NL2 AK (c bet turn?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $1,85
      MP1:
      $1,29
      Hero:
      $2,09

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , K:spade:
      UTG2 calls $0,02, MP1 calls $0,02, Hero raises to $0,12, 5 folds, UTG2 calls $0,10, MP1 calls $0,10.

Flop: ($0,39) 5:spade: , 3:spade: , 3:club: (3 players)
      UTG2 checks, MP1 bets $0,06, Hero raises to $0,24, UTG2 folds, MP1 calls $0,18.

Turn: ($0,87) 7:diamond: (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0,59, MP1 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,87

Ok dus deze vind ik wel grappig. Ik maakte mijn spel wat agressiever dan gisteren omdat ik er gisteren achter kwam dat ik toch wel met scared money aan het spelen was. Maar zeg maar... ook die stijl. Scared money is het sowieso maar daar kan ik me niks van aantrekken.

Dus hier kreeg ik AK. Ik raise dus naar 12 en tot mijn verrassing callen ze allebei. En op de flop komt ineens een donk bet van zeer weinig. Ik moet hier gewoon overheen. En ik dacht ik bet gewoon de halve pot zoiets.

Toen de turn kwam dacht ik volgens mij heb ik hem nog niet af geschrokken met mijn cbet. Juist omdat hij die donkbet plaatste.

Nou ja en voor mij is nou compleet niet helder of ik het nou goed heb gedaan op de turn door nog eens kei hard te raisen of niet. Iemand advies?
  • 4 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop en flop is goed om de goede redenen.

De turn kan je beter maar behind-checken. De 7 is niet echt een kaart waar je tegenstander bang van wordt als hij de flop called en daarnaast heeft hij maar zo'n kleine stack dat hij moeilijk te bluffen zal zijn omdat de pot al redelijk groot is in vergelijking met wat hij nog achter heeft.

Als je tegenstander een -draw of overcards heeft dan beat je die op de river en daarnaast heb je ook nog 6 outs (elke A of K).
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Kan je nog eens uitleggen waarom de flopraise + sizing ervan goed is?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Omdat villain's stack zo klein is zou een grotere raise hem sneller commiten, terwijl je foldequity nu ongeveer hetzelfde is als bij een grotere raise. Tegen iemand met 100bb moet het wel iets groter. Maar als hij bluft (of niet) dan reageert hij praktisch hetzelfde, of de sizing nou $0.24 of $0.40 is. En omdat je hier eigenlijk aan het bluffen bent dan kan je het maar beter goedkoop houden als het toch niets uit maakt. :P
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Omdat villain's stack zo klein is zou een grotere raise hem sneller commiten, terwijl je foldequity nu ongeveer hetzelfde is als bij een grotere raise. Tegen iemand met 100bb moet het wel iets groter. Maar als hij bluft (of niet) dan reageert hij praktisch hetzelfde, of de sizing nou $0.24 of $0.40 is. En omdat je hier eigenlijk aan het bluffen bent dan kan je het maar beter goedkoop houden als het toch niets uit maakt. :P
      ty ;)