NL10 AK in SB vs 4bet

• smoothkilian
      smoothkilian
      Bronze
      Ik heb echt geen flauw idee hoe ik deze hand had moeten spelen.
      Ik zit hier tegen een unknown villain waardoor ik denk dat ik misschien had moeten flatten of folden op zijn 4bet.

Het probleem zit hem erin dat ik AK een te sterke hand vind om op te geven in een situatie als deze (misschien onterecht). Ik 3bet de persoon die vanaf de button opent en krijg een kleine 4bet, geen idee of dit een bluff of value bet is natuurlijk. Ik besluit deze 4bet eigenlijk zonder na te denken te flatten en kom dan op de flop al voor een moeilijke beslissing te staan. Door de zwakte die hij toont op de flop ga ik er al bijna vanuit de beste hand te hebben...

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      BU:
      $10.00
      SB (Hero):
      $10.00
      BB:
      $37.55
      MP3:
      $13.86
      CO:
      $15.62

Preflop: Hero is SB with A, K.
      2 folds, BU raises to $0.30, Hero raises to $0.90, BB folds, BU raises to $2.10, Hero calls $1.20.

Flop: ($4.3) 2, 4, 9 (2 players)
      Hero checks, BU checks.

Turn: ($4.3) 6 (2 players)
      Hero checks, BU bets $2.00, Hero calls $2.00.

River: ($8.3) K (2 players)
      Hero checks, BU bets $5.90, Hero calls $5.90.

Final Pot: $20.1.

Results follow:

BU shows three of a kind, kings(Kh Kd).
      Hero shows a pair of kings(As Kc).

BU wins with three of a kind, kings(Kh Kd).

:f_cry:

Kilian
  • 2 antwoorden
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Ik flat hier liever niet uit positie. Ook als is de 4-bet hier erg klein. Dat betekent dat ik dus ofwel fold ofwel 5-betshove. In zulke stealsituaties ga ik vaak broke tenzij ik weet dat villain zeer tight 4-bet/nooit 4-bet bluffed.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoihoi!

een algemene tip die ik je kan geven is dat wanneer je niet weet wat je moet doen (confused state of mind) dat je NOOIT moet gaan callen. Het is het beste om of te gaan reraisen (in dit geval push) of gewoon te folden en later te analyseren.

In deze hand had ik eerst iets groters ge3bet omdat je OOP zit. Wanneer Villain 4bet ben ik bereid om het erin te krijgen dus schuif ik

Mvg,
      Gerv