Fish

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ok ik heb dus laatst op FTP gespeeld en een deposit daar gemaakt.
      Nu al 2 keer. En het zijn allemaal hele kleine deposits geweest (minimale deposits).

En ik kap er nu mee. Ik heb 1 keer 7,- euro (of 10,- dollar of 10,01 dollar of zo) verknalt. En nu laatst nog een keer 10 dollar (7 euro) gestort. Had daar nog 8 dollar nog wat van over na 1 dag. En toen ging de volgende dag de stekker eruit bij FTP.

Ik moest toch iets. Anyway. Ik heb nou een deposit gemaakt van 8 euro bij pokerstars. Had al een deposit van 3,5 (5 dollar) op everest geprobeerd. Ook weg.

Dus om even samen te vatten ben ik ongeveer 12 euro kwijt. En heb ik nu 10 dollar op Pokerstars. En nog 8 dollar nog wat op FTP (maar dus niet beschikbaar).

En ik start nu een blog (terwijl ik een buy in van 1,40 dollar all in verlies op Pokerstars) om te zeggen dat ik NIKS NIKS NIKS meer ga storten. Nul. Heel misschien nog kans op een free capital via een andere website misschien.

Maar uhm bij deze ga ik het niet meer doen. Anyway terwijl ik typ dus:

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,51
      BU:
      $5

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with K:club: , Q:diamond:
      Hero raises to $0,06, 5 folds, BU calls $0,06, 2 folds.

Flop: ($0,15) K:heart: , Q:club: , 2:club: (2 players)
      Hero bets $0,1, BU raises to $0,20, Hero calls $0,10.

Turn: ($0,55) 9:heart: (2 players)
      Hero bets $0,4, BU raises to $4,74 (All-In), Hero calls $0,85 (All-In), BU gets uncalled bet back (All-In).

River: ($3,05) J:heart: (2 players)

Final Pot: $3,05

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Kc Qd)
      BU shows three-of-a-kind, deuces (2s 2d)

BU wins with three-of-a-kind, deuces (2s 2d)

Maar goed.

Ik had mezelf voorgenomen om nu geen winst te willen maken. En gewoon te proberen om zo lang mogelijk te spelen. Aangezien ik volgens mij steeds te vaak wil.

Maar mensen hebben jullie tips? Alles wat een beetje een leuke hand lijkt is constant een all in. Dat is echt puur gokken. Ik zou zo graag willen dat mensen minder all in zouden gaan op die micro limieten. Echt verschrikkelijk.

Hoe vonden jullie de hand hierboven?
  • 78 antwoorden
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      KQ utg niet openen?
      Als je net een beetje aan het beginnen bent is het mischien goed voor je om strategiepaginas hier door te nemen kan je goed van leren.

Hier een mooie met een chart http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1535/1/

En trouwens veel succes verder met je blog en het bij leren hier :)
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik heb al die charts al een keer doorgenomen moet ik zeggen maar ja het is echt heel erg veel, en kan het niet uit elkaar houden. Tenzij ik echt 1 spel ga spelen, met 1 strategie, en 1 variant (bijvoorbeeld alleen cash).

Misschien dat dat wel een goede tip is inderdaad, aangezien ik ze wel een beetje ken alleen echt bij lange na nog niet goed genoeg. Ik dacht dat KQ wel een redelijk goede hand was. Maar ja blijkbaar is de positie van UTG een veel meer zwaar wegende factor, dat ik toch niet meer kan openen met die hand.

Het zal wel echt basic knowledge zijn om hier niet mee te openen maar ja alsnog bedankt voor de tip. Aangezien ik nu toch wel heel snel weer terug naar de charts moet. Tenminste als ik UTG niet kan openen met KQ dan begrijp ik er nog niet veel van.
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      Zou je op 1 variant focussen ja. Dan kan je de artikels ook meerdere doornemen zodat je ze echt goed kent en begrijpt
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Beste :f_biggrin:

Als ik zie wat voor geld je 'verspeelt' hebt dan valt dat best nog mee.
      Volgens mij ben je begonnen met pokeren met de gedachte om direct heel snel veel geld te verdienen. :facepalm: NO WAY !

