NL10 AQo TPTK

• pokermazer
      pokermazer
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $34,43
      Hero:
      $10,34
      UTG:
      $10,2

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:club: , Q:spade:
      UTG calls $0,10, 7 folds, SB raises to $0,65, Hero raises to $2,10, UTG calls $1,90, SB calls $1,40.

Flop: ($6,15) A:heart: , K:spade: , 2:heart: (3 players)
      SB checks, Hero raises $8,24 (All-In), UTG raises to $8,20 (All-In), SB calls $8,34.

Uit positie kan ik de SB prima restealen. Ik ben niet bang van de call van UTG, met zijn 28/9 stats.

Op de flop wil ik groot betten ($5) in deze multiway pot, en ga ik dus automatisch all-in.

Omdat ik de laatste tijd veel geld verlies aan dit soort potten, graag een bevestiging dat het niet aan mijn spel ligt.
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hey pokermazer,

Ik fold AQ hier preflop al omdat een open uit de SB wel sterk is, zeker tegen een UTG limp (die natuurlijk wel veel zwakker is dan een UTG openraise). Hij opent ook groot en er zijn veel mensen die dit met monsters doen.

Daarom laat ik mijn AQ hier meestal gaan. Als ik hier wil stealen kijk ik meestal naar het foldto3bet% maar daarvoor heb je hier niet genoeg sample op hem. Ik vermijd dit daarom liever. Tenzij je reads hebt op hem dat hij veel zal folden etc...

As played krijg je 2 callers en is de pot 6.15$. De SB die de meeste agressie heeft getoond checkt nu, je hebt enkel nog de UTG bij je die niet heeft getoond een sterke hand te hebben. Vele spelers die zoals UTG'er spelen hebben meestal pockets...
      Je moet hier zeker gaan betten want je hebt gehit. Ook ligt er een mogelijke flushdraw/staightdraw. Er zullen nog wel wat azen je gaan callen want de stats van de tegenstanders zijn niet echt tight ;) . Een shove is dus goed want met 5$ betten ben je toch commited.

Als UTG hier callt zet ik hem hier op 22 of iets als AJ...
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Preflop 3betten is echt niet fout hier. Een vis die gelimpt heeft doet er weinig toe, en gezien de stats van de SB zal hij hier denk ik met minstens 30% van zijn range stealen. Je hand is dus veel te sterk om te folden, hierin ben ik het dus absoluut niet eens met Farmarchist. Je hebt nu twee mogelijkheden, namelijk callen of 3betten. Met positie op de SB zit je met een call wel redelijk goed, maar waarschijnlijk zal UTG dan ook callen en die heeft dan weer positie op jou, dat is ook niet echt optimaal. Ik kan me wel vinden in een 3bet, want daarmee laat je UTG meestal wel folden, je wint de pot vaak al preflop en zelfs als de SB called dan doet je hand het nog redelijk goed, omdat villains range wel wat wijder is in een blindbattle.

Maar toch zal de range van de SB ook niet al te wijd zijn nu hij heeft gecalled, iets van AJ+, 99+, KQ of zo. Het is opmerkelijk dat UTG ook mee is, ik zou sowieso een note op hem maken. In het algemeen kun je wel aannemen dat je nog voorstaat op UTG. Tegenover de SB sta je voor op AJ en 99-QQ en je staat achter tegen KK+, AK. Die K op het board is niet heel erg omdat je sowieso wel achter staat op AK. Tegenover een range van 99+, AJ heb je al 70% van de keren de beste hand op de flop. Als je de range van de SB verkleind naar TT+, AQ+ dan heb je nog steeds meer dan de helft van de keren de beste hand op de flop. Uiteraard zal villain handen als 99-QQ wel wegleggen als jij pushed, dus je kansen zijn iets slechter als villain called. Maar de keren dat villain niet called win jij waarschijnlijk een leuke pot. En c/f op de flop lijkt me niet zo logisch en c/c ook niet, dus zelf pushen lijkt me dan wel een goede keuze, dat is tegenover de SB al wel een verantwoorde keuze. In dit geval zit ook UTG nog in de hand, maar die zal wel meer troep in zijn hand hebben zodat hij vaak fold, of juist called met allerlei Ax of KQ of zo.

Al met al denk ik dat je niet echt iets fout hebt gedaan in deze hand, hoewel het er toch een beetje zuur uit ziet. Het ziet er naar uit dat je gewoon net pech hebt dat je preflop gecalled wordt en dat de SB toevallig wel een sterkere hand heeft op de flop (vermoed ik). Je hebt de hand wel behoorlijk agressief gespeeld ten opzichte van de gemiddelde AQ, maar ik denk dus dat het in deze situatie niet onlogisch is.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja ik kan me hier zeker in vinden :) . Tuurlijk maak ik nog fouten en zal ik er nog maken ^^. Ben lerende