begin kon ik dit zeker aanraden, maar nu heb ik het er gewoon niet voor over om 500$ voor iets te betalen waar ik me de helft van de tijd verveel.

4. Niet goed niet slecht. Natuurlijk hoop ik op nog 1 grote cash en die kan nog komen met de Main Event in zicht. We hebben nu ongeveer 600,000 uitgegeven en ongeveer 500,000 gecashed. De variance in toernooien is echter zo groot dat het niet zoveel zegt. Ik kan 50,000 keer een 1,000$ toernooi spelen en nog steeds onder EV runnen. Aangezien wij een sample spelen van 100 toernooien is de variance insane.

Ik vind wel dat de Duitse spelers in het team en ook Bokkie een wereld apart zijn van de rest van het team. De spelers uit Tjechie en Finland etc. komen qua skill niveau serieus niet in de buurt. Toen ik in 2010 op een tafel ging zitten met een PokerStrategy.com logo op, kreeg ik vaak de reactie:" Oh God no a PokerStrategy guy. Guy's prepare to stack off with K high" Dat gaf gewoon aan dat het team echt een bizarre reputatie begon te krijgen. Ze stonden bekend als spelers die echt de sickste bluffs konden maken en over het algemeen super aggressief speelden. Allanon, Thorsten, PokerNoob, Bongbob, Nazgul en Trader is natuurlijk ook een geweldige line-up.

Kijk als je in Team Pokerstars zit dan zegt dat echt geen drol of je goed bent of niet. Meer of je een vrouw bent, of je goed kunt tennissen of hockyen en/of je een keer lucky genoeg geweest bent om de main event te shippen. Als je in Team PokerStrategy.com zit dan ben je gewoon een insane goede speler en alle andere MTT regulars wisten dit op een gegeven moment. Team PokerStrategy.com kreeg langzaam de reputatie als meest solid team en het logo/badge betekende ook echt wat.

Helaas met de nieuwe spelers gaat dit een beetje weg. Het is voor PokerStrategy.com misschien goed dat ze meer exposure krijgen. Spelers als Gabriel Nassif(Fransoos) lopen overigens ook allemaal met badges rond, ook al zitten ze niet in het team. En zo waren er nog veel meer badges te zien dit jaar. En het team staat nu niet langer betekent als een groepje sickos en dat vind ik persoonlijk wel jammer.

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Even een flauwe vraag maar kan hem even niet laten: ben je weggegaan uit Vegas omdat je bang was dat je poep moest eten voor een eventuele bet met Caroline???
      Ik moet niets en daarom ga ik ook weg. Veel mensen voelen alsof ze het Main Event MOETEN spelen. Heb ik gelukkig geen last van. En als je een drol frituurt en thaise kruiden erover doet, is het zo flauw niet denk ik.

Oorspronkelijk gepost door Knien12
      Moest je elke keer je id laten zien als je bier bestelde?
      Voor me baard geschoren en na me baard geschoren te hebben beide ja. Zelfs Roy Makaay moet hem laten zien.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Thx voor het antwoord, vroeg het me echt af though anders stel ik de vraag niet. Aangezien het het sofste high buy in toernooi ter wereld is (vandaar ook het visje bij mijn vraag) met de meeste allure als je daar diep komt/wint. Maar duidelijk antwoord :)
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      hnks voor alle antwoorden leuk om te lezen :D
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      wie ga je allemaal backen voor volgend jaar :D

(van de nl community dan he)
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      -hoeveel % van een ship gaat er naar het pokerstrategy-team fonds?
      - zouden jullie dan niet beter een TEAM-pokerstrategy logo kunnen laten maken, waar gewone PS-members wel een gewoon PS-logo kunnen dragen omdat je ze dat denk ik niet kunt verbieden als ze wel van deze site afkomen?
      Dit om dan het onderscheid duidelijk te maken. Zal misschien even duren voordat mensen het onderscheid door hebben, maar uiteindelijk wel beter imo.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      nog even serieus.
      is team pokerstrategy een +ev project ook ingaand op de vraag van chivaz.
      en hoe lang gaat team pokerstrategy door, denk je dat je nog genoeg exposure kunt maken of houd het een keer op.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      -hoeveel % van een ship gaat er naar het pokerstrategy-team fonds?
      - zouden jullie dan niet beter een TEAM-pokerstrategy logo kunnen laten maken, waar gewone PS-members wel een gewoon PS-logo kunnen dragen omdat je ze dat denk ik niet kunt verbieden als ze wel van deze site afkomen?
      Dit om dan het onderscheid duidelijk te maken. Zal misschien even duren voordat mensen het onderscheid door hebben, maar uiteindelijk wel beter imo.
      De percentages zijn verschillend per speler. Natuurlijk ga ik hier niet vertellen wat iedereen krijgt, omdat het nogal verschilt en eigenlijk mag ik ook niet zeggen wat ik krijg. De redenen kun je zelf wel bedenken gok ik, maar laten we zeggen dat ik tussen 1/3de en 1/4de mag houden. Het ligt er een beetje aan hoeveel ik presteer en hoeveel ik speel natuurlijk.