Pokeren is een leerproces.
      Je zal er echt vooral veel tijd in moeten steken om je 1 of meer strategy's eigen te kunnen maken.

Deze site is daar een PERFECT hulpmiddel voor.
      Reken nog maar op wat verliezen voordat je echt gaat winnen.
      Ik zelf ben nu een jaar bezig en nu pas merk ik dat het beter gaat. (Ok, zegt misschien meer over mij dan over jouw, maar studeren helpt echt !!!)

Uit jouw verhaal maak ik een beetje op dat je er geen geld en geen tijd meer in wenst te stoppen. In dat geval kan je beter stoppen met pokeren in het geheel :D

Suc6 !
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey fakethat,

We kunnen je echt super veel hulp aanbieden om je spel te verbeteren:
      - Hand beoordelingen
      - Live coachings
      - Videos
      - Strategie artikelen
      - Discussies met andere forum leden

De laatste maak je gelukkig al gebruik van door deze blog te starten, maar ik kan je echt van harte aanraden om de andere opties wat nader te bekijken. Des te meer je aan je spel werkt, des te sneller kun je omhoog gaan in de limieten.

Groeten,
      Leo
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Als je Leo als je coach hebt dan win je gegarandeerd. Pahhhty :)

Serious note: er is een Engelse MSS coaching van mij op Zondag 19:00 , er zijn genoeg MSS vids, ik heb al een engelse handje van je beoordeeld maar ik kan hem ook hier in het Nederlands voor je beoordelen :)

Succes!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Rustig alle artikelen lezen die je kan lezen. Veel video's bekijken en dat soort dingen! Pokeren voor winst is heel lastig op de micro-limieten. Je moet de tijd op de micro-limieten gebruiken als leerproces. En waarschijnlijk (weet ik wel zeker) ga je stomme beslissingen maken en raak je misschien gefrustreerd. Maar zie het als een opleiding. Ik ben korte tijd begonnen met 20 dollar en zit nu op de 160 dollar. En bij mij begon het ook zwaar klote, maar daar moet je van gaan leren. En volg vooral de tips op van Coaches en Mods etc. !

Succes!
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Tja ik heb ondertussen ook een best belangrijke tijd gaande op dit moment (in augustus een toelatingstest voor WO niveau).

Dus ik moet echt leren ook. Haha. Dus eigenlijk is het al best slecht op dit moment om te pokeren. Alleen ik merk dat ik het echt leuk vind, niet alleen voor geld. En nog iets wat meespeelt, en dit klinkt misschien... nou ja...

Ik heb best veel sport vroeger gedaan en allemaal gewisseld, en als ik nou kijk dan zie ik overal mensen die heel goed zijn in bepaalde sporten en zo en dan denk ik goh volgens mij had ik dat ook makkelijk gekund. Alleen die mensen beginnen dus op 4 tot 8 jaar oud en blijven door gaan. Ik wisselde altijd.

Weet niet, is een beetje gek als het je dwars zit dat je geen topsporter bent lol. Dus daarom is dit misschien een beetje gek. Alleen ik dacht in ieder nu ik poker deed, in eerste instantie van "slechte gewoonte". En toen dacht ik ja wacht eens even als ik dit leuk vind moet ik dit juist doen. Rustig, en easy, en niet ineens super veel geld er in gooien en veel te hoog gaan spelen (BRM). Maar ik ben nou 21 en ga nog met studie beginnen. Alleen ja goh volgens mij... ik heb dan wel al die stations gemist van sporten en dergelijke. Maar deze is eigenlijk perfect. Volgens mij is 20 jaar zo ongeveer wel de standaard leeftijd waarop mensen instromen in poker. Een beetje als lamlendige twintiger die nog moet beginnen met studie. Klinkt wel als een logische manier van instromen. Dus misschien kan ik nog iets van poker maken. Als ik inderdaad leer en zo zoals jullie zeggen. Dat geloof heb ik ook wel.

