NL2 T8o (goede raises en dergelijke met OESD?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2
      MP3:
      $2,15
      BU:
      $1,82

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with T:heart: , 8:spade:
      MP3 calls $0,02, CO folds, BU calls $0,02, SB folds, Hero checks.

Flop: ($0,07) J:diamond: , 9:club: , 2:diamond: (3 players)
      Hero bets $0,02, MP3 folds, BU raises to $0,06, Hero calls $0,04.

Turn: ($0,19) 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,1, Hero calls $0,10.

River: ($0,39) 7:club: (2 players)
      Hero bets $0,1, BU calls $0,10.

Final Pot: $0,59

Results follow (highlight to see):
      BU shows (Ad Js)
      Hero shows a straight, jack high (Th 8s)

Hero wins with a straight, jack high (Th 8s)

Ok dus ik vroeg me af wat jullie mening is over hoe ik deze hand gespeeld heb.
      Ik was BB dus ik had een free play kans. Dan krijg ik op de flop een OESD draw.

Ik wist even niet wat ik moest doen aangezien ik op de MSS charts heb gelezen dat je als je via de BB in de hand rolt dat je dan ineens veel minder moet spelen (vond dit raar). Aanzienlijk minder. Zelfs OESD draws misschien niet.

Dus ik vroeg me... af... terwijl het mijn beurt was... wat ik nou moest doen. Besloot uiteindelijk te raisen met 2 aangezien ik mijn kansen toch wel leuk vond en ik wilde vermijden dat iemand door 2 checks zou raisen naar bijvoorbeeld 0,06 (dat zou wel een fold zijn). Maar ja. Alsnog een reraise naar 0,06. Weet niet.. zal wel gewoon hebben gecalled om de turn te zien. En ja hoor een 7.

En vanaf dan ben ik benieuwd wat jullie van mijn play vinden? Ik dacht namelijk ok hij is dus de agressor dus ik kan hem lekker blijven callen en op die manier geld uit hem trekken zonder al teveel risico (dit is wat ik dan dacht). Is dit waar? En had ik bijvoorbeeld meer moeten raisen op de river??

Ik maakte ook gebruik van de 2de zeven als scare card :P Ik dacht als hij fold vind ik dat ook niet erg, maar ik had in ieder geval geen zin in een grotere raise van zijn kant dan 10 cent. Dus ik dacht ik bet het al gewoon al vooraf.

Ok dus veel gedachtes en dergelijke, doet er even allemaal niet toe, wat denken jullie?
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hey fakethat ;) Goed dat je wat handen post, hier leer je zeker uit!

Wat ik erover denk:

preflop :)

Op de flop heb je hier 2 keuzes: semi-bluffen of check/call - of check/fold als de bet te groot is. Maar vanwege de implied odds call ik hier zelfs nog 6cent.
      Ik zou hier geen semi-bluf maken omdat je dan een vreemde line neemt, je checkt je BB en komt dan ineens tot leven - donkbet genoemd. En als je dan toch wel semi-bluffen mag dit gerust 4 cent zijn.

Op de turn hit je dan je straight en check callt... Dit zou ik niet gedaan hebben vooral vanwege de 3 flushkaarten. Hier moet je zeker protecten en value halen! Dus een 14c bet is wel goed. Je kan hier ook altijd check-raisen maar ik denk dat daar niet veel value uit valt te halen aangezien je wss een groot deel van zijn range laat folden.

As played bet ik op de river wat groter voor value - een 28 cent ofzo, standaard bet dus. Een 7 op de river is niet echt een scarecard, een overcard zou een scarecard kunnen zijn.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Bedankt, heb veel aan deze informatie.

Al in al denk ik inderdaad dat ik te bang ben geweest. Aangezien een straat middels allebei mijn kaarten die ik in mijn hand heb toch wel goed is, en niet snel getroffen kan worden door een potentieel hogere straat. Niet snel zeg ik daar bij.

Mijn hand beschermen tegen een flush-draw, natuurlijk!! Helemaal niet mee bezig geweest. Ja ik zie wel dat dat de 3de ruiten is alleen het interesseert mij niet omdat het niks met mij te maken heeft. Maar alles wat voor mijn tegenstander van belang kan zijn is natuurlijk ook van belang voor mij.

En als ik zo uiteindelijk zie hoe je 4 cent meer op de turn bet, en dan 28 cent op de showdown... nou ja dat is toch 22 cent meer als ik heb gedaan. Alhoewel ik betwijfel of hij mee was gegaan op de river.

