NL10 JJ overpair

• pokermazer
      pokermazer
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $10,6
      Hero:
      $9,85

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with J:heart: , J:diamond:
      2 folds, Hero raises to $0,40, 4 folds, BB calls $0,30.

Flop: ($0,85) T:heart: , 7:club: , 4:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,5, BB raises to $1,20, Hero: ???

Van villain verwacht ik een AT,KT,QT,JT,T9 of een set. Kan ik hier dus bet/shoven, of moet ik hier voorzichtiger spelen en m'n hand wegleggen?

Mijn overpair lijkt me goed genoeg
  • 13 antwoorden
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      NOOB-ALERT: Ik leer door handen te beoordelen, dus wacht zeker af op een judge :D

Ik heb zelf geen ervaring met stats, maar ik denk dat 14 VPIP op 251 handen, al een degelijke read geven. Een VPIP van 14 is is een regular denk ik, dus hij kan hier echt wel goede handen hebben.

Bovendien check/raised villain bijna pot-size. ik fold hem...
    • pokermazer
      pokermazer
      Bronze
      Over die regular heb je het goed. Een zgn. pot-sized raise is echter een stuk groter, nl 3 x 0.50 + 0.85 = 2.35
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Van uit de blinds geef ik wel wat krediet voor zo'n moves...zeker als hij decent stats aangeeft zoals 14/8...

Verder zou je kunnen onderzoeken of hij flatcall met QQ+ en hoe hij zijn sets speelt?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      De move die hij maakt (check-raise) komt echt wel zeer sterk over. Zeker omdat de grootte van de raise bijna een minraise is. Dit is in veel gevallen een set. Omdat zijn stats ook nog eens zo tight zijn fold ik hier..