Alleen dit is dus het probleem: ik moet het niet WILLEN. Ik moet het gewoon laten gebeuren. En nou goed ik zit nu in mijn eerste uren spel maar in ieder geval heb ik al mijn buy-in die ik verloor terwijl ik mijn OP schreef terug verdient.

@ Leo
      Ik heb al handbeoordeling die ik ooit hier op de forums zet. Leer er al best veel van. Maar post nog niet heel erg veel handen, dus dat kan misschien beter. Charts moet ik echt even doornemen. En die tip van printen (staat ergens tussen de strategie artikelen en de charts), misschien werkt dat wel. Want alt tabben door de venster heen en bezig zijn met scrollen en opzoeken terwijl de hand wacht werkt niet voor mij. Ben echt onhandig in multitasken en snel computerwerk, om dan nog maar niet over de misklik risico's te praten. Niet dat die heel erg veel invloed op zichzelf zouden hebben op mijn spel. Maar misschien wel op tilt als ik een goede hand opzoek en vervolgens misklik op "fold". Ik denk dat ik dat ga doen ergens komende week, aangezien die charts belangrijk zijn.

Ik zal nog wat meer video's opzoeken.

Oh ja en Gerv: ik zal proberen om de coaching bij te wonen. MSS lijkt wel een beetje mijn voorkeur te hebben dus dat is alleen maar goed! Ben benieuwd!

Edit: wissel altijd beetje af tussen het engelse en nederlandse forum. Engels hoort ook bij de toelatingstest :P
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Er komt echt meer bij kijken dan "een beetje spelen en leren". De top haal je alleen met 100% focus of ziek talent. De meesten moeten genoegen nemen als breakeven NL100 reg.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Maar het is wel een leuke hobby :)

Ok dus ik heb net de charts van MSS overgenomen, en nou goed. Het voelt wel een stuk veiliger. Ik fold namelijk liever teveel dan dat ik teveel mee ga en mijn bankroll er zo uit vliegt.

Speel 2 tafels op dit moment. Ben al meerdere malen bestolen van mijn blinds omdat mensen zien dat ik best tight speel. Maar I don't care. Is volgens mij een goed iets juist! In plaats van mee gaan omdat je weet dat het een steal is... maar je er niet de kaarten voor hebt (zo speelde ik).

Maar ja ben benieuwd morgen naar de coaching. Ben benieuwd in hoeverre af wordt geweken van de charts. En hoeveel er nog bij komt middels reads en dergelijke en hoe ver je daar je eigen spel op aan past (bijna niet natuurlijk als je pas net begonnen bent...).

Zal niet snel meer afwijken van de charts vanaf nu. Maar ga proberen te "readen" samen met het volgen van de charts zelf. Misschien gewoon read en fold en kijken of ik uiteindelijk van een paar kaarten kan zien of mijn reads goed waren.

Misschien dat ik overschakel (toch) op SSS. Omdat dat nog zekerder is. En misschien kan ik dan multi-tafelen oppikken. Of misschien juist om die rede toch MSS aan blijven houden omdat mij het idee van multi-tafelen heel vervelend lijkt (allemaal automatische piloot werk en dergelijke, MITS je die uberhaupt ter beschikking hebt want dan moet je wel de strategie en de charts uit je hoofd kennen). Don't know yet.

Maak weinig winst op dit moment maar gelukkig ook net zo weinig verlies.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Is het trouwens een groot verschil, SSS en MSS? Want voor SSS staan er 5 pagina's aan video's en voor MSS nul. Ook voor de artikelen staat er weinig over MSS. Dan is er morgen de coaching over MSS gelukkig. Maar ja er is verder niet veel over te vinden zeg!!
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Nou goed...

