NL5 KQo vs flop reraise

• smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Heya,

Dit is een van mijn eerste handen aan de tafel en villain is unknown.
      In een dergelijke situatie als deze weet ik nooit zo goed wat ik moet doen omdat wat hij doet naar mijn idee nergens op slaat, het enige wat ik kan bedenken is dat hij overdreven aan het protecten of bluffen is.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
      BB:
      $12.38
      CO:
      $5.39
      BU (Hero):
      $5.10
      SB:
      $14.62

Preflop: Hero is BU with Q, K.
      CO folds, Hero raises to $0.15, SB calls $0.13, BB folds.

Flop: ($0.35) K, 3, J (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.25, SB raises to $1.50, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.6.

Ik denk dat een fold hier wel veilig is, maar toch vraag ik me af met wat en waarom hij dit ingodsnaam zou doen.

Ty,

Kilian
  • 2 antwoorden
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Folden is inderdaad de veilige en juiste optie tegen spelers waarvan je niet goed weet hoe ze spelen. Het zou prima een protection-raise kunnen zijn op dit drawy board en dan lig je tegen zijn range heel ver achter. Vaak zie ik zelf zelden van zulke flopraises als bluff, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat deze speler het niet doet.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
      Folden is inderdaad de veilige en juiste optie tegen spelers waarvan je niet goed weet hoe ze spelen. Het zou prima een protection-raise kunnen zijn op dit drawy board en dan lig je tegen zijn range heel ver achter. Vaak zie ik zelf zelden van zulke flopraises als bluff, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat deze speler het niet doet.
      Tegen een unknown moet je of all the way gaan downcallen en hopen dat er uberhaupt bluffs in zijn c/R range zitten of gewoon folden.

Zoals je ziet is het eerste heel erg gamble gevoelig en later in de sessie weet je meer over je tegenstanders ;)

Mvg,
      Gerv