Over de logo's zelf heb ik nog niet nagedacht. Het kwam ook al in me op dat we onderscheid moeten maken, maar weet niet of dat wel zo nodig is. Als we goede redenen hebben om wel onderscheid te maken denk ik niet dat we het in de vorm van "Team" doen. Dat kost namelijk veel valuable marketing space. Het enige dat van belang is, is natuurlijk het logo+URL. De rest is waste vind ik zelf. Dus de manier om onderscheid te maken is misschien kleur oid. Maar goed heb hier nog geen nacht over geslapen. Alle suggesties zijn natuurlijk welkom :)

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      nog even serieus.
      is team pokerstrategy een +ev project ook ingaand op de vraag van chivaz.
      en hoe lang gaat team pokerstrategy door, denk je dat je nog genoeg exposure kunt maken of houd het een keer op.
      Dat is een moeilijk vraag die ik niet kort kan beantwoorden. Dus doe ik het maar via een lang antwoord.

Op dit moment staan we(Management dat achter Team PS.com) niet op eenzelfde lijn. Er is een lange discussie gaande over hoe we nu doorgaan met het team en we hebben allemaal redelijke argumenten. Maar om te begrijpen waarom we nu niet op 1 lijn zitten, moet je eerst de achtergrond weten.

Het team is opgericht met het idee dat we er winst uit konden maken. Dit heeft altijd voorop gestaan bij het team beleid en heeft ook de doorslag gegeven om aan het team uberhaupt te beginnen. Dat we free exposure konden krijgen was mooi, maar in 2009 werd er geen belang gehecht aan marketing bij PokerStrategy.com, want we hadden het TAF systeem en dat was God op dat moment. Wel wilden we met twee dingen experimenteren.

Ten eerste wilde we kijken of we superstar content konden krijgen van spelers die anders geen content wilde creeeren. Een PokerNoob bijvoorbeeld was niet te overtuigen om voor $2000 1 video te maken. Meer is een video ons niet waard natuurlijk en zelfs $2000 is eigenlijk al veel te veel. Dus dan zit je vast. Echter is een PokerNoob wel bereid om een Team contract te tekenen waarbij hij 18 videos moet maken in 1 jaar en gestaked wordt voor toernooien met wat reiskosten on the side. Wat een PokerNoob zich niet realizeert is dat we nu zijn videos omgerekend in onze calculatie voor $750 krijgen. Dus voor ons is de winst dat we uberhaupt zijn video krijgen en ook nog eens voor een flink goedkopere prijs. En dus ook goed voor onze community!

Ten tweede wilde we proberen community helden te creeren om zo de groei van communities te bevorderen. Hier hebben we echter nooit echt veel aandacht aan geschonken(helaas) en het bleek geen magisch idee te zijn wat vanzelf werkte.

Je moet weten dat we(waarbij ik voornamelijk verantwoordelijk voor was), niet zoveel van MTT's afwisten. Ik was toen al vrij ervaren en had waarschijnlijk meer inzicht dan 99% van alle spelers M.B.T MTT's, de winsten en alle andere nummers. Een van mijn goede vrienden Victor, wiens achternaam ik niet meer mag noemen ivm belastingdienst die irritant is, had zijn eigen staking team en deed het voortreffelijk. Hij had grote excel lijsten waarbij hij de resultaten bijhield en OH Mijn GOD. Zijn team had een ROI van 140%. Conclusie Live MTT's zijn soft! Echter bleek het allemaal niet zo simpel na verloop van tijd.

Nu twee jaar later zitten we op een punt waarin ik op 5 verschillende momenten onderzoek heb gedaan naar de echte ROI die de aller beste MTT spelers in de wereld kunnen krijgen. Ik ben er trots op dat ik als een van de weinige en misschien wel de enige persoon/speler ben die een redelijk succesvolle poging heeft gedaan om True ROI uit te vissen van een top MTT speler. Als jullie geinteresseerd zijn in waarom ik de misschien wel de enige ben die dat gedaan heeft dan moeten jullie het maar even aangeven. Het is namelijk op zijn minst een A4 tikwerk. Onderzoeken van wereldberoemde researchers/authors zoals steven Levitts van Freakonomics kan ik in ieder geval in 1x afkraken als troep onderzoek met goede argumenten. Hij heeft overigens naar mijn mening gevraagd en ik heb gereageerd en zijn hele onderzoek afgekraakt van begin tot eind. Geen feedback op gehad, maar hij heeft hem vervolgens wel gepubliceerd en alles wat ik zei genegeerd :D
      Zijn onderzoek kun je hier zien
      http://www.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/Freakonomics-Author-Proves-Poker-is-a-Game-of-Skill_46120/ In ieder geval is mijn conclusie dat de beste MTT spelers ter wereld een ECHTE Roi % hebben van 28.52% online. Dit is veel lager dan de 100% waar wij in eerste instantie rekening mee hadden gehouden. En dus klopten veel van onze deals ook niet als we winst wilden maken.