Ben een beetje op een eigen tour aan het proberen om overeind te blijven met mijn laatste deposit van 10,- dollar.

Verloor er even heel veel van, tot bijna 3,50 of zoiets (dollar). Alleen ik heb net de artikelen "Crushing NL50" gevonden, en daarin wordt eindelijk wat meer ademruimte gegeven voor het readen van hands en het inschatten van andere spelers. Wat meer ruimte toe staat in het spel. En sinds ik de eerste video gezien heb daarvan (pre flop) en ook nog het artikel gelezen heb van de 8 meest voorkomende tegenstanders, merk ik ineens dat ik veel minder safe HOEF te spelen dan dat ik voor eventjes deed. Want dat was veel te safe en als ik eindelijk een raise deed met eindelijk een goede hand dan folde iedereen (uiteraard, maar dat zuigt dus wel).

Verder heb ik op een gegeven moment (ja ja, let niet op BRM en dergelijke) niet meer de MSS gevolgd maar... nou ja... ingekocht op tafels met maximum buy in.

Merkte dat als ik meer geld aan tafel had dat ik dan ook voorzichtiger daar mee omging. Dus dat werkte goed. Heb 3,20 (ongeveer) nu omgezet naar 5,10 (weer). En dat ging redelijk snel. Heb nu een goed gevoel erbij aangezien ik nu wat flexibeler speel en ook meer let op het soort van tegenstander. Want als je daar een beetje op let heb je meteen een veel grotere "edge". En kan ik veel makkelijker vermijden dat ik broke ga.

Ik moet het toch een beetje op gevoel doen. Die starting handen chart... ja... ik weet niet. Ik kan niet op die manier spelen. En dat was ook de dag dat ik zoveel verloor van mijn 10,- dus ja. Zo dus sowieso niet meer.

Nog een note:
      Ik heb dat artikel van de 8 type tegenstanders dus (weer) doorgenomen (dit keer ook goed), en als ik mezelf moet omschrijven... tja... dan ben ik toch de donkey. Haha. Volgens mij toch een van de ergste type spelers om te zijn op misschien de maniac na. In ieder geval toch goed om van mezelf te weten?? Want voor de rest voorspelt het niet veel goeds... Maar in ieder geval weet ik het van mezelf.

Verder heb ik de coaching bijgewoond van Gerv en wow ik vond het moeilijk om alle tafels bij te houden. En ook om echt op de dingen te letten waar ik dan moeite mee heb. Maar dat is meer zelf hoe ik de coaching benut. Echter heb ik er wel wat van opgestoken. Grote C-bets schrok Gerv gewoon niet van af (maar ja zal wel meer iets over mij zeggen), dus ik hoef daar ook niet bang voor te zijn.

Vaak ook gebeurd dat hij een goede starting hand had en op de flop toch moest checken vooral bij bijvoorbeeld 2 tegenstanders of zo (of meer natuurlijk). En veel value betten deed Gerv, en niet betten om mensen te laten folden.

En dat is een beetje wat ik nu veel doe. Bijvoorbeeld heb ik vandaag ook een keer op fullring BSS geraised met AQo en koos er dus toen voor om naar $ 0,08 te raisen (4BB) in plaats van $ 0,06 (3BB). Aangezien er dan nog heel veel mensen komen. Ik toch eigenlijk inzet omdat ik AQ te goed vind om te folden maar het niet echt een fijne hand vind om te spelen. En ja merk dat ik met een raise van 4BB ook sneller de gewenste resultaten boek als met 3BB. Aangezien die vaak toch weer gereraised worden en ik wil niet dat mijn raise telkens op die manier continue verspilt wordt (wat anders... als ik die 3BB zou blijven aanhouden toch wel veel gebeurd bij mij, en ik haat een 3BB raise om vervolgens te moeten folden).