Alleen daar heb ik dan nog een vraagje over. Omdat die bet van 28c dus een standaard bet zou zijn in dit scenario voor op de river. Maar... ja ik weet niet of dit klopt. Ik heb het idee dat op microlimieten hier meteen op wordt gefold. En dat de 2/3 bets en de 3/4 bets veel te groot zijn.

Merk dat qua continuation bets alles lager kan (om ze effectief te maken) maar ook dat als ik wil value betten dat mensen toch al gauw folden bij bets boven de helft van de pot. Of je hebt zo'n reraiser of zo iemand die meteen all in gaat maar dat gebeurd meestal wanneer je een beetje hebt zitten porren op agressie en initiatief (zoals raise en reraise preflop en ook geklooi op de flop zelf).

Wat zou ik dan trouwens moeten doen, stel ik bet 14c en hij reraised of gaat all in? Of stel hij doet dit op de turn van een 7?

Nou ik denk dat ik het antwoord al weet. Maar ja. Want ja vaak zijn ze al bereid om dit soort capriolen uit te halen bij 2 pair of een set. En volgens mij verslaat een straat allebei nog steeds. Dus misschien dat dat niet zo moeilijk is. En de kans dat iemand een full house heeft tja... nou goed. Als je daar vanuit gaat kan je niks spelen haha. Iemand met een hogere straat waar ik 2 kaarten voor nodig heb (buiten de community cards)... I don't know..
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door fakethat
      Bedankt, heb veel aan deze informatie.

Al in al denk ik inderdaad dat ik te bang ben geweest. Aangezien een straat middels allebei mijn kaarten die ik in mijn hand heb toch wel goed is, en niet snel getroffen kan worden door een potentieel hogere straat. Niet snel zeg ik daar bij.

Mijn hand beschermen tegen een flush-draw, natuurlijk!! Helemaal niet mee bezig geweest. Ja ik zie wel dat dat de 3de ruiten is alleen het interesseert mij niet omdat het niks met mij te maken heeft. Maar alles wat voor mijn tegenstander van belang kan zijn is natuurlijk ook van belang voor mij.

En als ik zo uiteindelijk zie hoe je 4 cent meer op de turn bet, en dan 28 cent op de showdown... nou ja dat is toch 22 cent meer als ik heb gedaan. Alhoewel ik betwijfel of hij mee was gegaan op de river.

Alleen daar heb ik dan nog een vraagje over. Omdat die bet van 28c dus een standaard bet zou zijn in dit scenario voor op de river. Maar... ja ik weet niet of dit klopt. Ik heb het idee dat op microlimieten hier meteen op wordt gefold. En dat de 2/3 bets en de 3/4 bets veel te groot zijn.

Merk dat qua continuation bets alles lager kan (om ze effectief te maken) maar ook dat als ik wil value betten dat mensen toch al gauw folden bij bets boven de helft van de pot. Of je hebt zo'n reraiser of zo iemand die meteen all in gaat maar dat gebeurd meestal wanneer je een beetje hebt zitten porren op agressie en initiatief (zoals raise en reraise preflop en ook geklooi op de flop zelf).

Wat zou ik dan trouwens moeten doen, stel ik bet 14c en hij reraised of gaat all in? Of stel hij doet dit op de turn van een 7?

Nou ik denk dat ik het antwoord al weet. Maar ja. Want ja vaak zijn ze al bereid om dit soort capriolen uit te halen bij 2 pair of een set. En volgens mij verslaat een straat allebei nog steeds. Dus misschien dat dat niet zo moeilijk is. En de kans dat iemand een full house heeft tja... nou goed. Als je daar vanuit gaat kan je niks spelen haha. Iemand met een hogere straat waar ik 2 kaarten voor nodig heb (buiten de community cards)... I don't know..

Goed dat je vragen blijft stellen. Ik ben hier niet zo goed in (het beantwoorden) maar ik zal mijn best doen en misschien leer ik iets bij van de beoordelaar zijn verbetering :) .

Ten eerste: Scared money is nooit goed. Wees nooit bang om iets te callen of te folden. Probeer gewoon het beste te doen, hetgene waarvan je denkt dit gaat me het meeste geld opleveren op termijn. Dus als iemand met any 2 pusht en je hebt Ax call je gewoon elke keer als hij pusht om een voorbeeld te geven. Je kan ook folden omdat je bang bent dat je geld verliest door ongeluk, maar op termijn zal deze beslissing je geld opleveren. No scared money dus ;) .

