Luca02

• luca02
      luca02
      Bronze
      De zomervakantie is eindelijk begonnen en ik kan nu eindelijk genoeg tijd inplannen om mijn spel te verbeteren. Daarbij is het ook mooi meegenomen dat ik sinds kort de platinum status heb.

Mijn poker achtergrond
      Ik ben sinds vorig jaar mei lid van PS. Echter heb ik in het begin te weinig tijd aan mijn spel besteed en ben ik meerdere malen broke gegaan (altijd voor maar kleine bedragen $10,$20, etc) Uiteindelijk heb ik in het afgelopen najaar een klein roll weten op te bouwen van zo'n $150 en deze heb ik toen uit laten cashen, omdat ik geen tijd meer had om te spelen. Ik liet toen op een aantal sites gewoon een klein bedrag staan om zo af en toe nog een klein beetje te spelen.

Nu heb ik in april 20 euro op Unibet gestort en dit heeft me geen windeieren gelegd. Zo had ik na 1,5 maand zo'n 500 euro. Hier heb ik 480 euro van uit laten betalen. 150 euro heb ik op William Hill gezet, 33,- gebruikt om HEM (small version) te kopen en dus zo'n 300 euro heb ik op mijn bankrekening laten staan (beetje bier geld is nooit verkeerd in de zomer;) )

Het plan was om mijn bankroll op William Hill weer opnieuw op te bouwen. Echter liep dit in de afgelopen dagen niet geheel naar wens. Zo kreeg ik mijn HUD niet echt goed aan het werken en vond ik de software maar k*t en traag lopen. Dit heeft me doen besluiten 100,- uit te cashen en over te zetten naar Party Poker (mede door de reload bonus).

Sinds vandaag speel ik dus op Party Poker en ben ik begonnen met een roll van $140. Ik ga in het begin met een agressief BRM spelen en speel nu dus BSS NL10. Net heb ik even een sessie van zo'n 1800 handen gespeeld en ben nu alweer 3,5 BI up. Dus de tussenstand is $177.

Sites waar ik ook nog een roll op heb zijn:
      William Hill: 40 euro
      Unibet: 20 euro
      FTP: $100 (maarja daar kan ik dus naar fluiten)
      Pokerheaven: 10 euro.

Op bovenstaande rooms zal ik af en toe 4NL spelen en dan zie ik wel wat ik daar van kan maken. Ik ga me het meest richten op Party poker.

Doelstellingen:
      - Upmoven naar 25 NL (bij $625)
      - Alle gold en platinum artikelen bestuderen en eventueel samenvatten.
      - De video content van BSS shorthanded bekijken.
      - BSS shorthanded coachings volgen
      - In HEM mijn handen analyseren en zo mijn spel improven.

Uiteindelijk is het doel wat extra zakgeld bij elkaar te spelen voor de aankomende zomerfeesten (Nijmegen) en mijn zomervakantie naar Italië.

Verklaring titel
      De titel van mijn blog is mogelijk wat ver gezocht:p Maar het heeft met een van mijn leaks te maken. Ik praat mezelf te vaak in een call, waardoor ik toch nog te vaak iemand afbetaal met een marginale hand. De titel is mijn motto voor de komende tijd;)

• 718 antwoorden
    • luca02
      luca02
      Bronze
      -
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Wow nice bezig! Bolleltje-waardig ;)
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Wow nice bezig! Bolleltje-waardig ;)
      Mooi en bedankt;) zal ook eens ff een kijkje nemen in jou blog.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer op William Hill speel. Zat er eerst over te denken het eerst nog een week aan te zien, maar ik tillte echt super hard door die laggy software. Verder was het ook zeer frustrerend dat de HUD stats telkens verschoven. De instructies die ik op het forum van HEM zag staan die werkten ook niet. Gelukkig werkt HEM nu perfect op Party poker en heb ik daar dus ook geen frustraties meer om. Daarnaast vind ik de lay-out van Party poker ook veel overzichtelijker dan die van WH.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja de lay-out van party zal wel beter zijn ;) . FTP vond ik de beste lay-out hebben maarja...

Je moet bij je HUD options wel iets instellen als je prefered seating hebt ingesteld ofzoiets. Heb er zelf ook nog wat probs mee.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Ja ik heb de preferred seating al ingesteld en op Party poker werkt dat nu ook perfect. De HUD staat nu telkens op de goede plek en ik hoef dus niet zelf de HUD stats meer te verplaatsen.

Bij William Hill heb ik het op precies dezelfde manier ingesteld als dat op de HEM site stond. Alleen lukte het maar niet. Telkens als ik dan een tafel opende dan stonden de stats bij de verkeerde personen. Als ik dan de stats bij de juiste personen had gezet en een tweede tafel opende dan stond op de tweede tafel alles weer verkeerd. Dit schoot dus echt niet op en was zeer frustrerend.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Ff een korte update: heb helaas niet veel gespeeld deze week. Zo juist een korte sessie van zo'n 500 handen en ben weer 4,7 BI up. Ben nu over $200 en heb dus weer wat speelruimte op NL10. Komende week ga k ff een grind week houden, hopen dat het zo goed blijft gaan!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hoe komt het dat je platinum ben en maar nl10 speelt?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Bij william hill krijg je meer SP voor elke dollar aan rake dat je produceert dan veel andere rooms. Dus je krijgt sneller een hogere status :)

Veel succes iig hier!
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Hoe komt het dat je platinum ben en maar nl10 speelt?
      Ehm in de maand juni speelde ik nog op Unibet.
      Hier kreeg je voor elke $1 rake 4 strategypoints.
      Hier heb ik toen aardig wat gespeeld (op Unibet 1600 strategypoints in juni).
      Daarnaast speelde ik 20NL op Unibet en heb ik een groot deel laten uitcashen voor de zomervakantie, zodat ik wat extra geld heb.
      Momenteel speel ik dus 10NL, maar ik hoop eigenlijk over 1 à 2 weken 25 NL te kunnen spelen. Hiervoor moet ik wel aardig wat grinden, echter is het niveau op Party poker wel zo extreem laag dat ik het wel mogelijk acht.

