QQ in BB

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      just unlucky of had ik de hand anders moeten spelen ??

Pacific Poker - $0.06 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $1.10
      MP+1: $14.86
      CO: $6.00
      BTN: $4.60
      SB: $7.68
      Hero (BB): $5.61
      UTG: $7.92
      UTG+1: $14.49

SB posts SB $0.03, Hero posts BB $0.06, CO posts DB $0.06

Pre Flop: ($0.15) Hero has Q:club: Q:spade:

fold, fold, MP calls $0.06, fold, CO checks, BTN calls $0.06, fold, Hero raises to $0.33, fold, fold, BTN calls $0.27

Flop: ($0.81, 2 players) J:heart: 7:spade: T:diamond:
      Hero bets $0.40, BTN calls $0.40

Turn: ($1.61, 2 players) 3:diamond:
      Hero bets $0.80, BTN calls $0.80

River: ($3.21, 2 players) 9:spade:
      Hero bets $1.60, BTN calls $1.60

Hero shows Q:club: Q:spade: (One Pair, Queens) (PreFlop 84%, Flop 69%, Turn 80%)
      BTN shows 8:diamond: T:spade: (Straight, Jack High) (PreFlop 16%, Flop 31%, Turn 20%)
      BTN wins $6.04
  • 2 antwoorden
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      NOOB-ALERT: Ben zelf nog een noob in poker :D

Pre flop: 4BB + 1BB per limper => 0.42$

Flop: Hoger betten (0.50$), er ligt een draw op het board, je wilt je hand tegelijk beschermen en value halen uit Jx, Tx en draws.

Turn: Hoger betten (1$) er komt namelijk een flush-draw + je wilt value halen uit draws, Jx en Tx

River: De kaart geeft een straight-mogelijkheid en ik denk als je hier op bet, dat je enorm sterk overkomt en de straight-kans schrikt vele mensen af. Ik vraag mij af of je hier nu zo'n 1/3 pot moet betten als blockbet of gewoon moet checken?

Gaan slechtere handen hier nog callen?
      Nee, maar zo'n 9 is wel een perfecte bluf kaart. Hierdoor kan een speler je afschrikken door te bluffen, terwijl als je een blockbet plaats hij al minder geneigd is om te bluffen.

Ik zou hier denk ik 1/3 pot betten en folden bij re-raise. Anyhow, op lange termijn speel je profitabel tegen zo'n speler...

Vergeet ook niet om je results te verbergen met een spoiler box of "highlight to see". Handen beoordelen verloopt correcter als je de tegenstander zijn hand niet ziet ;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop moet inderdaad een stuk groter, $0.42 of zelfs $0.48 (omdat je uit positie zit) kan hier prima. Daarnaast zit je niet met een volle stack aan tafel, is er bij Pacific Poker geen optie om auto-rebuy aan te zetten? Want met de BSS hoor je eigenlijk altijd met 100bb aan tafel te zitten. ;)

De flop is best wel drawy omdat er zo veel straightdraws mogelijk zijn. Omdat je tegenstander geen volle stack heeft en dus een beetje fishy overkomt moet je hier flink gaan betten voor value en protectie omdat hij je met allerlei Jx, Tx en straightdraws gaat afbetalen.

Als je het pre-flop $0.48 had gemaakt dan was de pot op de flop $1.11. Met een flinke c-bet van $1 zou de pot op de turn al $3.11 zijn, terwijl je tegenstander dan ongeveer dan een pot-sized bedrag over heeft, waardoor je hem all-in kan zetten. ;)

Vaak kan je tegen de meeste tegenstanders (helemaal die met een fishy stack) een overpair simpel bet/bet/bet spelen, zo lang je geen actie krijgt. In deze hand dus ook, het is jammer dat hij zijn gutshot hit op de river maar dat is nou eenmaal poker. :)