Ik werd geinstructeerd om spelers te recruteren voornamelijk in nieuwe communities om van 0 naar 1 speler te gaan. Dit is de grootste winst per community. Dus ze wilden zich gaan focussen op community helden. Zonder een plan van precies hoe en wat. Dit is overigens nadat ik in September 2010 wegging en mijn team functie afstond aan mijn opvolger, die nog heel erg nieuw was hiermee. Ze vonden het zelfs niet erg als het een beetje geld kostte. Dus ik denk mooi! Nu heb ik makkelijkere criteria om spelers te scouten. Het is namelijk zo dat buiten de Duitse community er weinig goede MTT spelers zijn die winstgevend in het team zouden passen. Binnen 3 maanden hadden we een Finse, Italiaanse, Braziliaanse, Tjechische en Japanse speler erbij. Goed werk van mezelf me dunkt :)

Voor de deals die zij krijgen hebben ze ongeveer 55% ROI nodig om het voor ons break even te laten zijn. Maar ik gaf al aan dat deze nieuwe spelers dat niet altijd hadden. Het was echter geen probleem omdat marketing nu belangrijk was.

Waar ging het dan mis? Fast forward 3 maanden naar Black Friday sloeg de paniek er ineens in en moesten de spelers ineens weer winst maken, omdat de marketing nu ineens weer niet belangrijk was. En 1 dag later kwam de reactie met omg ze hebben slechts 28.52% waarom heb ik dat nooit eerder gelezen. Toen waren ze zo bang dat al onze spelers verlies gevend waren, omdat zelfs de beste slechts 28.52% hadden en onze spelers niet altijd de beste waren. Nou goed er is dus een aantal keer van standpunt veranderd, wat heel logisch is, omdat we steeds meer leerden over staking en MTT's en winstgevendheid en daardoor op nieuwe informatie moesten reageren. We zijn er iig achter gekomen dat het bouwen van community helden niet zo simpel is, dat het video materiaal zwaar onderdoet aan onze hoop/verwachtingen, dat live ROI% niet zo hoog zijn als we eerst dachten en dat na Black Friday exposure ook niet zo belangrijk meer is(weet ook niet precies waarom dat is). Dit betekent niet het einde van het team of dat het een teleurstelling is at all. Dit betekent gewoon dat ik het team heel erg rooskleurig had verkocht aan Korn in het begin. Maar hey ik wilde Team Manager worden, dus dan moet je het ook wel goed verkopen toch? :) Als ik er nu na 2 jaar op terugkijk heeft het team het goed gedaan. We hebben winst gemaakt, we zijn een begrip geworden en onze spelers raken bekend, de videos van PokerNoob zitten tussen de meest bekeken videos, de live tickers zijn de meest bekeken threads, Bongbob's videos zijn misschien wel de beste MTT vids op het internet om te kijken, enzovoorts.

Ik ben nog altijd van mening dat we winst kunnen maken met het Team mits we de juiste spelers aannemen en dat zou betekenen dat er nu een aantal uit moeten, omdat zij niet in dat specifieke plaatje passen. Mocht ik het management kunnen overtuigen dat Live MTT's essentieel anders zijn dan online MTT's en dat je hier mogelijk 60-120% kunt halen als top top top speler, dan kan het team oneindig doorgaan. Mocht management er niet van overtuigd zijn en bij mijn nummers blijven van online MTT's dan hangt het er heel erg vanaf hoeveel we uit de exposure kunnen halen. De exposure die we nu krijgen is verre van genoeg om het team te laten runnen, dus dan zou het snel over zijn denk ik. Het team blijft iig nog meer dan een jaar bestaan en als je het aan mij vraagt denk ik dat ze er over 2 jaar nog gewoon bij zijn en dat Nazgul er nog gewoon in zit en ik hoop er ook dan nog op de 1 of andere manier bij betrokken te zjin ;) In de poker industrie is een jaar vooruit kijken al erg lang en meer dan dat is onmogelijk om te voorspellen. En ja ik kon je korter antwoord geven, maar ik typ gewoon graag.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Als reclame zo belangrijk is voor het team, dan is het WSOP main event en eventuele tv tijd daar toch zeer belangrijk. Hebben ze bij pokerstrategy dan geen probleem dat jij daar niet meedoet? Zeker omdat je aantal deepe runs hebt gemaakt en misschien eerder(waarschijnlijk niet) in de uitzendingen zou komen?
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Robbie, ook een aantal vragen van mijn kant:

De WSOP van 2010 was niet echt een succes voor je en in 2011 ben je (tot nu toe) de Nederlandse held. Kun je eens uitleggen waardoor de progressie is ontstaan? Alleen variance? Of zit je beter in je vel? Veel aan je spel gewerkt waardoor je nu stukken beter bent?

De tweede vraag gaat over je rol als manager van Team PokerSTrategy.com. Als jij een speler aan je team zou mogen toevoegen die deze WSOP in actie is gekomen, wie zou dat dan zijn? En natuurlijk waarom?
    • 1
    • 2