Ten tweede: Ja inderdaag beschermen tegen een flushdraw en hierbij natuurlijk value halen uit zijn draw(s). Als je minder dan half pot bet kan hij hier makkelijk callen met een hoge flushdrawkaart want je geeft hem de odds ervoor. Zorg dat je tegenstander in de fout gaat door hem minder goede odds te geven ;) .

Ten derde: Je merkt op dat een 2/3-3/4e potbet te groot is en geen value krijgt op de micro's. Volgens mij heb je dat dan in een short term ervaren. Als je tegenstander iets heeft zal hij vaak geen verschil zien tussen 1/2 en 2/3 potbet. Meer nog, op die limieten zullen ze vaker nog looser afstacken en kan je dus wat groter betten. Ondanks is dit zeer tegenstanderafhankelijk en kijk je dus best naar de stats. Als je tegen een huge fish speel met vpip 90 en went to showdown van 80% tja dan kan je makkelijk overbetten met een goede hand.

Ten vierde: Als hij op de turn of de river meteen all in gaat dan is natuurlijk de vraag of je zal callen. Ook dit is weer afhankelijk van de stats van je tegenstander en de reads op hem. Ook hoeveel er al in de pot zit en hoeveel je nog moet investeren. Op de turn kan je inderdaad wel callen omdat sets daar kunnen pushen etc...
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Goed dat al op zijn vragen ingaat Farmachist, daar leren jullie beiden van denk ik, en dan hoef ik niet alles meer uit te leggen. ;)

Op de flop heb je wat mij betreft twee mogelijkheden: c/c of semibluffen. Als je c/c speelt dan kun je gewoon goedkoop kijken of je je draw hit en dan kan er niet zo veel fout gaan. Een nadeel is dat je wat doorzichtiger bent, want als je c/c speelt en dan agressiever wordt als er draws aankomen, dan zullen villains je sneller op een gehitte draw zetten. Als je direct gaat betten op de flop als semibluf, dan zullen ze je eerder op een top pair zetten en verwachten ze het niet als je een draw hit, dus je haalt potentieel meer value als je hit. En je hebt een kans om direct de pot op te pakken, maar die kans is vrij klein. Er is niet geraised preflop, dus villains kunnen allerlei Jx, 9x en allerlei draws hebben die ze nooit meteen zullen wegleggen. Gezien deze redenaties zou ik zelf betten op de flop (omdat je dan dus veel minder leesbaar bent) en doorzetten als je hit op de turn, en checken als je de turn mist en dan weer als een normale draw verder spelen. Maar uiteraard is een c/c op de flop ook geen slechte keuze.

In elk geval hoort minbetten eigenlijk niet thuis in het arsenaal van een goede speler, op misschien hele bijzondere uitzonderingen na. Kies dus gewoon tussen checken of $0.06/$0.07 betten op de flop.

Op de turn hit je je straat, maar ook de flush draw is aangekomen. Enerzijds wil je nu value halen en je hand beschermen tegen mogelijke flush draws, maar anderzijds wil je ook niet te hard van stapel lopen omdat je dan te vaak een flush aan het afbetalen bent. Je wilt op de turn dus geld in de pot krijgen, maar ook niet te veel. Ik zie twee mogelijkheden. De ene is om te checkraisen. Het nadeel is dat villain behind kan checken en dat je met een checkraise hem veel van zijn zwakkere handen laat folden. Daarom is zelf betten toch de betere keuze denk ik, ook al heb je niet het initiatief. Gezien bescherming en value zou je redelijk groot kunnen betten, bijvoorbeeld $0.16. Mocht villain dan raisen dan wordt het niet makkelijk voor jou. Je kunt dan kiezen tussen folden of callen, afhankelijk van hoe groot je de kans op een flush acht. Elkaar blijven reraisen wil je in elk geval niet doen. Ik zou zelf dus de turn betten en als villain called gewoon weer betten op de river.

As played kun je op de river wat groter betten zoals al is gezegd. Je krijgt dan meer value van zwakkere handen en de kans dat je geraised wordt is wat kleiner (en een raise op de river is in het algemeen niet fijn omdat dit dan vaak een flush of full house kan zijn).