NL10 AJo vs grote river bet

• smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Heya,

Dit is een situatie waar ik (te) vaak in terecht kom en volgens mij wel een leak is in mijn game. Op villain heb ik nog niet heel veel stats maar het lijkt een calling station (over 60 handjes). De flop bet ik gewoon voor value, als op de turn de flush aankomt besluit ik gewoon door te betten omdat ik dan een fold krijg van alle mindere handen waarschijnlijk en op het moment dat ik check en hij bet heb ik geen idee waar ik sta. Op de river heb ik echt geen idee meer wat ik moet doen, ik denk dat ik nog best showdown value heb dus ik besluit c/c te spelen, echter is zijn river bet zo groot dat het lijkt of hij nu opeens dikke value wil halen uit een betere hand dan die van mij. Daarom besluit ik te folden.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $10.45
      MP3:
      $23.66
      CO:
      $22.40
      BU:
      $13.76
      SB:
      $5.51
      BB:
      $10.00

Preflop: Hero is MP2 with J, A.
      Hero raises to $0.30, 2 folds, BU calls $0.30, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.75) A, 6, 2 (2 players)
      Hero bets $0.50, BU calls $0.50.

Turn: ($1.75) 6 (2 players)
      Hero bets $0.90, BU calls $0.90.

River: ($3.55) K (2 players)
      Hero checks, BU bets $2.53, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $3.55.

Wat denken jullie dat de beste line is bij zo'n hand als deze?

Ty,

Kilian
  • 4 antwoorden
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Hmm dit is wel lastig.

De turn is denk ik wel een valuebet waard aangezien er nog wel mindere azen in zijn range zitten. Daarnaast moet je je hand nog beschermen tegen een 4e :heart: . Ik denk dat je de river hier wel moet check/callen als hij veel stationed. Je zal wel vaak beat zijn door flushes of evt AK/6x maar ik denk dat je hier veel vaker tegen een split en evt een rare soort gemist draw (afhankelijk van zijn preflop callingsrange) aanzit dan valuehanden. Maar ik ben zelf ook een station dus vind het vrij lastig een goed advies hierover te geven.
    • smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Hey Vinmunt,

Bedankt voor je reacties op mijn handen, vind je antwoorden altijd erg verhelderend :) Ik ben nu bezig de overstap naar NL10 aan het maken wat nog niet helemaal lekker gaat dus vroeg me af of je misschien zin had om een keertje mee te kijken? Als je daar zin in hebt moet je me maar even op skype toevoegen: smoothcriminalgames indien je hier geen zin in hebt is het natuurlijk ook prima en blijf ik hier lekker handjes posten.

Bedankt voor je hulp,

Kilian
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Ik heb je toegevoegd ;) .
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik ben het inderdaad eens dat Flop & Turn pure valuebets zijn. De River is een spot waarin ik NOOIT check/call tegen een Station. Je weet niet wat zijn frequentie van splitting Aces en bluffs zijn terwijl je weet dat ie altijd bet met betere 2pairs & flushes.

Naar mijn mening is dit gewoon een bet in de vorm van bluff (Als ie een split fold, winning!) en als ie raised heeft ie gewoon een Flush.
      Je hoeft qua sizing hier niet zoveel te betten: 33-50% pot

Mvg,
      Gerv