Ik zoek een boek over FL SH

• thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Hallo allemaal,

Na het lezen van de artikelen hier op de site en wat aanmodderen aan de tafels heb ik mijn keuze gemaakt: ik wil een goeie FL-SH worden. Ik wil dus ook graag 1 of meerdere boeken lezen maar kan het eigenlijk niet goed vinden. Het liefst wil ik een boeken lezen over FL-SH. Mag in het engels zijn, mag ook een basic boek zijn en liefst ook een aarader voor het vervolg. Wie o wie kan me helpen? Welk boek mag zeker niet in de kast ontbreken?

Alvast bedankt en tot ziens aan de tafels

Chipwolf
  • 18 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey thechipwolf,

Cool dat je een keuze hebt gemaakt! Zelf weet ik niet zoveel van FL, maar ik ben zeker dat een aantal users je hiermee later vandaag verder kunnen helpen.

Mijn advies zou in ieder geval zijn om zoveel mogelijk handen te posten in het hand beoordelings forum & om regelmatig FL coachings bij te wonen. Deze vinden iedere maandag plaats.

Groeten,
      Leo
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      ik hoop van harte dat er inderdaad iemand is die advies kan geven over pokerboeken en op de maandag zit ik aan de pc gekluisterd om elke keer weer iets bij te leren.
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Van FL boeken weet ik helaas ook niet veel, ik hoop dat misschien echte FL spelers hier meer over weten. Dukefreedom/Yoghi en Caroline of misschien pcbeem weten hier mogelijk wel wat van.

Hier kun je wel al onze FL video's voor silver status en lager vinden. Van deze video's kun je waarschijnlijk meer dan genoeg leren! :) In combinatie met de coachings en handbeoordelingen zelfs nog veel meer dan je uit een boek zou kunnen halen.

Succes met je FL carrière in ieder geval.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Boeken weet ik niks van (ik haat lezen), maar ik kan me alleen maar aansluiten bij reacties hierboven. Ben zelf een groot fan van judging forum en probeer op iedere hand (dat zijn er niet veel) mijn mening te geven. Denk dat je hier in combinatie met stats en eventuele reads meer van kunt leren dan van boeken. FL is veelal een spel van ervaring en spots aanvoelen en dit leer je het beste door spelen en handen bekijken vind ik!!
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Nooit een FL (of uberhaupt Poker) boek gelezen, dus daar kan ik niet mee helpen. De strategie artikelen hier zijn in ieder geval goed genoeg om de lage stakes te verslaan.

Verder ben ik er van overtuigd dat goed over handen nadenken en handen analyseren toch de beste manier is om beter te worden in FL SH.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Volgens mij zijn jullie het allemaal met elkaar eens: goed boek is er niet. Aangezien jullie een berg meer ervaring hebben ga ik jullie advies opvolgen. Vandaag een paar video's bekeken. Wel leerzaam. Uitkomst is helaas bedroevend. Krijg het gevoel dat ik steeds slechter speel naarmate ik meer leer. Zo irritant. Edit: ik weet niet niet zeker of ik slechter speel, ik verlies wel steeds meer waar ik in het begin wel won, niet gehinderd door enige kennis. Ik hoop dat het gewoon pech is en een te kleine sample size. Ik ga er vanuit dat het straks allemaal wel weer goed komt. Meer weten en leren kan toch onmogelijk een negatieve invloed hebben lijkt me maar het is wel een zure appel waar ik me door heen moet zien te bijten.

Voor wat betreft de strategie artikelen: Ik heb t/m zilver welgeteld 1 artikel gevonden specifiek over SH. Alle andere artikelen zijn mi. gebaseerd op FR en ik denk niet dat ik die informatie klakkeloos kan toepassen in SH, al zijn ze best leerzaam natuurlijk. Als dat wel zo is hoor ik het graag natuurlijk.

Nog heel even oefenen...

Chipwolf
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      En handen posten vind ik persoonlijk ook erg leerzaam!!

Daar leer je misschien nog wel het meeste van. Heb dit in begin ook veel gedaan en er veel van geleerd kortom laat die handen maar komen.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Zeker in het begin is het posten van handen erg belangrijk. Veel beginnende spelers denken vaak goed (genoeg) te spelen, maar dan blijkt bij het analyseren van hun handen meestal toch dat ze aardig wat (standaard) fouten maken.

