website maken (wachtwoord?)

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik wil graag een website maken, en daarbij een wachtwoord zodat niemand erop kan komen zonder dat ze toestemming hebben.

wat is de meeste praktische en kostenloze manier voor een website.
      het wachtwoord is wel gewenst, maar niet een absolute noodzaak.
      dus als dit het geheel lastiger maakt dan maar iets zonder wachtwoord.
  • 17 antwoorden
    • taifoen
      taifoen
      Bronze
      wachtwoord op de hele site, zodat bezoekers een wachtwoord nodig hebben om op de site te komen of zoiets als een eigen account voor bezoekers?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door taifoen
      wachtwoord op de hele site, zodat bezoekers een wachtwoord nodig hebben om op de site te komen of zoiets als een eigen account voor bezoekers?
      nee gewoon een wachtwoord voor de site.
      op de site komen foto`s van onze oppaskinderen enzo staan, en vind het wel prettig dat niet iedereen erop kan komen.
      ben inmiddels aan het zoeken. en zie dat veel van die sites ook max 12kb per foto willen hebben. is wel een gekloot om alle foto`s te bewerken. dus als het een kbtje meer mag zijn :D
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      meest makkelijke manier is denk ik via wordpress een site te maken.
      volgens mij kan je daar ook een members gedeelte creeren waar je alleen toegang toe krijgt via een ww.

de startpagina is dan wel voor iedereen toegangkelijk,maar in het members gedeelte kan je dan wel allerlei prive zaken plaatsen.

ben zelf net begonnen om te kijken of het me wil lukken om een website (via wordpress)in elkaar te zetten.heb dr dus nog niet veel (zeg maar geen :facepalm: :f_biggrin: ) ervaring mee.
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Even iets meer investeren qua tijd !

Neem het goedkoopste abo bij b.v. web-oke.
      Installeer daarop Joomla en gaan met die banaan.
    • daanvdw
      daanvdw
      Bronze
      webspell cms is anders ook zeer handig. kan je rechtstreeks templates downloaden en je kan users rechten geven tot welke gedeeltes van de website ze toegelaten zijn. vraagt een klein beetje ftp en html kennis, maar met wat tutorials lukt het nog vrij simpel.

http://www.webspell.org/index.php?site=news
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door embe2011
      Even iets meer investeren qua tijd !

Neem het goedkoopste abo bij b.v. web-oke.
      Installeer daarop Joomla en gaan met die banaan.
      dit

JOOMLA is de shit als je geen zin hebt om in CSS effe volledig een site te maken! De tools enzo zorgen ook dat je vanalles kan doen zoals fotogalleries enzo!

grtz king
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      Als je een basis website wilt maken kom je al gauw in aanmerking toch met HTML en CSS, Wil je er een wachtwoord op hebben etc dan zijn er wel wat HTML scripts voor maar je krijgt al gauw te maken met PHP dan wat al wat lastiger is voor een beginner.

Wil je het helemaal zelf doen wanneer je een webhosting hebt?

edit; http://www.tizag.com/

Via deze tutorial heb ik mijn eerste website gemaakt, ik weet niet hoe goed je engels is maar in deze tutorial leggen ze alles super fijn uit, HTML, CSS, PHP en nog wat meer programmeertalen.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      iedereen in ieder geval bedankt.

ik zal eens kijken wat ik met al de tips ga doen.
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

Geen probleem, succes :)
    • didyouexpect
      didyouexpect
      Bronze
      Ik heb een site gevonden waar het kopje van de pagina voldoet aan jouw criteria, dan mag jij het even verder lezen.

Create pages that only your friends and family will have access too. Maybe you don't want people to see pics of your kids but you still want your parents on the other side of the country to see them. You can do this by adding passwords to your pages.
      http://personalweb.about.com/cs/securityprivacy/a/312password.htm
    • Tjoeny
      Tjoeny
      Bronze
      Marcel, als het enkel gaat om foto's online te zetten die beveiligd zijn, dan is er een veel makkelijkere oplossing: Picassa. Jij bepaald wie daar toegang toe hebben, je kan alle foto's makkelijk en snel uploaden en het is gratis..
    • krikke482
      krikke482
      Bronze
      Ik dacht aan een (gratis) bbforum te maken, dan kan je bepaalde delen toegangelijk maken of niet en denk dat zelfs dan de gebruikers ook kunnen posten, heb er verder weinig ervaring mee. Ding is wel dat je dan een forum hebt en geen website, didyouexpect z'n oplossing is wrs beter :P
    • didyouexpect
      didyouexpect
      Bronze
      Bij deze meld ik mij aan om je site te bouwen ter vergoeding van poker dollars :P
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door didyouexpect
      Bij deze meld ik mij aan om je site te bouwen ter vergoeding van poker dollars :P
      ik ook :(
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

Voor bijvoorbeeld Wordpress en Joomla heb je wel een webhostingaccount nodig met databases. Als je alleen foto's wil uploaden dan zou je idd misschien beter van een gratis service als Picassa gebruik kunnen maken, of een gratis weblog service als WordPress.com. Die zijn erg beginnersvriendelijk, 'Click and Play'.

Als je een uitgebreidere site wil die je kan customizen, dan kun je idd met WordPress en Joomla site goed uit de voeten. Mocht je vragen hebben over het opzetten daarvan, post ze dan maar een nieuwe thread als je zover bent. Ik heb met beiden behoorlijk wat sites opgezet, dus ik kan je dan vast ook helpen.

Aan de andere kant kun je ook een paar pokerdollars investeren voor iets waar je dan zelf geen moeite voor hoeft te doen. :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      mwa ik heb nog nooit een website gemaakt en wil wel eens wat aanklooien.
      heb voorlopig gewoon voor een gratis simpele gekozen. en ben al wat begonnen.
      ik kan hem zelf niet eens vinden op google dus beveiligen is nog niet echt nodig :D

als we later misschien eigen KDV zullen starten zullen we wel wat centjes investeren. maar het is gewoon een kleine toevoeging voor ons naar de ouders toe en dat hoeft niet heel veel te zijn.

iedereen heel erg bedankt. en ik houd de aanboden zeker in mijn achterhoofd.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Bij BlogSpot (gratis) kan je ook instellen dat alleen mensen met bevoegdheden jouw blog kunnen bekijken ;)

- Gerv