NL2 KK (second ace on turn, fold?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $0,71
      MP1:
      $1,98
      MP3:
      $1,45
      Hero:
      $1,79

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with K:heart: , K:club:
      2 folds, MP1 calls $0,02, MP2 folds, MP3 raises to $0,08, Hero raises to $0,24, BU folds, SB calls $0,23, 3 folds.

Flop: ($0,60) A:spade: , 9:club: , 6:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,04, SB calls $0,04.

Turn: ($0,68) A:diamond: (2 players)
      SB bets $0,17, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,68

Ok dus dit was een beetje zuur. Alleen als iemand een bet van 0,24 cent called op NL2 dan denk ik toch wel dat het heel heel erg waarschijnlijk is dat hij een A's heeft. Waarom dan die 0,04 cent bet op de flop? I don't know. Beetje porren. Had misschien iets hoger gemoeten (eigenlijk is 0,08 cent misschien pas hoog genoeg om een beetje te kunnen zien wat hij van plan is). Maar ja.

Edit:
      Alleen misschien dat ik hier veel te bang'ig ben.
  • 5 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      My opinion:

Rekening houdend met de stats al kan je deze niet echt gebruiken omdat ze gebaseerd zijn op 21 handen. Toch is hierop een vpip van 57 superveel en beschouw ik de SB/villain dus als fish.

Preflop spreekt voor zich nice done. Als je weet de hij echt een uberfish is die veel callt kan je altijd extra groot 3betten.

Op de flop ligt er inderdaad een A maar hij check dus je moet hier zeker geen schrik hebben. Met een cbet kan jij de A zelf reppen. Hij als fish kan hier vanalles hebben zelfs handen als QJ. Ik zou hier dus gewoon een cbet van 2/3 pot doen.

As played zou ik de turn wel nog eens callen. Het board is niet verandert, geen FD aangekomen of Straightdraw bijgekomen, etc. Omdat er een 2e A valt is er zelfs nog minder kans dat hij er een heeft. Hij bet ook zeer klein en deze bet kan je dus zeker nog eens callen.

Ben natuurlijk geen judge maar ben eens benieuwd of mijn mening over dit hand wat klopt :)
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ok dus (heb net ook al in mijn andere thread een reactie van jou gehad), heb ook hier veel aan de informatie :) Thanks!

Weet je, het is niet eens zo zeer het posten van handen... maar ja...
      Ik merk wel dat als ik handen eenmaal heb gepost, dat als ik er dan op terug kijk al snel in zie dat ik het misschien heel anders had moeten doen.

Ik schrok alleen een beetje van die gast zijn hele snelle call van 24c, alsof hij op "call any" had staan. En ik had niet een heel goed beeld van hem. Dacht namelijk dat hij best tight en agressief speelde. Maar volgens mij valt daar ook wel iets over te zeggen want ik merk dat wat ik tot nu toe zou willen bestempelen als tag, eigenlijk lag spel is. Zo kan ik hem omschrijven, alleen ik ben daar altijd wel een beetje geïntimideerd door. Want ja ik zie alleen de agressieve kant. En ja dat hij het vaak doet.. is voor mij alleen maar "nog agressiever" in plaats van dat ik het op zijn handrange gooi: "agressief en ook nog eens loose". Want loose en agressief komt op mij vaak in zijn algemeen als "agressief" over. Als ik zeg maar de 2 samen pak.

Maar ja. Als ik ook zo zie waar het om gaat. Ik ben bang voor een check raise van hem, of een check all in. Maar dat die laatste is echt complete onzin. Ik was er alleen wel bang voor, vraag mij niet waarom. Maar volgens mij zouden weinig mensen met top pair alleen meteen all in gaan als die ander ook makkelijk top pair kan hebben met hogere kicker. Na zijn check... ik kan me wel geïntimideerd voelen door hem... maar dit is nog steeds keihard een situatie van een continuation bet. Daarmee had ik hem misschien al kunnen laten folden. Maar ja dat doe ik dus... niet. Het is echt een dik teken van zwakte of wattigheid in ieder geval, 4 cent op een pot van 0,60 (vooral met die pot in mind).

En dan komt zijn bet op de turn. En dan denk ik in eerste instantie, dat hij zou moeten weten dat ik makkelijk de aas kan hebben. Tenzij hij dit puur doet omdat mijn 0,04 bet zo zwak was. En als hij dan 0,17 bet kan ik dat makkelijk reraisen. En dan worden het al hele grote bedragen... maar die gedachte hier <- zijn mijn gedachte. Ik ben de laatste tijd heel huiverig voor echte grote bedragen. En voor hem is het misschien nog steeds minder als 1/3 van de pot nadat ik zwaar veel weakness heb laten zien op de flop middels mijn marginale 0,04c bet.