En ook vaak zat dat Gerv moest folden na een bet/cbet. En dat doet hij dan ook zonder al teveel gezeur (ik vind dat heel vervelend om te doen etc, ik bedoel dan ook dat lijkt dat Gerv daar nul moeite mee heeft).

Dus dit was het een beetje voor vandaag.

Heb me met relatief weinig handen en in een korte tijd omhoog gewerkt van 3,20 naar 5,10 om vervolgens de finale van wimbledon te kijken en andere dingen. Maar ik had nog langer door kunnen gaan.

Verder plan ik om eerder te folden in plaats van door te blijven callen wanneer iemand veel aan het raisen is (omdat ik toch vaak het meeste geld verlies wanneer ik pas op de showdown wil toegeven "ok hij had dus de betere hand" terwijl ik dat al lang had kunnen weten... vaak al op de flop of turn of iets dergelijks, want dat gebeurt mij wel vaak). En over het algemeen moet ik de bets en de raises van de tegenstander meer serieus nemen. En zwaarder laten wegen zeg maar in mijn beslissingen. Dat is wat voor nu mijn voornemens zijn.

Misschien voel ik me al snel pot-committed zoals het zo mooi wordt genoemd.

Oh ja, en ook iets! Ik value bet niet echt. Ik durf namelijk niet zo goed door te gaan tot de showdown. Zelfs met AA, als de pot groot genoeg is... dan bet ik liever zoveel dat ik net iets meer als een value bet.. om zeg maar... als ik op dat moment overpair heb met AA... toch niet tot de showdown te gaan. Omdat ik echt na een paar bad beats toch wel heel erg bang ben geworden voor die spelers die constant met draws meegaan. Denk niet dat dat goed is. Maar op dit moment win ik liever te weinig... dan dat ik heel veel verlies. Maar ja dat lukt ook redelijk.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Als ik die laatste post van jou lees kan ik maar een ding concluderen en dat is dat je wel erg bang bent om geld te verliezen. Door deze mindset zul je waarschijnlijk meer verliezen dan winnen. Probeer met meer vertrouwen aan de poker tafel te gaan zitten, anders wordt je straks veel te makkelijk van je handen afgezet en krijg je geen value voor je goede handen.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Nou ja dat is waar ik vandaan kom.

Maar ja als ik meer op de tegenstander let kan ik heel veel geld verdienen. Aangezien je gewoon moet wachten op dat ze in hun eigen valkuilen trappen.

Nou goed misschien is dat allemaal een beetje overmoedig en teveel. Maar ik denk wel dat alleen een beetje op de tegenstander letten gigantisch veel kan helpen, zeker op micro waar alles zo vreemd er aan toe gaat, en veel mensen toch redelijk slecht spelen.