Ik heb gister na het stappen nog een sessie gespeeld met me dronken kop :facepalm: iets van 4 BI down. Gelukkig heb ik dit net weer goed kunnen maken (5,5BI up). Heb onderhand ook 2 stappen van mijn bonus vrijgespeeld (2x $14) Momenteel is me BR $235. Op naar de $625 :coolface:
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Moet echt zorgen dat ik niet meer s'nachts ga spelen. Op Unibet was dit altijd een groot succes, maar nu op party poker tilt ik te hard door al die suck outs die je krijgt. Vervolgens ben ik dan zo dom om te denken dat ik het wel terug win en dan verlies ik nog eens 2BI :rage:
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW

Veel succes iig hier!
      Bedankt!
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Weet iemand hoe je handen uit HEM hier op het forum kunt posten. Ik weet niet waar ik de hand in text format kan vinden, zodat ik deze in de handconverter kan gooien.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Bij handreplayer staat handhistory
      klik die aan en dan op het vakje 2+2, die plakken hier en voila. :D
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oke bedankt! Ga gelijk eens kijken of ik wat leuke handen te posten heb;)
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Hoe vinden jullie de betsizing hier? Had ik hier meer value uit kunnen halen? Die speler speelde redelijk passief en was bang dat als ik op de river te groot zou betten hij zou folden.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($12.69)
      BB ($15.25)
      Hero ($10)
      CO ($18.40)
      BTN ($11.03)

Dealt to Hero J:spade: Q:spade:

Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, fold, SB calls $0.35, fold

FLOP ($1.30) Q:club: 4:heart: J:club:

SB checks, Hero bets $0.93, CO folds, SB calls $0.93

TURN ($3.16) Q:club: 4:heart: J:club: 5:diamond:

SB checks, Hero bets $2.40, SB calls $2.40

RIVER ($7.96) Q:club: 4:heart: J:club: 5:diamond: 6:diamond:

SB checks, Hero bets $4.60, SB calls $4.60

Hero shows J:spade: Q:spade:
      (Pre 32%, Flop 80.7%, Turn 93.2%)

SB shows Q:heart: A:club:
      (Pre 68%, Flop 19.3%, Turn 6.8%)

Hero wins $16.31
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Dacht even leuk MTT's te spelen. Was vergeten hoe erg die toernooien me tilten.

Zojuist QT op een QJ3 board, maak ik een 3/4 pot size bet.
      Wordt gecalled en de turn brengt een Q. De ander gaat all in en ik snap call.
      Hij laat A6s zien en heeft alleen een flushdraw. Natuurlijk complete de river zijn flush. Vervolgens tegen de zelfde kerel pre flop all in met mijn laatste 5BB.
      Ik heb AJ en hij A10 en hij flopt gelijk een flush.

K%@%er MTT's
    • luca02
      luca02
      Bronze
      -
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Er is een hand waar ik echt verschrikkelijk van baal hoe ik die heb gespeeld.
      Als ik die nu ook terug zie schaam ik me er zelfs voor zowel betsizing als de fold op de river. Weet nu niet of dit te wijten is aan dat ik nog moet wennen aan de hoeveelheid tafels die ik nu speel. Het is natuurlijk wel zo dat de beslissingen sneller genomen moeten worden en ik heb daardoor soms te weinig tijd om de hand te analyseren en te plannen.

Om mezelf dan maar ff aan de schandpaal te hangen post ik de hand maar :facepalm: :f_frown:

Ik dacht op de river dat vilain een set had of misschien two pair. Zo was het echt een loose passive vis en was dit de eerste keer dat hij enige agressie toonde. Uiteindelijk liet hij de bluf zien en kon ik mezelf wel voor me kop slaan. Heb maar gelijk een note gemaakt van 'm. Ik ga morgen de rest van de sessie nog even nakijken om te zien of ik nog meer grove fouten heb gemaakt.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($13.95)
      BB ($12.05)
      UTG ($11.02)
      UTG+1 ($16.89)
      Hero ($10.05)
      BTN ($3.14)

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

UTG raises to $0.30, fold, Hero raises to $1, fold, fold, fold, UTG calls $0.70

FLOP ($2.15) T:diamond: 4:spade: K:club:

UTG checks, Hero bets $1.53, UTG calls $1.53

TURN ($5.21) T:diamond: 4:spade: K:club: 6:diamond:

UTG checks, Hero bets $2.47, UTG calls $2.47

RIVER ($10.15) T:diamond: 4:spade: K:club: 6:diamond: 7:diamond:

UTG bets $6.02 (AI), Hero folds

UTG shows Q:diamond: A:club:

UTG wins $9.65