Op zich is het voor beginnende FL spelers wel aan te raden om met FR te beginnen, omdat SH toch meer inzicht over het postflop spel vereist. Om die reden gaan de gold artikelen pas specifieker op SH in, hoewel de meeste zilver- kennis algemeen genoeg is om ook op SH toepasbaar te zijn.

Als je toch SH wilt spelen heeft duvel666 hier nog een chart van de standaard SH preflop speelwijze gemaakt.
    • thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Ook het posten van handen ga ik in de nabije toekomst doen. Ik speel de laatste tijd meer op everst en dan kan je de Handen niet handig posen en vanuit HM heb ik ook nog geen handige manier kunnen vinden. Zodra ik daar iets handigs op heb gevonden Ga ik zeker posten want er zijn zeker wel handjes waar ik twijfel of ik het goed heb gedaan.

Na het zien van wat video's heb ik ook mijn spel iets aangepast, beter rekening gehouden met mijn plaats aan de tafel. Ook een heel stuk minder gelimpt. De weg terug omhoog is weer ingeslagen want het lijkt zich wel uit te betalen ;-)

Chipwolf
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Ben nu het boek "Think like a poker pro" aan het lezen.
      Is wel goed en ook voor FL spelers.
      Eigelijk trekt het mij wel aan om eens een tijdje FL te gaan spelen.

Ik heb een probleem met het studeren van poker en ben opzoek naar de juiste manier voor mij.Kan mischien stom klinken maar het is zo.

En vooraan int boek staat Pokerstrategy.com vermeld :D

Dan moet het wel een goed boek zijn zeker :s_evil:
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Meer FL spelers nooit verkeerd, bij fase lijkt het op het judge forum wel een kerkhof zo uitgestorven :O .
    • sfinxs1000
      sfinxs1000
      Totaal
      Byron Jacobs is (was?) een Engelse FL video producer voor pokerstrategy.
      http://www.pokerstrategy.com/news/content/Video-Interview-Byron-Jacobs-at-the-PokerStrategy.com-Headquarters_35395/
    • bassieundadriaan
      bassieundadriaan
      Bronze
      Zelf heb ik een tijd limit gespeeld. In de loop van de tijd een aantal boeken gelezen.

Full-ring

Verder is Small Stakes Hold'em van Miller, Sklansky en Malmuth een boek dat ikzelf erg nuttig vond. Is het standaardwerk voor limit FR heb ik me laten vertellen. :)
      Short-handed

Limit Hold'em: winning short handed strategies van Borer en Mak

In Holde'em poker for advanced players van Sklansky en Malmuth staat een hoofdstuk over short-handed (H5 geloof ik)

Verder veel spelen, handjes posten en filmpies kijken

Succes!
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Gisteren +- 700 handjes FL gedaan op stars (4tafels 0.25-0.5)
      Na ongeveer 200 handjes begon ik te flippen :D .
      Wat is dat, die manne denken niet na zeker pfff .
      TAKTAKTAKTAK wa moet ik hier van denken :f_biggrin: .
      Als ge dat niet gewoon zijt laat ge u ongelooflijk beinvloeden pfff.
      Stond op een moment - 38$.
      Chat afgezet,want begonnen ook nog tezagen dat het niet snel genoeg ging.
      Toen mijn tijd gepakt en ging het pakken beter =)

6$ down

Valt eigenlijk nog mee ,na +-400 handjes mij niet meer laten afjagen.

Is dat normaal bij FL dat het zo snel gaat???
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Winning in tough holdem games van stoxtrader is wel goed. Beetje outdated al, maar veel ok concepten.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ja is normaal, altijd actie in FL :)
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Winning in tough holdem games van stoxtrader is wel goed. Beetje outdated al, maar veel ok concepten.

Ha ok thx :P
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Zelfs live is limit echt supersnel. Ik ben nu een van de tragere aan tafel, terwijl ik in NL altijd de snelste ben. In limit gaat ook niemand holywooden zoals in NL als ze gaan 3betten op de flop bv. Is gwn raise 3bet 4bet CAP! Is veel fijner dan kijken naar hoe spelers denken.