Maar ja ik hoef niet echt heel erg diep te analyseren (niemand niet) om te begrijpen dat ik gewoon veel te angstig heb gedaan. En dat dit mij misschien mogelijk flink duur is komen te staan.

Maar goed het kwam allemaal voort uit dat hij vanaf 0,01 SB ineens 23 cent bij lapte. Ik dacht wow. Want ik was eigenlijk bezig met "goh ik vraag me af wat MP3 gaat doen". En dus was ik wel onder de indruk van die call. En ook zo moeiteloos alsof 23 cent niks is (in NL2 dan). Die ander fold dan nog.

Maar ja, aan de andere kant is het ook wel weer logisch. Ik moet daarbij zeggen dat ik nog niet veel op had gelet aan deze tafel en nog niet een goed beeld had opgebouwd van de tegenstanders. En ook na een aantal handen daarna had ik daar nog moeite mee omdat deze spelers toch niet echt overduidelijke speelstijlen hadden. En ik had elephant wel aan staan alleen HUD uit. Want ik heb tot nu toe nog vaak het idee alsof het mij af leidt. Dus ik had geen informatie eigenlijk over hoe loose of tight deze speler was.

En naar mijn informatie was hij zelf wel agressief, maar niet echt van de calls.
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      NOOB-ALERT: Ik ben zelf nog maar een simpele pokerspeler die zijn spel wil verbeteren :D

AF is 0.7
      Ik ken niets van stats, maar als ik kijk naar de MP3 heeft hij er eentje van 5.5, wat al veel groter is.

Het is een fish (ook al zijn't maar 21 handen, de VPIP is vrij hoog), dus waarom je hier 0.04$ op de flop bet, snap ik niet. Dan kan je evengoed checken.

Op de flop zou ik echter wel 2/3 pot betten. Een vis durft op zo'n board zelf all-in gaan met een flush-draw. Je beschermt je hand ook niet tegen flushdraws, dus je geeft hem goede odds door zo laag te betten.

As played zou ik hem op de turn AI zetten, aangezien hij na zijn raise, nog maar 0.26$ en hij dus op de river pot commited is en je wilt je hand beschermen.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door fakethat
      Weet je, het is niet eens zo zeer het posten van handen... maar ja...
      Ik merk wel dat als ik handen eenmaal heb gepost, dat als ik er dan op terug kijk al snel in zie dat ik het misschien heel anders had moeten doen.
      Daarom is het posten van handen ook een goede manier om aan je spel te werken. ;)

Ik ben het wel eens met Farmarchist. Op de flop kun je gewoon cbetten, want een goed deel van jouw range heeft hier een top pair gehit (in de ogen van villain). Je kunt gewoon een standaard cbet maken van richting de 2/3 potsize. Als villain dan niet fold, dan stop je met zelf betten en hoop je een gratis showdown te zien. Als villain dan zelf de pot wil vergroten dan kun je gewoon wegleggen. Als je direct checked op de flop ($0.04 betten is praktisch hetzelfde), dan kom je zo zwak over dat villain waarschijnlijk sowieso wel gaat betten, zowel met sterkere handen als met air, en dan weet je helemaal niet meer waar je aan toe bent.

As played kun je villains bet op de turn nog wel callen denk ik. De reden staat hierboven al, villain zal ook met een heleboel zwakkere handen gaan betten om de pot op te pakken. Daarnaast is zijn betsize ook niet echt overtuigend. Mocht villain op de river een bet van enige significantie maken, dan kun je als nog folden.

Wat betreft villains stats: in een stuk of 20 handen kun je daar nog niet veel over zeggen, alleen de vpip en pfr zijn dan een beetje bruikbaar als ze al extreme waarden hebben. Zijn vpip is behoorlijk hoog, maar villain heeft preflop zelf al geraised, dus dan kijk je naar zijn pfr en die is redelijk normaal, daar valt niks uit af te leiden. Ik zou hem daarom op een standaard range zetten voor unknowns en regulars, misschien rekening houdend met de mogelijkheid dat hij af en toe een onverwachte hand heeft.

En een bange houding tijdens het spelen is niet goed, probeer daar aan te werken. Bedenk gewoon tijdens zo'n hand welke handen allemaal in villains range zitten en hoe goed jouw hand het tegen die range doet, en probeer ook te bedenken hoe villain tegen jouw range aankijkt, dus of je geloofwaardig overkomt bij jouw acties.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Bedankt voor alle goede tips!