NL2 QQ (reraise op flop met overpair?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $0,87
      MP1:
      $1,17
      MP3:
      $1,88
      Hero:
      $2,21

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with Q:heart: , Q:spade:
      2 folds, MP1 calls $0,02, MP2 folds, MP3 calls $0,02, CO folds, Hero raises to $0,12, SB folds, BB calls $0,10, MP1 folds, MP3 calls $0,10.

Flop: ($0,39) 9:diamond: , 4:spade: , 2:club: (3 players)
      BB checks, MP3 bets $0,2, Hero raises to $0,60, BB folds, MP3 calls $0,40.

Turn: ($1,59) K:spade: (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $1,49 (All-In), MP3 calls $1,16 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

River: ($3,91) J:spade: (2 players)

Final Pot: $3,91

Results follow (highlight to see):
      MP3 shows (Ad 4c)
      Hero shows a pair of queens (Qh Qs)

Hero wins with a pair of queens (Qh Qs)

Ok vroeg me af hoe jullie zouden vinden dat ik deze heb gespeeld?
      Ik vond het wel marginaal met QQ. Zeker toen de K viel.
  • 7 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop okej

Flop moet je je afvragen waarom je raist en jij denkt om value te halen, althans dat is de bedoeling. Volgens mij kan je niet echt value halen uit slechter en isolate je je hier meestal tegen beter. Maar ik zie dat MP3 tot nu toe zeeer fishy speelt en dus is een raise is wel gepast ;) . Tegen en regular call ik deze om zijn bluffs en pockets erin te houden.

Op de turn zou ik as played behind checken omdat niks slechters je zal callen. Dan kan je op de river nog valuebetten.

Just my opinion
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik vond zijn bet op de flop echt een donkbet. En ik heb het idee alsof mensen dat doen omdat ze het vervelend vinden dat jij initiatief hebt...
      En volgens mij ligt daar in dat geval dan toch een soort angst onder. Dus die donkbet was een poging om initiatief over te nemen en om te pot te stelen in 1 keer maar zo werkt dat dus niet. Wilde hem dat even duidelijk maken :P
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja het klopt wel wat je zegt dat mensen dan soms angst tonen daarmee. Juist daarom kan je misschien gewoon callen want QQ is wel goed he ;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is standaard.

De flop ga ik ook voor de call, je tegenstander speelt veel handen maar is tot nu toe redelijk passief geweest. Hier raisen is vaak isoleren tegen beter en daarnaast is het board niet zo heel gevaarlijk. Dus je kan hem hier prima downcallen, als hij stopt met betten dan kan je altijd nog zelf betten voor value afhankelijk van het board.

As played kan je de turn beter behind-checken omdat de K een scarecard is voor villain en hij veel zwakke handen zal folden als je bet. Zo kan je misschien nog een bluf van hem vangen op de river.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik moet dat nog een beetje door krijgen van dat het slecht is om "alle zwakkere te laten folden". En die termen als isoleren heb ik al een paar keer gezien alleen de echte artikelen over die theorie zijn pas op niveau van silver. Jammer.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Isoleren is het raisen om tegen een limper heads-up te komen. Vaak zijn limpers geen goede spelers en zo kan je er voor zorgen dat er geen anderen in de pot komen, maar dat jij alleen (vaak in positie) tegen hem kan spelen waardoor je een groot voordeel hebt.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Bedankt :D