- Speelde misschien eerst wat te tight en te passief (alleen 3BB betten en geen 4 preflop terwijl dat heel handig is). Ik heb dit nou wat meer aangepast, bet liever 4BB op deze microlimieten dan 3 pre flop, in ieder geval als ik open. Misschien 3BB als ik echt een goede hand heb (toch wel veel folds met 4BB).
      - Ik heb mijn continuation bets aangepast naar niet per se 2/3 of 3/4 pot. Ik merk dat vaak 4BB hier ook goed werkt. Dus ja zolang dat werkt waarom niet? Genoeg mensen die folden. Ik merk zelfs dat als ik groter bet dat mensen "het dan wel eens willen zien". En als ik 4BB bet ze al snel denken nou dat is net iets te groot voor mij. Dat is tenminste hoe ik denk dat het werkt aangezien ik hetzelfde zou denken. Mensen zijn niet echt pot-bewust op dit niveau.
      - Let meer op mijn tegenstander en dit loont dusver enorm vergeleken bij alleen MSS of BSS middels de charts.
      - Laat me niet meer mee sleuren tot aan de showdown om dan pas te concluderen dat hij inderdaad zo gigantisch veel bette omdat hij een enorme goede hand had. En niet om een bluf. En dit is mijn eigen donkey gedrag (ik zal even quoten): "Hij vermoedt overal blufs en denkt constant: „Hij heeft toch niets.“ Dat hij zelf nog minder in zijn hand heeft weerhoudt hem er niet van om mee te gaan met jouw inzet." Durven opgeven zeg maar. Dat is belangrijk. En ook kunnen folden als je met AK op de flop niks hit. Ik kan dat nog niet echt.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Het is natuurlijk goed dat je je op een aantal vlakken al verbeterd hebt. Daarbij is het ook goed om bewust te zijn van je eigen leaks.
      Maar ik doelde meer op de opmerking dat je bang bent tot de river te betten, omdat je al meerdere malen beats tegen hebt gehad. Het probleem is dan dat als jij een keer op de river checkt, nadat je op de flop en turn gebet hebt dat het lijkt alsof je geen sterke hand hebt. Dit kan andere spelers verleiden om de river dan te bluffen. Jij komt dan uiteindelijk voor een moeilijke beslissing te staan of je moet callen of folden. Het levert je vaak makkelijkere beslissingen op als je, je hand gewoon straight forward speelt en dus bet.

Daarnaast wil je op de micro's ook echt value krijgen voor je handen en wil je die vissen straffen voor het najagen van hun draws.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Haha ok ok.

Dit is dus de prijs die ik betaal om mezelf zo onder druk zetten met "dit is mijn laatste deposit" en om die dan zo klein te maken dat het eigenlijk onmogelijk is om fatsoenlijk een BRM te kunnen hanteren.

Maar ja. Ik snap helemaal wat je bedoelt en het zal ook waarschijnlijk heel erg waar zijn. En ik zal inderdaad waarschijnlijk verlies hierop lijden.

Alleen:
      Door deze mindset zul je waarschijnlijk meer verliezen dan winnen.

... hoop ik dat deze niet waar is. Ik hoop dat je doelt op "eerder verlies lijden als winst", omdat ik het misschien een beetje teveel presenteer alsof ik het profitabel zou vinden.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Haha njaa vergeet dan maar gewoon wat ik heb gezegd:P Ik wil je niet in de war brengen.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Lol, ik zal er in ieder geval rekening mee gaan houden, want ik heb net ook een paar handen ergens anders in dit forum gepost en daar bleek ook dat ik misschien een beetje te voorzichtig speelde. Ook omdat ik bang was om veel geld te verliezen.

Edit:
      Ok dus heb net een quick session gedaan. Heb $2,08 gewonnen in een sessie van 100 handen. Ging goed!! BR zit op dit moment weer op de 7,03 euro. Ik heb de BSS aangehouden met de BSS charts. En deze gaan toch veel makkelijker. Of ja, er wordt bij vermeld dat SSS en MSS makkelijker zijn dan BSS maar ten eerste ben je met de maximum buy in op NL2 van 2,00 meestal nog op het gemiddelde. Ooit zit er nog 1tje bij die rond de 4 of 5 euro zit. En ja het is weer speelbaar als ik met een wat hogere buy-in speel aangezien ik niet zo verschrikkelijk tight hoef te spelen. BSS is aanzienlijk minder tight als de MSS.

Heb een paar handen van die sessie gepost in de NL BSS Full Ring hand judgings forum voor NL20 en lager(link). Daar zaten een paar van de belangrijkste handen in.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Nou ik heb het idee alsof ik pas aan het einde van de dag moet posten (een overzicht van de dag vandaag)... maar ja. Ik speel de hele tijd op 1 tafel, en echt in kleine potjes. Heb in totaal vandaag 120 handen gespeeld en heb nu middels een paar gelukjes $3,66 winst. Allemaal met BSS.